Anonym (Karin) skrev 2020-03-15 08:22:22 följande:
Du ser ju också att det lockar till sig exakt samma ilskna människor också. Den här nya som dök upp på slutet är ju inte heller nåt nytt under solen. Ändå är det så fascinerande att de återuppstår, samma gamla föreställningar som dyker upp, om och om och om och om och om igen. De här människorna finns överallt, de är dina kollegor, jobbar inom vården, eller vart du minst anar, finns de. Som tror att de vet och vill diktera hur andra ska och bör göra, och som inte för allt i världen tror att det finns något att lära sig. Vilken kategori du själv är i vet jag inte. Du skriver i alla fall inte långa inlägg om hur du minsann har växt upp och vilken familj du minsann har idag, eller om vilka ämnen man minsann borde skriva om. Du verkar inte ha någon ambition att tysta ned någon.
Det är ett tabu-belagt ämne. Det är svårt för de som befinner sig i det att prata om det. Och de blir tystade.
Att det startas liknande trådar om och om igen beror helt enkelt på att kvinnor råkar illa ut, år efter år, kvinna efter kvinna, som så småningom inser att de inte varit så ensamma om det som de från början trodde.
Har du något förslag på vad man ska göra i stället? Eller har du bara åsikten att det är ett meningslöst ämne att prata om?
Ja, det är ett känsligt ämne. Och den som skrev TS var nog väl medveten om det. Antingen har man ett ärligt syfte med sin TS eller så vet man och förväntar sig att tråden ska provocera och skapa en möjlighet att få kasta skit på varann under obestämd tid.
Jag kunde förstå TS till viss del då det fanns liknande trådar sen tidigare och jag har själv bonusföräldrar i min närhet.
Men som ts är skriven så anade jag också att man förmodligen är ute efter att provocera. Se på tråden nu, istället för sympatier och konstruktiv debatt så kastas det skit fram och tillbaks. Folk är otrevliga.
Tråden lever vidare enbart pga av att folk provoceras av varann.
Några av er som verkligen har genuina intentioner att föra en saklig debatt måste känna att klimatet i tråden knappast gynnar er sak.
Jag blir själv provocerad av vilken ton man använder mot varann. Och det är inte bara den här tråden, det finns flera exempel.
Folk är inte så här otrevliga egentligen, bara bakom tangentbordet.