BIM juli 2020
I juli hoppas jag är månaden vi plussar!
Håller tummarna för oss alla!
I juli hoppas jag är månaden vi plussar!
Håller tummarna för oss alla!
Jag kunde inte vänta längre, Bim imorgon och negativt gravtest idag. Så nu kan mensen få komma.
Har beställt en fertilitetsmoniter till nästa omgång eftersom jag inte får positivt på ÄL test utan bara stegring och i närheten av positivt. Kan vara skönt att få hjälp med analysen av testet.
Tårarna rinner och jag önska att det var vår tur.
Men stort grattis till alla som plussat.
Vi andra får kämpa vidare ... kram
Fick svagt plus imorse.. men hjärnan har skrikit gravid sen ägglossningen, har haft extrem molvärk som inte ens gick över med Ipren (hade huvudvärk) över en vecka tillbaka och har tidigast BIM om 5-6 dagar men kan vara mer. Sen är jag inte ett dugg sugen på det som jag egentligen älskar. Väntar på ett starkare plus innan jag räknar mig som gravid men har sett antydan till streck i tre dagar. Vet att man letar tecken så ville bara komma med min upplevelse. Nu när jag känner efter så är även mina bröstvårtor ömma men det var ingenting jag tänkte på förens nu
Fick svagt plus imorse.. men hjärnan har skrikit gravid sen ägglossningen, har haft extrem molvärk som inte ens gick över med Ipren (hade huvudvärk) över en vecka tillbaka och har tidigast BIM om 5-6 dagar men kan vara mer. Sen är jag inte ett dugg sugen på det som jag egentligen älskar. Väntar på ett starkare plus innan jag räknar mig som gravid men har sett antydan till streck i tre dagar. Vet att man letar tecken så ville bara komma med min upplevelse. Nu när jag känner efter så är även mina bröstvårtor ömma men det var ingenting jag tänkte på förens nu
Ja, men verkligen! Min lutealfas när jag friamma(de ggr jag fick igenom äl) var mellan 5-8 dagar och direkt efter jag minskade amningen var lutealfasen 11-12 dagar och nu då första hela cykeln blev den 13-14 dagar. Så jag känner mig riktigt hoppfull inför denna sommaren <3 ska bli spännande att följa dig hur det går och håller alla mina tummar att du kan förlänga din lika snabbt!
Jag har även sett till att sköta kosten och äta ordentligt, boosta med mycket dvitamin dagarna innan äl(ska tydligen kunna boosta gulkroppen!), meditation/yoga, styrketräning, sömn, har varit noga med vitaminer och folsyra.. Och så började jag tempa idag och ska köra äl-test för att verkligen bekräfta äl och få ha lite fokus(tycker det är spännande att ha ett litet projekt vid sidan om) och mysa till det varannan dag.. Sen känns det inte som jag kan göra mer.. Hahah xD
Gör du något speciellt för att optimera cykeln?
Har du känt något annorlunda i kroppen sen ni minskade amningen?
Jag hoppar in här också, försöker med första barnet! Detta blir väl 2a-3e försöket beroende på hur man räknar. Har gått på horomer i ca 10 år. Sjukt ändå, så förhoppningarna är inte skyhöga men hade såklart blivit enormt glad om det kunde ta sig redan nu. Har känt av värk i brösten och i den sk "tjejmagen" men kan känna så innan mensen med som är beräknad nästa torsdag. Blir det inte plus så ska det ändå bli intressant om jag har en regelbunden mens då detta blir andra hela cykeln. Häftigt hur kroppen kan ställa om sig (i så fall) efter att inte haft mens och oregelbunden mens under så många år!!
Jag plussade idag!! De känns helt overkligt, har BIM i helgen men plusset försvann efter 20 min, men står att man inte ska läsa av efter 10 minuter. Beställt hem digitalt som jag ska ta till helgen för att få det bekräftat 100%

Jag plussade idag!! De känns helt overkligt, har BIM i helgen men plusset försvann efter 20 min, men står att man inte ska läsa av efter 10 minuter. Beställt hem digitalt som jag ska ta till helgen för att få det bekräftat 100%
Grattis till solklart plus!! :)
Själv hatar jag att vänta. Så billiga stickor försvinner snabbt här :)
På de tester ja tagit finns svaaaag streck/skugga.
Hur ska man tolka det här?! Någon som ser nått?
Övre bilden tagen direkt testet började visa ett streck.
Nedre bilden just innan tiden för avläsning gått ut.
GRATTIS!!!!Längtar tills jag får ett sånt tydligt svar <3