• Anonym (regimforum)

Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S

Vad tycker ni om det? Om man kritiserar socialdemokraternas förflutna så tas dessa inlägg direkt bort av moderatorerna på FL men att kalla SD och deras förflutna för naztiskt är helt ok 

Anser ni andra att det är bra med ett socialdemokratiskt forum som tystar all kritik mot S . Eller anser ni som mig att alla ska vara lika och följa samma regler? 

• Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S
  • Padirac
    Anonym (Alla människors lika värde) skrev 2020-06-13 09:44:35 följande:
    Beror på hur någon tänker.Vi som redan bor i Sverige borde vara lika värda som alla andra.Så tänker jag.Duktiga Jimmie.
    Det du påstår bygger på falska högerextrema föreställningar om befolkningsutbyte och judisk konspiration.Kräks

Håll hårt i foliehatten - den kan snart blåsa av.
  • nihka
    Anonym (Alla människors lika värde) skrev 2020-06-13 09:44:35 följande:
    Beror på hur någon tänker.Vi som redan bor i Sverige borde vara lika värda som alla andra.Så tänker jag.Duktiga Jimmie.
    Åkesson är verkligen för alla likas värde. Han gör exempelvis ingen skillnad på sin sambo och andra kvinnliga partimedlemmar. Duktiga Jimmie.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2020-06-12 20:32:08 följande:

Det kommer jag självklart göra om jag gjort något liknande men det betvivlar jag. Jag utgår från att du har något exempel som du kan peka på så att det kan synas.

Varsågod:

www.familjeliv.se/forum/thread/78584474-boneutrop/65

Det var tydligen väldigt viktigt för dig att påängtera en viss barnläkares etniska tillhörighet i den tråden, inte bara en gång heller.
    Another wild hearted woman
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2020-06-14 18:58:37 följande:
    Varsågod:

www.familjeliv.se/forum/thread/78584474-boneutrop/65

Det var tydligen väldigt viktigt för dig att påängtera en viss barnläkares etniska tillhörighet i den tråden, inte bara en gång heller.

Det var en usel liknelse. 

Jag kommenterade Henry Aschers etnicitet först efter det att EnAnonumius dragit paralleller mellan honom och Hitler. Jag fann det så avskyvärt att EnAnonumium gjorde en sådan koppling till någon som kom till Sverige som flykting undan Förintelsen att jag valde att påtala att Ascher är en judisk barnläkare (för att alla skulle förstå den motbjudande liknelsen med Hitler).

Du kommer inte ifrån att din insinuation att en judisk författares böcker ska ha konfiskeras pga. etnicitet är vulgär och inte avspeglar vad som faktiskt har hänt. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (tobbe)
    Anonym (Alla människors lika värde) skrev 2020-06-12 23:14:21 följande:
    Det tycker jag dom gör .Vi är ochså värda att våga ut .Vi är lika värda som andra.
    Åkesson mfl har själva sagt att dom inte står bakom det så uppenbarligen gör dom inte det. Sen gör dom skillnad på folk så i praktiken visar dom att dom gör skillnad på folk.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2020-06-14 20:51:03 följande:

Det var en usel liknelse. 

Jag kommenterade Henry Aschers etnicitet först efter det att EnAnonumius dragit paralleller mellan honom och Hitler. Jag fann det så avskyvärt att EnAnonumium gjorde en sådan koppling till någon som kom till Sverige som flykting undan Förintelsen att jag valde att påtala att Ascher är en judisk barnläkare (för att alla skulle förstå den motbjudande liknelsen med Hitler).

Du kommer inte ifrån att din insinuation att en judisk författares böcker ska ha konfiskeras pga. etnicitet är vulgär och inte avspeglar vad som faktiskt har hänt. 

Så klart att du tycker att du gjort rätt... Det tycker du ju alltid  

Henry Ascher är född 1953... och är fortfarande en motbjudande person som stödjer en massmordsideologi som inte står nazismen efter i avskyvärdhet.Kräks
    Another wild hearted woman
  • Nimzay
    Padirac skrev 2020-06-13 10:24:41 följande:
    Det du påstår bygger på falska högerextrema föreställningar om befolkningsutbyte och judisk konspiration.Kräks

Håll hårt i foliehatten - den kan snart blåsa av
    Men lol, vilket inlägg har du ens svarat på? ;P 
    Säkert att det ens var rätt inlägg du svarade på, för personen du citerade har öht taget inte skrivit något alls som tyder på det du radar upp där. Vart fick du ens det ifrån ärligt talat?
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2020-06-15 19:29:11 följande:
    Så klart att du tycker att du gjort rätt... Det tycker du ju alltid  

Henry Ascher är född 1953... och är fortfarande en motbjudande person som stödjer en massmordsideologi som inte står nazismen efter i avskyvärdhet.Kräks

Ja liknelsen mellan den aktuelle personen, vars föräldrar flydde förintelsen, och Adolf Hitler var så osmaklig att jag vidhåller att det var rimligt att påpeka att personen är av judisk etnicitet (bara för att synliggöra den absurda jämförelsen).

Frågan handlade dock inte om mig. Det var jag som frågade dig vad du ville säga när du skrev "Nu konfiskeras en judisk författares böcker"? Vad menar du med det? Vill du få det till att svensk polis och åklagaren agerar antisemitiskt eller vart vill du komma? Den aktuelle författaren har blivit polisanmäld av ett par privatpersoner som anser att han gjort varumärkesintrång och jag kan faktiskt inte förstå vad författarens etnicitet har med saken att göra. Jag ser fram emot att du förklarar vad du menar.

• KillBill

Detta är en person med  förtroendeuppdrag för SD i Sveriges näst största stad.
    Det är tydligt att SD inte är ett parti som andra..,

Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S