• Grankotten45

Normalisering av fetma

Normalisering av fetma

Varför ser man så många tjocka unga kvinnor som klär sig 20 kg fel?

Har unga kvinnor kastat in handduken och gett upp?

Eller beror det på att kravlösa män accepterar kvinnor som är dubbelt så stora som dem själva?

Arslen som ladugårdsväggar och lår som sumobrottare är mer regel än undantag när man går en sväng på stan.

Vad tänker du om det hela ur ett folkhälsoperspektiv?

Vad kommer detta kosta i framtiden både i vårdkostnader och mänskligt lidande?

• Svar på tråden Normalisering av fetma
  • Anonym (Äcklad2)
    Anonym (Äcklad) skrev 2020-06-21 11:14:37 följande:

Kvinnor är mer benägna än män att klä sig utmanande. Detta funkar bara om man har kroppen för det.

Den manliga motsvarigheten är en mager otränad kille i en muscleshirt. Det ser bara fånigt ut.

Ungefär som en tomte på midsommarafton.

Eller som att läsa någon otillfredsställd typ spy ut sitt agg mot feta i en tråd på internet istället för att vända blicken någon annanstans fast det funkar ju bara om man har samverkande neuroner.
  • Anonym (Äcklad)
    Anonym (S) skrev 2020-06-21 11:20:47 följande:
    Fast klädseln som du visar foton på ovan är väl inte snygg oavsett om man är tjock eller smal?

Men ok att klä sig 20kg för mycket betyder "att klä sig utmanande trots att man är överviktig/har fetma"? Jag har aldrig hört det uttrycket förut, men då tror jag att jag förstår vad du har för betydelse av uttrycket.
    Allt klär en skönhet.
  • Anonym (S)
    Anonym (Äcklad) skrev 2020-06-21 11:45:05 följande:

Allt klär en skönhet.

Jaha. Tycker inte jag. En skönhet kan vara snygg i allt, men kläderna är inte snygga för det. Sen behöver man ju inte vara en skönhet bara för att man inte är överviktig.

Nåväl, tack för den språkliga förklaringen.
  • Anonym (Äcklad)
    Anonym (S) skrev 2020-06-21 11:47:57 följande:
    Jaha. Tycker inte jag. En skönhet kan vara snygg i allt, men kläderna är inte snygga för det. Sen behöver man ju inte vara en skönhet bara för att man inte är överviktig.

Nåväl, tack för den språkliga förklaringen.
    Jag är man och är helt ointresserad av kläder. Jag vill bara slippa se dallrande fläsk när jag äter.
  • Anonym (Noll)
    Anonym (Äcklad) skrev 2020-06-21 12:04:40 följande:
    Jag är man och är helt ointresserad av kläder. Jag vill bara slippa se dallrande fläsk när jag äter
    Är det någon som tvingar dig att glo på det dallrande fläsket? Skulle du inte kunna titta åt ett annat håll eller vända på dig så du sitter med ryggen åt?

Eller menar du att feta människor inte ska få vistas på restauranger?
  • Anonym (Äcklad)
    Anonym (Noll) skrev 2020-06-21 12:18:52 följande:
    Är det någon som tvingar dig att glo på det dallrande fläsket? Skulle du inte kunna titta åt ett annat håll eller vända på dig så du sitter med ryggen åt?

Eller menar du att feta människor inte ska få vistas på restauranger?
    Det är olagligt att blotta sig och det borde även gälla kvinnorna på bilden.
  • Anonym ("Normal")
    Anonym (eee) skrev 2020-06-20 21:45:36 följande:
    Det var en konstig slutsats av dig - att det skulle vara normaliserat? 
    Varför kommenterar du enbart om tjocka kvinnor när det finns väldigt många feta män? 

Media och tidningar kryllar av dieter, bantningstips och miljarders träningsformer - är det att normalisera fetma?
    Du har helt fel. 

Att vara överviktig och kraftigt överviktig har blivit normaliserat de senaste åren. 

Nu finns en extra stor kvinna (känd) på instagram som människor hyllar till skyarna för hennes övervikt.
    Personligen tycker jag det är sjukt att uppmana och uppskatta kraftig övervikt.
  • Anonym (Noll)
    Anonym (Äcklad) skrev 2020-06-21 12:20:50 följande:
    Det är olagligt att blotta sig och det borde även gälla kvinnorna på bilden.
    Håller med dig om att det ser äckligt ut, men det hade sett äckligt ut på en normalviktig människa också.

Och du måste inte se på dem.
  • Anonym (Noll)
    Anonym ("Normal") skrev 2020-06-21 12:37:44 följande:
    Du har helt fel. 

Att vara överviktig och kraftigt överviktig har blivit normaliserat de senaste åren. 

Nu finns en extra stor kvinna (känd) på instagram som människor hyllar till skyarna för hennes övervikt.
    Tror jag vet vem du menar. Och det finns fler... t ex en av de största bloggerskorna som förespråkar fett, hår lite överallt och klänningar på sina söner.
  • Ignoramus

De uppmanar inte till kraftig övervikt, din intellektuella gigant. Den enda uppmaningen är att älska sin kropp oavsett hur den ser ut, istället för att skämmas och hata och må extremt dåligt över den.

Anonym ("Normal") skrev 2020-06-21 12:37:44 följande:

Du har helt fel. 

Svar på tråden Normalisering av fetma