• Anonym (regimforum)

Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S

Vad tycker ni om det? Om man kritiserar socialdemokraternas förflutna så tas dessa inlägg direkt bort av moderatorerna på FL men att kalla SD och deras förflutna för naztiskt är helt ok 

Anser ni andra att det är bra med ett socialdemokratiskt forum som tystar all kritik mot S . Eller anser ni som mig att alla ska vara lika och följa samma regler? 

• Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S
  • Padirac
    Anonym (Regimen) skrev 2020-08-15 14:59:07 följande:

Det är så märkligt. Att bli brunsmetad av en som sitter och försvarar antisemitism. Det är så sjukt.

Var har jag försvarar antisemitism menar du?
  • Padirac
    Anonym (Regimen) skrev 2020-08-16 12:45:30 följande:

Varför skulle jag vara det? Nej det är jag inte.

Du skrev att det JAG pratar om är de brunas sätt att rättfärdiga sin egen sk*t. Eftersom jag enbart pratat om Arons bok så stämplar ju du honom som brun eller nazist då som det är en omskrivning för. Därav mitt sista inlägg där jag frågar om det är möjligt att vara nazist om man är jude.

Hänger du med? Eller ska du påstå att jag hittat på den här historieförfalskningen som du kallar den?

Läs boken och skapa dig en uppfattning innan du diskuterar det som står i den. Det känns väl rätt självklart eller?

Det är anklagelserna om framför allt att S skulle varit nazisternas medlöpare o lakejer och rasbiologins grundare och genomförare som är brun propaganda.

Det finns naturligtvis de som tror på sång i brist på kunnande om historien och fakta från tiden. Gör det dem till bruna? Inte nödvändigtvis. Men de kan ändå sprids den bruna propagandan.
  • Padirac
    Anonym (Regimen) skrev 2020-08-16 12:55:29 följande:

Det kan du omöjligen veta eftersom du inte läst den. Den ifrågasätter sina egna påståenden i hög grad faktiskt. Otroligt välskriven och fullt av källanvisningar. Jag är en bokmal så jag läser allt som intresserar mig. Detta var dock den första av de bruna eller alt right som du kallar Aron. Fortfarande märkligt att ge en jude sådana epitet men du är ju sosse så du vet ju bäst vad som är humanistiskt och har tolkningsföreträde i vad som är moraliskt korrekt.

Det är märkligt vad du vet om andras politiska preferenser baserat på att de kritiserar SD och de som går SDs ärenden.. så den slutledning du gör är nog baserad på för lite fakta o för mycket brun propaganda.
  • farman
    Padirac skrev 2020-08-16 12:28:42 följande:
    Jaha, det går trögt ser jag, ända från igår...

Det finns bara ett parti i riksdagen som har en historia och en ideologi som kommer från fascism, rasism, nazism och vitmakt  - och de har ett följe, en svans och en massa vurmare som sprider deras soppa - och det är är SD

Sen finns det en del i samma bruna röra utanför riksdagen.

Historieförfalskningen du tror på är de brunas sätt att rättfärdiga sin egen sk*t.
    Nazism knyckte mycket ideer från kommunisterna.
    Sossarna startade rasbiologi.
  • farman
    Padirac skrev 2020-08-16 13:28:25 följande:
    Det är märkligt vad du vet om andras politiska preferenser baserat på att de kritiserar SD och de som går SDs ärenden.. så den slutledning du gör är nog baserad på för lite fakta o för mycket brun propaganda.
    Sluta ta influenser från nanzism samt islamism
    Stå på egna ben.
  • Padirac
    farman skrev 2020-08-16 18:56:47 följande:
    Nazism knyckte mycket ideer från kommunisterna.
    Sossarna startade rasbiologi.
    farman skrev 2020-08-16 18:58:46 följande:
    Sluta ta influenser från nanzism samt islamism
    Stå på egna ben.

Ok. vi säger väl så... men

Rasbiologin fanns innan socialdemokratiska partiet grundades i Sverige.

Nazzarna såg både kommunism och kapitalism som judiska.

Varför ska fakta störa den världsbild du sprider med detta konto på FL? 
  • Padirac
    Anonym (Regimen) skrev 2020-08-16 12:55:29 följande:
    Det kan du omöjligen veta eftersom du inte läst den. Den ifrågasätter sina egna påståenden i hög grad faktiskt. Otroligt välskriven och fullt av källanvisningar. Jag är en bokmal så jag läser allt som intresserar mig. Detta var dock den första av de bruna eller alt right som du kallar Aron. Fortfarande märkligt att ge en jude sådana epitet men du är ju sosse så du vet ju bäst vad som är humanistiskt och har tolkningsföreträde i vad som är moraliskt korrekt.
    Boken i den form den har på AFs blogg är inte et intellektuellt mästerverk om man säger så - han plöjer djupt i den fåra han länkar till och har som deltagare på sin blogg.   Han nämner till och med SDs bruna film utan att göra så mycket väsen av den annat än att S inte ägda AB just då, och så använder han samma fras som du gör om SD... 

