• Grankotten45

Normalisering av fetma

Normalisering av fetma

Varför ser man så många tjocka unga kvinnor som klär sig 20 kg fel?

Har unga kvinnor kastat in handduken och gett upp?

Eller beror det på att kravlösa män accepterar kvinnor som är dubbelt så stora som dem själva?

Arslen som ladugårdsväggar och lår som sumobrottare är mer regel än undantag när man går en sväng på stan.

Vad tänker du om det hela ur ett folkhälsoperspektiv?

Vad kommer detta kosta i framtiden både i vårdkostnader och mänskligt lidande?

• Svar på tråden Normalisering av fetma
  • Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor)
    Anonym (Omg) skrev 2020-06-21 17:01:32 följande:
    För helt plötsligt behagar inte kvinnor honom på det sätt han önskar utseendemässigt, och det retar honom. Klassiskt beteende från män som anser att kvinnor bara ska finnas för männens blick
    Då kan ju män sluta tvätta sig och använda deodorant. Älska mig om jag är.
    Ignoramus skrev 2020-06-21 17:06:12 följande:

Precis! Var lite nyfiken på om han hade den självinsikten! ;)

Ensamma män skall anpassa sig efter hur kvinnor kräver att de skall vara för att duga men kvinnor duger som de är?

Tråkigt nog för kvinnor kan män inte alltid gå till mötes och göra något åt sin längd eller penisstorlek. Både kvinnor och män kan dock ta ansvar för sin vikt.

• Anonym (Kort kotte)
    Anonym (Noll) skrev 2020-06-21 17:02:47 följande:

Vem är du att bestämma vem som får ifrågasätta vad i en tråd som inte är din?

Det är hans tråd. Han startar många trådar och svarar sig själv under 3-10 lika arga anonyma alias.
  • Anonym (Kort kotte)
    Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 17:11:22 följande:

Ensamma män skall anpassa sig efter hur kvinnor kräver att de skall vara för att duga men kvinnor duger som de är?

Tråkigt nog för kvinnor kan män inte alltid gå till mötes och göra något åt sin längd eller penisstorlek. Både kvinnor och män kan dock ta ansvar för sin vikt.

Korta män med kort kotte nedärvs fortfarande, alltså har de fått ligga.
    Anonym (Kort kotte) skrev 2020-06-21 17:19:28 följande:
    Det är hans tråd. Han startar många trådar och svarar sig själv under 3-10 lika arga anonyma alias.
    Det är mycket riktigt min tråd :)
    Anonym (Kort kotte) skrev 2020-06-21 17:21:23 följande:
    Korta män med kort kotte nedärvs fortfarande, alltså har de fått ligga.
    I brist på annat.
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 17:07:26 följande:

Då kan ju män sluta tvätta sig och använda deodorant. Älska mig om jag är.

Basic hygien är väll en helt annan sak egentligen, men absolut om du mår bättre eller känner att du får ut någon av att sluta duscha så kör hårt.
    Anonym (Omg) skrev 2020-06-21 17:25:25 följande:
    Basic hygien är väll en helt annan sak egentligen, men absolut om du mår bättre eller känner att du får ut någon av att sluta duscha så kör hårt.

Att anpassa sitt intag efter hur mycket man rör sig är också basic. 

• Anonym (Omg)
    Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 17:11:22 följande:

Kvinnor kräver inte på något sätt att män ska anpassa sig för deras skull, men du verkar kräva att kvinnor ska anpassa sig och bland annat gå ner i vikt för att behaga dig. Gillar du inte kvinnor med övervikt slipper du umgås med dem om du vill, precis som de överviktiga kvinnorna (och alla andra kvinnor) väljer att umgås med dem de vill.
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 17:27:42 följande:

Att anpassa sitt intag efter hur mycket man rör sig är också basic. 

Din egna hygien kan du påverka, men knappast hur främmande människor äter. Så varför bry dig? Ditt påstående gällde att du skulle sluta duscha och använda deo, och jag tycker verkligen att du ska göra det om det gör dig lyckligare. Styrkekram
Svar på tråden Normalisering av fetma