• Anonym (Oväsen)

Böneutrop!

Hur ser ni på det? Ska det få tillåtas på allmän plats i Sverige och bör det lagstiftas om förbud?

• Svar på tråden Böneutrop!
  • EnAnonumius

En singel kommunist som orsakade, mer död än farbrorn med roliga mustaschen.

(Nazismen och kommunismen är två ideologier jag lägger i samma papperskorg egentligen då där samma skit i grund och botten).

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2018-04-05 06:58:35 följande:
    Förstår du på allvar inte skillnaden? Jag håller med om att det är rimligt att likställa Hitler och Stalins brott mot mänskligheten med varandra men du gör kopplingar mellan Adolf Hitler och den judiske barnläkaren Henry Ascher (känd humanist och människorättskämpe).

Jag hoppas att du kan inse att du gjort något mycket olämpligt.
    Just det den judiske barnläkaren, som är medlem i Kommunistiska partiet som vill införa proletariatets diktatur, som var med och undertecknade appeller för att EU skulle släppa terrorstämpeln på FARC. FARC som är en ökänd terrororganisation som har också barnmord på sitt samvete.

Hur kommer en barnläkare på idén att stötta en terroristorganisation som dödar barn? (<-- Notera noggrant att jag lämnade ut religionstillhörighet i denna mening)
    Det är smaklöst att en barnläkare stöttar något sådant och sedan skall sitta och få ha en plats för att nominera Astrid Lindgren priset.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-04-05 08:33:49 följande:
    Du får gärna citera där jag tyckte att en eventuell parallell mellan Hitler och Ascher var bra.

Jag minns inte att jag skrivit något sånt men du kanske vet bättre?

Du gör en sak över att jag försvarar den judiske barnläkaren Henry Ascher i stället för att protestera mot den som menar att det är adekvat att jämföra Henry Ascher med Hitler. Det är ett absurt sätt att välja sina strider.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Kikiki)

Vackert? När vi ändå pratar om personliga erfarenheter.. Har växt upp med filmen "inte utan min dotter" och böneutrop ger mig därför kalla kårar. Samma känsla har jag fått när jag varit i Egypten eller Turkiet.

Islam har ju som bekant en nedsättande syn på kvinnan där kvinnan har mindre rättigheter. När "islam" därför proklameras över en stad så ger det signalen till en kvinna att "akta sig" och att detta inte är en stad för henne.

• Anonym (Va?)
    Abegayle70 skrev 2018-04-05 08:33:49 följande:

Du får gärna citera där jag tyckte att en eventuell parallell mellan Hitler och Ascher var bra.

Jag minns inte att jag skrivit något sånt men du kanske vet bättre?

Ursäkta, uppfattade inte att du tyckte att EnAnonumius jämförelse var dum eftersom du riktade in dig på KillBill i den debatten. Fint att du också ser hur horribel jämförelsen är. Bra där!
  • Thereisthat
    KillBill skrev 2018-04-05 07:54:23 följande:

I praktiken har kommunistiska diktaturer gjort sig kända för brott mot mänskligheten som är jämförbara med nazismens brott mot mänskligheten men man är inte en ond människa bara för att man är kommunist och vill fördela produktionsmedlen lika mellan alla människor. Det är ju inte så att en kommunist av idag hyllar Stalin (så som vissa nazister hyllar Hitler) eller det samhälle som Stalin representerade.

Jo, är man kommunist så är man en ond människa. Eftersom att man idag har facit i hand om vad kommunismen leder till och man fortfarande jobbar aktivt att införa det så är man en ond människa! Så Henry Ascher är enligt mig en ond människa med fruktansvärda värderingar.
  • KillBill
    Bobby Clarke skrev 2018-04-05 08:53:47 följande:
    Allt står inte i Aftonbladet Bill.

www.metro.se/artikel/stalin-hyllas-i-ryssland-xr

Vi diskuterar Henry Ascher, jag kan inte se hans namn i artikeln. Kan du förtydliga på vilket sätt artikeln är kopplad till Henry Ascher?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Kikiki)
    KillBill skrev 2018-04-05 06:58:35 följande:

Jag hoppas att du kan inse att du gjort något mycket olämpligt.

Det är så en sann kommunist talar.
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-04-05 10:37:24 följande:

Du gör en sak över att jag försvarar den judiske barnläkaren Henry Ascher i stället för att protestera mot den som menar att det är adekvat att jämföra Henry Ascher med Hitler. Det är ett absurt sätt att välja sina strider.

Där hade vi det igen!

"Sen judiske barnläkaren"
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • Abegayle70

Du bestämmer inte vilka inlägg jag ska kommentera. Försök inte ge mig order.
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
Svar på tråden Böneutrop!