• Grankotten45

Normalisering av fetma

Normalisering av fetma

Varför ser man så många tjocka unga kvinnor som klär sig 20 kg fel?

Har unga kvinnor kastat in handduken och gett upp?

Eller beror det på att kravlösa män accepterar kvinnor som är dubbelt så stora som dem själva?

Arslen som ladugårdsväggar och lår som sumobrottare är mer regel än undantag när man går en sväng på stan.

Vad tänker du om det hela ur ett folkhälsoperspektiv?

Vad kommer detta kosta i framtiden både i vårdkostnader och mänskligt lidande?

• Svar på tråden Normalisering av fetma
  • Anonym (Stor)
    Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 18:35:33 följande:

Är 190 cm och väger 94 kg men tack för omtanken. 

Ska vi tro på dig bara så där. När du satt och klagade innan på att kvinnor vill ha långa män.
  • Anonym (Noll)
    Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 18:40:10 följande:
    Ärligt talat skulle jag inte bry mig om du föll död ner om 5 min. På vilket sätt påverkar det mig?
    Får väl säga detsamma. 
  • Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor)
    Anonym (Stor) skrev 2020-06-21 18:41:34 följande:
    Ska vi tro på dig bara så där. När du satt och klagade innan på att kvinnor vill ha långa män.

Fråga vilken psykolog som helst. Kvinnor vill ha långa, starka (självsäkra) män gärna med humor. Helst skall hon se liten och nätt ut i hans sällskap.

Ingen kvinna vill se ut som Selma och Lilla Fridolf.

• Anonym (Noll)
    Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 18:50:06 följande:

Fråga vilken psykolog som helst. Kvinnor vill ha långa, starka (självsäkra) män gärna med humor. Helst skall hon se liten och nätt ut i hans sällskap.

Hoppas någon snart väcker dig vännen.
    Anonym (Noll) skrev 2020-06-21 18:54:16 följande:
    Hoppas någon snart väcker dig vännen.
    Gammal unken härskarteknik biter inte på mig.Bättre kan du.
  • Anonym (Stor)

Känner par som set ut som Selma och Lilla Fridolf. Så säg aldrig aldrig.
  • Anonym (Noll)
    Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 19:01:34 följande:
    Godnatt på dig knubbis.
    Bättre lycka nästa trådstart.
  • Anonym (Noll)
    Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 19:01:34 följande:
    Godnatt på dig knubbis.
    Bättre lycka nästa trådstart.
  • Ignoramus

Min sambo är 1.95 och jag är 1.65. Han hade gärna fått vara 2dm kortare för min del, jag ryggar tillbaka av förskräckelse varje gång jag ser vår reflektion. Vi ser ut som helan och halvan. Eller ja, en omvänd variant av Selma och LF. Humor är väl ingen konstig egenskap att eftertrakta däremot?

Anonym (Stor) skrev 2020-06-21 19:05:16 följande:
    Känner par som set ut som Selma och Lilla Fridolf. Så säg aldrig aldrig.
    Ingen regel utan undantag. 
Svar på tråden Normalisering av fetma