En pamflett som är dålig underbyggd med ideologisk snarare än historisk grund att stå på - inte samma bruna propaganda som SDs bruna film men i samma genre med anekdotisk bevisföring och insinuationer p åsamma sätt som SDs bruna film.  Det är förvånande med tanke på att han verkar ha en relativt hög utbildningsnivå, men redan där verkar han ha kört fast i 'trickster'tankar som han inte verkar varken kunna släppa eller sluta agera efter. Fångad i sin egen korridor där han speglar 'de andra' i sina ganska omogna antaganden om de observationer han gör - om nu boken speglar den 'nedärvda essens' som han antar finns och som han själv har. Men han kanske står över sånt där han tilldelar andra och är lite elitistiskt bättre än den stora massan.

På det stora hela tar han upp en del av det den bruna alternativhögern har i sitt tankegods,  - inte för att analysera det utan använder det som den mall varmed han mäter sakers och människors tillstånd.

Men kanske han han omarbetat sitt grundmaterial och gjort litteratur av det - i bloggform är det allt annat än det som motsvarar hans utbildningsnivå och han såväl innehållsmässiga brister som brister i saklighet och fakta och relevans - det är anekdotformen jag pekar på.  Inget är heller nytt utan det är mycket som SDs bruna film och den bruna alt.right tuggat på ett längre tag.

• RebeckaZ70
    Padirac skrev 2020-08-16 21:34:21 följande:
    Boken i den form den har på AFs blogg är inte et intellektuellt mästerverk om man säger så - han plöjer djupt i den fåra han länkar till och har som deltagare på sin blogg.   Han nämner till och med SDs bruna film utan att göra så mycket väsen av den annat än att S inte ägda AB just då, och så använder han samma fras som du gör om SD... 

En pamflett som är dålig underbyggd med ideologisk snarare än historisk grund att stå på - inte samma bruna propaganda som SDs bruna film men i samma genre med anekdotisk bevisföring och insinuationer p åsamma sätt som SDs bruna film.  Det är förvånande med tanke på att han verkar ha en relativt hög utbildningsnivå, men redan där verkar han ha kört fast i 'trickster'tankar som han inte verkar varken kunna släppa eller sluta agera efter. Fångad i sin egen korridor där han speglar 'de andra' i sina ganska omogna antaganden om de observationer han gör - om nu boken speglar den 'nedärvda essens' som han antar finns och som han själv har. Men han kanske står över sånt där han tilldelar andra och är lite elitistiskt bättre än den stora massan.

På det stora hela tar han upp en del av det den bruna alternativhögern har i sitt tankegods,  - inte för att analysera det utan använder det som den mall varmed han mäter sakers och människors tillstånd.

Men kanske han han omarbetat sitt grundmaterial och gjort litteratur av det - i bloggform är det allt annat än det som motsvarar hans utbildningsnivå och han såväl innehållsmässiga brister som brister i saklighet och fakta och relevans - det är anekdotformen jag pekar på.  Inget är heller nytt utan det är mycket som SDs bruna film och den bruna alt.right tuggat på ett längre tag.

Då kan du väl, men den visdom du besitter, visa på några felaktigheter i Aron Flams bok? Det ska väl inte vara så svårt om det nu är som du skriver
    Another wild hearted woman
  • Padirac
    RebeckaZ70 skrev 2020-08-17 18:32:06 följande:
    Då kan du väl, men den visdom du besitter, visa på några felaktigheter i Aron Flams bok? Det ska väl inte vara så svårt om det nu är som du skriver smile2.gif
    Han får väl bevisa det han påstår, men av det jag läst så är det långt till akademisk kvalitet och trovärdighet. snarare en tendentiös rant.

Anekdoter sammanknutna av alternativhögerns ideologiska käpphästar  - utan mer belägg än så.. Flam lyckas inte med sin text visa belägg för det han påstår.  Ska jag motbevisa det ha inte ens själv bevisar eller lägger fram belägg för... 

Vill du lägga pengar på den ska jag inte stoppa dig, men av det jag läst är den knappast värd papperet den är tryckt på. Tiden jag lade på den får jag inte heller tillbaks

• RebeckaZ70
    Padirac skrev 2020-08-17 20:16:01 följande:
    Han får väl bevisa det han påstår, men av det jag läst så är det långt till akademisk kvalitet och trovärdighet. snarare en tendentiös rant.

Anekdoter sammanknutna av alternativhögerns ideologiska käpphästar  - utan mer belägg än så.. Flam lyckas inte med sin text visa belägg för det han påstår.  Ska jag motbevisa det ha inte ens själv bevisar eller lägger fram belägg för... 

Vill du lägga pengar på den ska jag inte stoppa dig, men av det jag läst är den knappast värd papperet den är tryckt på. Tiden jag lade på den får jag inte heller tillbaks

Tack, det var ju generöst av dig men jag har läst den. 
    Tiden jag la på ditt inlägg får jag inte heller tillbaks  
    Another wild hearted woman
Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S