• Entusiastisk

BIM juli 2020

I juli hoppas jag är månaden vi plussar!

Håller tummarna för oss alla!

• Svar på tråden BIM juli 2020
  • Entusiastisk
    Msofie skrev 2020-07-14 07:43:01 följande:

Åh vad tråkigt och skönt att höra att mensen ordentligt kom! Men skönt att du ändå kan fokusera på det positiva, det låter som att det kommer bli enklare för dig att pricka rätt i framtiden! Man blir ju lite galen men bra att också kunna blicka framåt. Håller tummar och tår!

Ja men nu känns det ändå som att jag fick ett kvitto på att kroppen klarar av den balansen jag har just nu så ska bara köra på.. Har en bra känsla inför sommaren iaf.. Har din mens kommit än? Vilken cd är du på nu?

Kram
  • Msofie
    Entusiastisk skrev 2020-07-14 12:59:30 följande:

Ja men nu känns det ändå som att jag fick ett kvitto på att kroppen klarar av den balansen jag har just nu så ska bara köra på.. Har en bra känsla inför sommaren iaf.. Har din mens kommit än? Vilken cd är du på nu?

Kram

Är på BIM+3, CD 36 och mensen skulle varit över. Väldigt frustrerande! Den lyser med sin frånvaro och inga känningar.
  • Entusiastisk
    Msofie skrev 2020-07-14 13:10:37 följande:

Är på BIM+3, CD 36 och mensen skulle varit över. Väldigt frustrerande! Den lyser med sin frånvaro och inga känningar.

Så skumt.. Kan ägglossningen ha uteblivit? Tänker man kan ju få LH-ökningen ändå..!?
  • Msofie
    Entusiastisk skrev 2020-07-14 13:39:51 följande:

Så skumt.. Kan ägglossningen ha uteblivit? Tänker man kan ju få LH-ökningen ändå..!?

Ja, går det egentligen att ta reda på på något sätt?
  • Myran1234
    Msofie skrev 2020-07-14 10:27:21 följande:

Samma här, är på fjärde (oklart om de gick eller ej) men det räcker gott och väl haha..

Jag håller tummarna för dig! :)
  • Emelie 01

Jag trodde att jag fått mens, men verkar inte så riktigt,

Igår när vi möts så gick jag på toa efteråt. När jag torka mig var det rosa i flytningen. Jag tänkte direkt att nu kom mensen, men nu på morgonen och under dagen är det inget.

Molvärk i ryggen och mellan varven känningar i tjejmagen,

Är det någon som haft rosa flytningar och ändå varit gravid? Eller är det bara ett förstadie till mensen.

Usch va man analyserar allt. Sjukt!

Är på dag 27, har en cykel mellan 25-28 dagar så mensen borde vara på gång. Om jag inte är gravid då.

• Entusiastisk
    editeds skrev 2020-07-14 09:48:37 följande:

Får man fråga vad du gjort för förändringar? Och hur länge du hållt i dem? Jag har också en kort lutealfas och har försökt följa råd från Jenny Koos, samt dragit ned rejält på amning men än så länge ser jag ingen förbättring :(

Absolut får du det <3

Först och främst drog jag ner på amningen från att ha fri-ammat till morgon och kväll(vi började försöken i oktober men hon var inte redo att dra ner förrän i slutet av maj). Nattamningarna ska ju vara värst så vissa får ju tillbaka äl genom att bara sluta med det. Och vissa behöver även då ha ordentligt med timmar emellan så jag tänkte jag kör på 12h emellan varje amning(ungefär) plus då ingen nattamning.

5 dagar efter nedtrappningen fick jag ägglossning och sen då mens efter 11-12 dagar.. Och denna månaden då 14-15 dagars lutealfas.. Under friamningen fick jag endast igenom ett fåtal äl varav jag de jag hade hade lutealfas på ca 5-8dagar..

Vad jag gör för att optimera:

jag dricker ingen alkohol, inget nikton, inget koffein, socker endast 1 dag/veckan, äter 2200kcal/dag(säger kanske inte så mycket men för mig så äter jag lätt för lite om jag inte räknar kcal så räknar för att veta att jag får i mig vad jag behöver) , försöker vara aktiv, styrketränar 5ggr/v, lite yoga/meditation ett par ggr/v + skriver(för att minska stressen), äter allsidigt, tar en större dos d-vitamin dagen(dagarna) innan ägglossning, folsyra/gravid-vitaminer..

Så för mig förbättrades det ju direkt men krävdes ju att jag bara ammade morgon och kväll.. Resten jag gjort är kanske mest bonus för det gjorde jag i princip även innan, men blivit ännu bättre bara..

Hur ser din historia ut :) om du vill berätta :)

Vad gör du för att optimera?

Kram <3
  • saraama
    Emelie 01 skrev 2020-07-14 14:26:15 följande:

Jag trodde att jag fått mens, men verkar inte så riktigt,

Igår när vi möts så gick jag på toa efteråt. När jag torka mig var det rosa i flytningen. Jag tänkte direkt att nu kom mensen, men nu på morgonen och under dagen är det inget.

Molvärk i ryggen och mellan varven känningar i tjejmagen,

Är det någon som haft rosa flytningar och ändå varit gravid? Eller är det bara ett förstadie till mensen.

Usch va man analyserar allt. Sjukt!

Är på dag 27, har en cykel mellan 25-28 dagar så mensen borde vara på gång. Om jag inte är gravid då.

Är också på CD27 och har oftast mens på CD26. Hänt att jag fått på CD27 men aldrig senare. Tog ett negativt test i söndags. Testar nog imorgon om mensen inte kommer idag. Haft molvärk och spänningar i brösten i en vecka nu :/
  • Trio2021

Hade så himla svårt att ta in det där svaga pluset igår, så va tvungen att ta ett digitalt idag! Nu kanske man vågar tro :D har inte berättat för sambon än, hade tänkt vänta två veckor till till vår årsdag. Men det tror jag inte att jag pallar haha!

• Anonym (Tredjebarnet)
    Anonym (Hurskadettasluta) skrev 2020-07-14 12:55:36 följande:

Fick precis hem mina tester från babyplan.

Testade såklart direkt.

Kom direkt upp ett svagt positivt streck som blev tydligare. Vid 3 min ser vi ett rosa streck och blev helt snopna och glada.

När jag tittar på testet igen efter det gått 5 min så är strecket borta?? Wtf känner jag.

Nu syntes det mkt tydligare irl än på bilden jag bifogar.

Men har någon annan råkat ut för detta?

Är dom pålitliga dessa test?

Ska köpa mig ett digitalt idag och testa imorgonbitti.

Testa med ett nytt ikväll, kanske var något fel med testet
Svar på tråden BIM juli 2020