• Anonym (Varför? *Trött*)

Trött på tjejer utan helkroppsbild

Varför saknar så många kvinnor helkroppsbild på Tinder? Det är jäkla tidskrävande att hålla på googla upp dom eller att träffa dessa.

Alla gånger har så har ingen varit smal. Även om man fortsätter att hoppas...

Varför inte spara båda tid och ge en rättvisande bild av er själva? Jag fattar det inte.

• Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild
    Anonym (:/ Butterface) skrev 2020-04-30 18:02:14 följande:

Fler matchningar gör ju en del för egot. 100% ärlig. Färre matchningar sårar egot. Det kanske beror på att jag är ful som jag värdesätter sådant...men jag tycker det har ett värde. Matchar jag med någon så vet jag ju att det är något ytligt med mig som tilltalar någon även om vi aldrig ses, eller inte skulle klicka om vi sågs...så är det ju ändå något han har gillat med mitt utseende?

Ja, om målet är ego boost. Men vill du finna en partner så blir det mer tid att ödsla på de som inte tycker om dig pga ditt ansikte.

Principen är ju densamma som kvinnor som inte visar sin kropp och bara sitt ansikte. De kommer ju också bli nobbade på en dejt när dom inte visar hela bilden...
  • Anonym (:/ Butterface)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 18:09:04 följande:
    Ja, om målet är ego boost. Men vill du finna en partner så blir det mer tid att ödsla på de som inte tycker om dig pga ditt ansikte.

Principen är ju densamma som kvinnor som inte visar sin kropp och bara sitt ansikte. De kommer ju också bli nobbade på en dejt när dom inte visar hela bilden...
    Jag tänker så att dölja ansiktet ger mig större chanser att få prata med någon via meddelanden. jag är inte på Tinder för hook-ups...låter kanske konstigt då jag har bilder på mestadels min röv i bikini eller träningskläder...men jag tänker att med röven och få chansen att lära känna någon via meddelanden fram och tillbaks så kommer någon jag gillar kanske ha överseende med hur jag ser ut i ansiktet.

Röven räcker ju kanske bara till att få hook-ups vilket jag inte är intresserad av men om jag använder röven som ett slags fisk-bete...fyfan vad vulgär jag är nu :D :D och locka in med så får jag ju chans att skriva med fler som jag tycker är intressanta.
    Anonym (:/ Butterface) skrev 2020-04-30 18:21:26 följande:
    Jag tänker så att dölja ansiktet ger mig större chanser att få prata med någon via meddelanden. jag är inte på Tinder för hook-ups...låter kanske konstigt då jag har bilder på mestadels min röv i bikini eller träningskläder...men jag tänker att med röven och få chansen att lära känna någon via meddelanden fram och tillbaks så kommer någon jag gillar kanske ha överseende med hur jag ser ut i ansiktet.

Röven räcker ju kanske bara till att få hook-ups vilket jag inte är intresserad av men om jag använder röven som ett slags fisk-bete...fyfan vad vulgär jag är nu :D :D och locka in med så får jag ju chans att skriva med fler som jag tycker är intressanta.
    Om du tycker att det fungerar så ?

Men visar man bara kroppen och röven i bikini är det inte så konstigt om du får matchningar med killar som bara vill få till hook-ups.  Samt killar som tror att du endast är ute efter hook-ups.
    Men du får väl förtydliga i din profiltext att du är ute efter nåt seriöst och förklara varför du inte har bild på ansiktet.  För de kommer ju att undra förstås. 
  • Anonym (Paulina)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 17:03:31 följande:

66 kg och 172 som kvinna.  Då är du lite mulliga va?

Jag har lagt på mig en hel del muskler men väger ändå samma och är 3 cm längre.

Din man är definit överviktig och det är inte hälsosamt.  Om han nu inte är bodybuilder ? 

Ja jag är nog lite mullig enligt dig, enligt mig själv så är jag normalviktig. Jag var mer åt det smala håller när jag vägde 62. Man tror inte att tre-fyra kg hit eller dit spelar så stor roll men det gör det! Min man är definitivt inte tjock, men ett muskelberg.
  • Gnuggarn

Tänker lite så här.

Om man är villig att lägga tid på att se bra ut i ansikte men skiter i resten av kroppen, så passar det inte min livstil om ett sunt liv med bra kost och träning.

Sedan är det med det där med attraktioner, vissa tänder inte sexuell på vissa oavsett hur bra dem matchar förövrigt. Tänder man inte på varandra då försvinner ju hettan och det som är så speciellt i en kärleksrelation.

• Anonym (:/ Butterface)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 18:25:48 följande:
    Om du tycker att det fungerar så ?

Men visar man bara kroppen och röven i bikini är det inte så konstigt om du får matchningar med killar som bara vill få till hook-ups.  Samt killar som tror att du endast är ute efter hook-ups.
    Men du får väl förtydliga i din profiltext att du är ute efter nåt seriöst och förklara varför du inte har bild på ansiktet.  För de kommer ju att undra förstås. 
    Funkar betydligt bättre än ansiktsbilder iaf. En del ser jag kan ju lägga på filter eller ta en selfie ur precis rätt vinkel så att de blir jättesnygga på bild...det kan inte jag. Jag får använda röven istället.
    Anonym (Paulina) skrev 2020-04-30 18:38:22 följande:

Ja jag är nog lite mullig enligt dig, enligt mig själv så är jag normalviktig. Jag var mer åt det smala håller när jag vägde 62. Man tror inte att tre-fyra kg hit eller dit spelar så stor roll men det gör det! Min man är definitivt inte tjock, men ett muskelberg.

Ja, normalviktig enligt BMI men det säger ju hela historien. Det är gigantiskt skillnad på BMI 18,5 och BMI 24. Men båda räknas som normalviktig.

Enligt min definition var du inte smal vid 62 heller tyvärr.
  • Anonym (Paulina)
    Anonym (:/ Butterface) skrev 2020-04-30 18:44:30 följande:

Funkar betydligt bättre än ansiktsbilder iaf. En del ser jag kan ju lägga på filter eller ta en selfie ur precis rätt vinkel så att de blir jättesnygga på bild...det kan inte jag. Jag får använda röven istället.

Jag tycker att du låter lite hård mot dig själv. Vad är det med ditt ansikte som är så hemskt? Många attraktiva personer har skitsnygga kroppar och mer vanliga ansikten.
  • Anonym (Paulina)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 18:54:36 följande:

Ja, normalviktig enligt BMI men det säger ju hela historien. Det är gigantiskt skillnad på BMI 18,5 och BMI 24. Men båda räknas som normalviktig.

Nej alla har sin definition.
  • Anonym (Paulina)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 18:54:36 följande:

Enligt min definition är du en liten speta! Jag gillar stora män,
Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild