Böneutrop!
Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?
Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?
En singel kommunist som orsakade, mer död än farbrorn med roliga mustaschen.
(Nazismen och kommunismen är två ideologier jag lägger i samma papperskorg egentligen då där samma skit i grund och botten).
Du gör en sak över att jag försvarar den judiske barnläkaren Henry Ascher i stället för att protestera mot den som menar att det är adekvat att jämföra Henry Ascher med Hitler. Det är ett absurt sätt att välja sina strider.
Vackert? När vi ändå pratar om personliga erfarenheter.. Har växt upp med filmen "inte utan min dotter" och böneutrop ger mig därför kalla kårar. Samma känsla har jag fått när jag varit i Egypten eller Turkiet.
Islam har ju som bekant en nedsättande syn på kvinnan där kvinnan har mindre rättigheter. När "islam" därför proklameras över en stad så ger det signalen till en kvinna att "akta sig" och att detta inte är en stad för henne.
Du får gärna citera där jag tyckte att en eventuell parallell mellan Hitler och Ascher var bra.
Jag minns inte att jag skrivit något sånt men du kanske vet bättre?
I praktiken har kommunistiska diktaturer gjort sig kända för brott mot mänskligheten som är jämförbara med nazismens brott mot mänskligheten men man är inte en ond människa bara för att man är kommunist och vill fördela produktionsmedlen lika mellan alla människor. Det är ju inte så att en kommunist av idag hyllar Stalin (så som vissa nazister hyllar Hitler) eller det samhälle som Stalin representerade.
Vi diskuterar Henry Ascher, jag kan inte se hans namn i artikeln. Kan du förtydliga på vilket sätt artikeln är kopplad till Henry Ascher?
Jag hoppas att du kan inse att du gjort något mycket olämpligt.
Du gör en sak över att jag försvarar den judiske barnläkaren Henry Ascher i stället för att protestera mot den som menar att det är adekvat att jämföra Henry Ascher med Hitler. Det är ett absurt sätt att välja sina strider.