• Grankotten45

Normalisering av fetma

Normalisering av fetma

Varför ser man så många tjocka unga kvinnor som klär sig 20 kg fel?

Har unga kvinnor kastat in handduken och gett upp?

Eller beror det på att kravlösa män accepterar kvinnor som är dubbelt så stora som dem själva?

Arslen som ladugårdsväggar och lår som sumobrottare är mer regel än undantag när man går en sväng på stan.

Vad tänker du om det hela ur ett folkhälsoperspektiv?

Vad kommer detta kosta i framtiden både i vårdkostnader och mänskligt lidande?

• Svar på tråden Normalisering av fetma
  • Ignoramus

Det står väl fritt fram för var och en att attraheras, eller inte attraheras, av vilka kroppstyper som helst. Mig veterligen vill de inte desperat ha en man till varje pris, utan kunna visa sig ute utan att bli utpekade, utstirrade eller utskrattade.

Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 17:11:22 följande:

Ensamma män skall anpassa sig efter hur kvinnor kräver att de skall vara för att duga men kvinnor duger som de är?

Tråkigt nog för kvinnor kan män inte alltid gå till mötes och göra något åt sin längd eller penisstorlek. Både kvinnor och män kan dock ta ansvar för sin vikt.

• Anonym (Noll)
    Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 17:21:43 följande:
    Det är mycket riktigt min tråd :)
    Ok, men du... ha det så trevligt när du kommenterar din egen tråd med ett annat namn.
    Med ens känns tråden helt meningslös.

Lycka till med livet iallafall.
  • Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor)
    Anonym (Omg) skrev 2020-06-21 17:30:19 följande:
    Din egna hygien kan du påverka, men knappast hur främmande människor äter. Så varför bry dig? Ditt påstående gällde att du skulle sluta duscha och använda deo, och jag tycker verkligen att du ska göra det om det gör dig lyckligare. Styrkekram
    Man kan påverka sin vikt.
    Anonym (Omg) skrev 2020-06-21 17:28:46 följande:
    Kvinnor kräver inte på något sätt att män ska anpassa sig för deras skull, men du verkar kräva att kvinnor ska anpassa sig och bland annat gå ner i vikt för att behaga dig. Gillar du inte kvinnor med övervikt slipper du umgås med dem om du vill, precis som de överviktiga kvinnorna (och alla andra kvinnor) väljer att umgås med dem de vill.
    Kvinnor kräver att man skall vara långa, ha humor (eftersom de själva är så tråkiga och osäkra) och gott självförtroende. INGET av detta kräver män av kvinnor.
  • Ignoramus

Det står väl fritt fram för var och en att attraheras, eller inte attraheras, av vilka kroppstyper som helst. Mig veterligen vill de inte desperat ha en man till varje pris, utan kunna visa sig ute utan att bli utpekade, utstirrade eller utskrattade.

Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 17:11:22 följande:

Ensamma män skall anpassa sig efter hur kvinnor kräver att de skall vara för att duga men kvinnor duger som de är?

Tråkigt nog för kvinnor kan män inte alltid gå till mötes och göra något åt sin längd eller penisstorlek. Både kvinnor och män kan dock ta ansvar för sin vikt.

• Anonym (Stor)
    Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 17:45:45 följande:

Kvinnor kräver att man skall vara långa, ha humor (eftersom de själva är så tråkiga och osäkra) och gott självförtroende. INGET av detta kräver män av kvinnor.

Du verkar vara bitter? Men män har andra krav och förväntningar på kvinnor.
  • Anonym (Stor)
    Ignoramus skrev 2020-06-21 17:51:30 följande:

Jag har aldrig sett en person med övervikt bli utpekad eller utskrattad på grund av sin vikt. Har du?
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 17:43:56 följande:

Man kan påverka sin vikt.

Spelar du dum eller är du det? Ja, DU kan påverka DIN vikt precis som DU kan påverka DIN EGNA hygien, men du kan knappast påverka min eller någon annans vikt! Det är något personen i fråga själv måste göra, så varför inte bara kolla andra hållet om du ser någon som har övervikt? Du verkar uppenbarligen ha något emot överviktiga, men ingen tvingar dig umgås med överviktiga eller att du måste försöka ändra deras livsstil. Det är ditt egna, märkliga kall som du borde lägga ner och fokusera mer på dig själv.
    Anonym (Stor) skrev 2020-06-21 17:51:57 följande:
    Du verkar vara bitter? Men män har andra krav och förväntningar på kvinnor.
    Jag är mest irriterad på hyckleriet som många människor ägnar sig åt.
    Anonym (Omg) skrev 2020-06-21 18:02:52 följande:
    Spelar du dum eller är du det? Ja, DU kan påverka DIN vikt precis som DU kan påverka DIN EGNA hygien, men du kan knappast påverka min eller någon annans vikt! Det är något personen i fråga själv måste göra, så varför inte bara kolla andra hållet om du ser någon som har övervikt? Du verkar uppenbarligen ha något emot överviktiga, men ingen tvingar dig umgås med överviktiga eller att du måste försöka ändra deras livsstil. Det är ditt egna, märkliga kall som du borde lägga ner och fokusera mer på dig själv.
    Har du suttit vid fönstret med 180 kg fläskmonster bredvid dig på en buss? Jag satt som en dekal på rutan i tre timmar. 
Svar på tråden Normalisering av fetma