• Anonym (regimforum)

Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S

Vad tycker ni om det? Om man kritiserar socialdemokraternas förflutna så tas dessa inlägg direkt bort av moderatorerna på FL men att kalla SD och deras förflutna för naztiskt är helt ok 

Anser ni andra att det är bra med ett socialdemokratiskt forum som tystar all kritik mot S . Eller anser ni som mig att alla ska vara lika och följa samma regler? 

• Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S
  • Padirac
    Anonym (Regimen) skrev 2020-08-15 13:23:36 följande:

Wait! När du skrev detta hade jag inte tagit upp några saker alls.

Well played.

Åjo, DU tar upp en del saker innan jag skriver detta. Titta på dina egna inlägg så får du själv se.
  • Padirac
    Anonym (Regimen) skrev 2020-08-15 13:27:19 följande:

Vad pratar du om? Jag kritiserar den nedärvda essensen och du säger att jag blivit en sån? Det är väl snarare jag som börjar bryta mig loss medans du sitter djupt i den.

DU bekräftar att du tror på en nedärvd essens i det här inlägget.
  • Padirac
    Anonym (Regimen) skrev 2020-08-15 12:42:58 följande:

Till saken hör att jag så sent som för någon vecka sen satt och argumenterade i ett nätforum med samma linje som du. Men nu känns det som jag förstår hur allt hänger ihop. Jag ser den röda tråden. Den svenska folksjälen. Kollektivismen. Jag ser den i sättet att hantera pandemin, jag ser det i utrikespolitiken, jag ser den i svenska skolan.

Vi är en homogen grupp, styrda som en flock får av vår herde! Och herden är inte ens sossarna eller riksdag och regering. Det är den här nedärvda essensen som SD pratar om. Den ligger i folksjälen. Och den är inte bra. Den är omoralisk och utelämnande. Den tror den är nåt. Den är motsatsen till jante.

DU menar att WVS har missförstått allt om individualism?

Du pratar orwellskt nyspråk
  • Anonym (Regimen)
    Padirac skrev 2020-08-15 13:36:33 följande:

DU bekräftar att du tror på en nedärvd essens i det här inlägget.

Det gör jag definitivt. Men jag tog avstånd från den. Men visst finns den. Och den förefaller antisemitisk.
  • Anonym (Regimen)
    Padirac skrev 2020-08-15 13:58:11 följande:

DU menar att WVS har missförstått allt om individualism?

Du pratar orwellskt nyspråk

Läs boken!
  • Padirac
    Anonym (Regimen) skrev 2020-08-15 13:58:12 följande:

Det gör jag definitivt. Men jag tog avstånd från den. Men visst finns den. Och den förefaller antisemitisk.

Så du har alltså blivit en äkta Svensk - så som SD och deras anfader fascisten Per Engdahl definierar det!!!
  • Anonym (Regimen)

Jag tänker inte svara på mer nonsens nu.

Läs boken och bilda er en egen uppfattning. Tjatigt att bli påskickad fakta som Aron slår hål på i boken. Varför skulle jag sitta och motbevisa allt när det finns en bok som gör det bättre!

Själv förutsätter jag alltid att jag inte har all information och är alltid beredd att ändra åsikt när nya fakta presenteras. Min kappvändning har precis inträffat och därför är jag extra engagerad att ni andra ska få veta vad jag vet. Den fakta jag bemöts här i tråden är flera år gammal och de argumenten har redan diskuterats i ett otal trådar. Jag trodde själv på dem fram till jag läst boken som tar upp de flesta av dessa.

När sen någon motbevisar faktan i boken så kommer jag självfallet ta det till mig. Jag vill ha sanningen. Det kanske är omöjligt men just nu tror jag på herr Flam.

Väl mött! Keep an open mind!

• Anonym (Regimen)
    Padirac skrev 2020-08-15 14:05:54 följande:

Så du har alltså blivit en äkta Svensk - så som SD och deras anfader fascisten Per Engdahl definierar det!!!

Du är en märklig herre. Trögfattad eller livrädd för att information ska komma ut, jag kan inte avgöra vilket.

Jag har aldrig röstat på SD och ställer mig inte bakom nåt parti.
  • Padirac
    Anonym (Regimen) skrev 2020-08-15 14:09:28 följande:
    Du är en märklig herre. Trögfattad eller livrädd för att information ska komma ut, jag kan inte avgöra vilket.

Jag har aldrig röstat på SD och ställer mig inte bakom nåt parti.
    Jag skriver att du har uppfattningen att det finns nedärvda essenser och du håller med. 

Jag redogör för att tanken kommer från Fascisten och nazister Per Engdahl och är den bärande del av SDs politiska ideologi och rörelsen runt om kring dessa och deras svans.

Det är inget märkligt  - och det är inte jag som är livrädd här.. du omfattar flera ståndpunkter som finns i det fascistiska tankegodset, där den nedärvda essens är en del av detta.  Oavsett vioket parti du röstar på eller inte röstar på är detta sant.
Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S