• Anonym (regimforum)

Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S

Vad tycker ni om det? Om man kritiserar socialdemokraternas förflutna så tas dessa inlägg direkt bort av moderatorerna på FL men att kalla SD och deras förflutna för naztiskt är helt ok 

Anser ni andra att det är bra med ett socialdemokratiskt forum som tystar all kritik mot S . Eller anser ni som mig att alla ska vara lika och följa samma regler? 

• Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S
  • Anonym (Regimen)
    Padirac skrev 2020-08-16 12:01:03 följande:

Tro mig,

SD kommer från fascism, rasism, nazism och vitmakt  - och de har ett följe, en svans och en massa vurmare som sprider deras soppa

Tänk vad mycket gemensamt de har med S. Fast skillnaden är ju dock att S haft makten så deras politik har ju fått lite värre konsekvenser.
  • Padirac
    Anonym (Regimen) skrev 2020-08-16 12:14:21 följande:
    Tänk vad mycket gemensamt de har med S. Fast skillnaden är ju dock att S haft makten så deras politik har ju fått lite värre konsekvenser.
    Jaha, det går trögt ser jag, ända från igår...

Det finns bara ett parti i riksdagen som har en historia och en ideologi som kommer från fascism, rasism, nazism och vitmakt  - och de har ett följe, en svans och en massa vurmare som sprider deras soppa - och det är är SD

Sen finns det en del i samma bruna röra utanför riksdagen.

Historieförfalskningen du tror på är de brunas sätt att rättfärdiga sin egen sk*t.

• Anonym (Regimen)
    Padirac skrev 2020-08-16 12:28:42 följande:

Jaha, det går trögt ser jag, ända från igår...

Det finns bara ett parti i riksdagen som har en historia och en ideologi som kommer från fascism, rasism, nazism och vitmakt  - och de har ett följe, en svans och en massa vurmare som sprider deras soppa - och det är är SD

Sen finns det en del i samma bruna röra utanför riksdagen.

Historieförfalskningen du tror på är de brunas sätt att rättfärdiga sin egen sk*t.

Så du menar att juden Aron är en av de bruna? Är det möjligt? Vill han ta kål på sig själv?

Läs boken nu.
  • Padirac
    Anonym (Regimen) skrev 2020-08-16 12:32:15 följande:
    Så du menar att juden Aron är en av de bruna? Är det möjligt? Vill han ta kål på sig själv?

Läs boken nu.
    Padirac skrev 2020-08-16 12:28:42 följande:
    ----

Är du AF?
  • Anonym (Regimen)
    Padirac skrev 2020-08-16 12:36:18 följande:

Är du AF?

Varför skulle jag vara det? Nej det är jag inte.

Du skrev att det JAG pratar om är de brunas sätt att rättfärdiga sin egen sk*t. Eftersom jag enbart pratat om Arons bok så stämplar ju du honom som brun eller nazist då som det är en omskrivning för. Därav mitt sista inlägg där jag frågar om det är möjligt att vara nazist om man är jude.

Hänger du med? Eller ska du påstå att jag hittat på den här historieförfalskningen som du kallar den?

Läs boken och skapa dig en uppfattning innan du diskuterar det som står i den. Det känns väl rätt självklart eller?
  • Padirac
    Anonym (Regimen) skrev 2020-08-16 12:32:15 följande:

Läs boken nu.
    Boken ger en ensidig bild, som passar AFs agenda, men tyvärr inte beskriver hela verkligheten.

Lär mer än boken - läs lite historia, politiskt historia, ekonomisk historia.. ja läs lite annat än den smörja som de bruna och alt right pumpar ut.
  • Padirac
    Anonym (Regimen) skrev 2020-08-16 12:45:30 följande:
    Varför skulle jag vara det? Nej det är jag inte.

Du skrev att det JAG pratar om är de brunas sätt att rättfärdiga sin egen sk*t. Eftersom jag enbart pratat om Arons bok så stämplar ju du honom som brun eller nazist då som det är en omskrivning för. Därav mitt sista inlägg där jag frågar om det är möjligt att vara nazist om man är jude.

Hänger du med? Eller ska du påstå att jag hittat på den här historieförfalskningen som du kallar den?

Läs boken och skapa dig en uppfattning innan du diskuterar det som står i den. Det känns väl rätt självklart eller?
    Brunt är mer än nazism, men det står väl inte i AFs bok så du tror inte på det

Står det någonting i boken som AF inte har skrivit på sin blogg eller twittrat om?

Det är i alla fall en synnerligen begränsad syn på sakers förhållanden.
  • Anonym (Regimen)
    Padirac skrev 2020-08-16 12:48:44 följande:

Boken ger en ensidig bild, som passar AFs agenda, men tyvärr inte beskriver hela verkligheten.

Lär mer än boken - läs lite historia, politiskt historia, ekonomisk historia.. ja läs lite annat än den smörja som de bruna och alt right pumpar ut.

Det kan du omöjligen veta eftersom du inte läst den. Den ifrågasätter sina egna påståenden i hög grad faktiskt. Otroligt välskriven och fullt av källanvisningar. Jag är en bokmal så jag läser allt som intresserar mig. Detta var dock den första av de bruna eller alt right som du kallar Aron. Fortfarande märkligt att ge en jude sådana epitet men du är ju sosse så du vet ju bäst vad som är humanistiskt och har tolkningsföreträde i vad som är moraliskt korrekt.
  • Anonym (Regimen)
    Padirac skrev 2020-08-16 12:55:17 följande:

Brunt är mer än nazism, men det står väl inte i AFs bok så du tror inte på det

Står det någonting i boken som AF inte har skrivit på sin blogg eller twittrat om?

Det är i alla fall en synnerligen begränsad syn på sakers förhållanden.

Ingen aning. Har aldrig läst hans blogg eller besökt hans twitter så tyvärr kan jag inte svara på det.

Jag är ju bokmal som sagt. Dokumentärfilm gillar jag med.
  • Padirac
    Anonym (Regimen) skrev 2020-08-16 12:14:21 följande:

Eftersom du är då beläst kan du ju redogöra för vad S och SD har gemensamt i sin politik, vad som särskiljer dem från andra partier.
Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S