• Anonym (regimforum)

Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S

Vad tycker ni om det? Om man kritiserar socialdemokraternas förflutna så tas dessa inlägg direkt bort av moderatorerna på FL men att kalla SD och deras förflutna för naztiskt är helt ok 

Anser ni andra att det är bra med ett socialdemokratiskt forum som tystar all kritik mot S . Eller anser ni som mig att alla ska vara lika och följa samma regler? 

• Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S
  • farman

Rätt att kalla Vänstern för islamister.

• RebeckaZ70
    KillBill skrev 2020-06-23 13:57:11 följande:

Padiracs fråga är i högsta grad befogad. Av vilken anledning kallar du ägaren till varumärket för rättshaverist och på vilket sätt är Aron Flams etnicitet kopplad till att hans bok blivit polisanmäld för varumärkesintrång? Du är svaret skyldig.

Du vill verkligen inte fatta? 

En judisk författare får sin bok beslagtagen av 4 beväpnade poliser i skyddsvästar, en bok som bl.a. beskriver den svenska neutralitetsbluffen och den svenska socialdemokratins hantering av judar, före, under och efter kriget.
    Jag vet inte, kanske är jag onödigt konspitatorisk, men efter regeringens skärpning av upphovsrättsbrott, och vad som står i boken om avslöjndena om socialdemoktatiskt stöd för nazisterna, så tycker jag den kommentaren är befogad. 
    Another wild hearted woman
  • RebeckaZ70
    farman skrev 2020-06-23 14:58:18 följande:

Rätt att kalla Vänstern för islamister.

vissa delar är åtrminstone islamistkramande.
  • Padirac
    RebeckaZ70 skrev 2020-06-23 14:57:51 följande:
    Om man gång på gång hamnar i konflikt med människor och driver rättsprocesser in absurdum kallas man för _______________________?

Ja, precis. 

Kan du redogöra för hur dessa personer du kallar rättshaverister uppfyller kriterierna du ställer upp.

1. Vad är gång på gång?

2. Vad är konflikt med människor?

3. Vad är driva rättsprocesser in absurdum?

I vilken om fattning uppfylls dessa tre premisser i fallet i fråga för att de skall kallas rättshaverister?

Har du rimliga skäl att kalla dem rättshaverister?

Jag anser att du inte har skäl till detta för att du inte har nog på fötterna i fråga om sakligt underlag för uppfyllande av premisserna och inte heller har förstått vad uppfyllnad av permisserna innebär.
  • Padirac
    RebeckaZ70 skrev 2020-06-23 15:12:11 följande:
    Även Journalistförbundet har synpunkter på beslaget.

www.journalisten.se/nyheter/journalistforbund...

Det är snar bara forumets socialdemokratiska nätkrigare kvar på den andra sidan.
    Jag kan inte se att artikeln du refererar till på något sätt berör författarens etnicitet, härkomst, religion eller annat som har med det du anfört som argument för beslaget.
  • RebeckaZ70
    Rataxes skrev 2020-06-23 17:08:09 följande:
    Maktens stövelslickare.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2020-06-23 17:08:09 följande:

Maktens stövelslickare.

Ska det vara så svårt att argumentera sakligt?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2020-06-23 15:04:59 följande:
    Du vill verkligen inte fatta? 

En judisk författare får sin bok beslagtagen av 4 beväpnade poliser i skyddsvästar, en bok som bl.a. beskriver den svenska neutralitetsbluffen och den svenska socialdemokratins hantering av judar, före, under och efter kriget.
    Jag vet inte, kanske är jag onödigt konspitatorisk, men efter regeringens skärpning av upphovsrättsbrott, och vad som står i boken om avslöjndena om socialdemoktatiskt stöd för nazisterna, så tycker jag den kommentaren är befogad. 

Vad håller du på med? Boken är inte beslagtagen pga. av sitt innehåll utan pga. av sitt omslag (Boken innehåll är tex. tillgängligt som ljudbok tex här https://www.bokus.com/bok/9789189180345/det-har-ar-en-svensk-tiger/).

Du har fel i att regeringen har skärpt upphovsrätten. Den enda förändring av lagstiftningen som kan kopplas till upphovsrätten är medling i vissa upphovsrättstvister och den förändring (som har trätt i kraft) innebar att regeringen inte längre skulle hantera den typen av ärenden. Det du förmodligen tänker på är att Regeringen föreslår att upphovsrätten i framtiden ska skärpas men eftersom lagen inte har ändrats så faller din argumentation

1941 när logotypen En Svensk Tiger lanserades hade Sverige en samlingsregering bestående av Socialdemokrater, Moderater (Högerpartiet), Centerpartiet (Bodeförbundet) och Liberalerna och samlingsregeringen varade ändra fram till slutet av kriget. Det är inte annat än löjeväckande att du insinuerar en politisk konspiration. 

Det du håller på med är synnerligen pinsamt. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S