• Grankotten45

Normalisering av fetma

Normalisering av fetma

Varför ser man så många tjocka unga kvinnor som klär sig 20 kg fel?

Har unga kvinnor kastat in handduken och gett upp?

Eller beror det på att kravlösa män accepterar kvinnor som är dubbelt så stora som dem själva?

Arslen som ladugårdsväggar och lår som sumobrottare är mer regel än undantag när man går en sväng på stan.

Vad tänker du om det hela ur ett folkhälsoperspektiv?

Vad kommer detta kosta i framtiden både i vårdkostnader och mänskligt lidande?

• Svar på tråden Normalisering av fetma
  • Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor)
    Ignoramus skrev 2020-06-21 19:07:33 följande:

Min sambo är 1.95 och jag är 1.65. Han hade gärna fått vara 2dm kortare för min del, jag ryggar tillbaka av förskräckelse varje gång jag ser vår reflektion. Vi ser ut som helan och halvan. Eller ja, en omvänd variant av Selma och LF. Humor är väl ingen konstig egenskap att eftertrakta däremot?

Ungefär som jag och frugan.
  • Anonym (Kort kotte)
    Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 17:23:04 följande:

I brist på annat.

Då tar du med dig din egen nya tes om att kvinnor tar oattraktiva män "i brist på annat" till dina övriga trådar som hävdar motsatsen. Så kan du uppgradera till att nu även argumentera emot dig själv med olika nick och inte bara jamsa med.
    Anonym (Noll) skrev 2020-06-21 19:06:30 följande:
    Godnatt på dig knubbis.
    Bättre lycka nästa trådstart.
    Till skillnad från dig startar jag trådar ;)
  • Ignoramus

Är det verkligen värst av allt? Känns tvärtom som att empati är rätt långt ner på din lista...

Och du kan slappna av. Jag har varit överviktig och/eller fet i hela mitt liv, äter mycket och onyttigt, och har ett blodtryck som en elitidrottare. Dessutom har jag betalat in en sjuhelvetes mängd skattepengar i matmoms. Jag har förresten inte alls gett upp eller känner mig fången i min kropp; tvärtom motionerar jag rätt mycket och unnar mig det jag vill i matväg. Hellre det än människor som ska oja sig över att de äter EN kaka på en tillställning, och aldrig har en avslappnad inställning till sin kropp oavsett hur bra de sköter den.

Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 18:18:14 följande:

Om jag går ett varv på stan ser jag ca 200 kvinnor +100 kr och de är max 170 cm men klär sig som om de vägde 65 kg. Det enda jag ser är människor som gett upp och som kommer kosta mig och alla andra skattebetalare massor i ökande sjukvårdskostnader. Dessutom röker unga kvinnor mer och mer vilket också blir en vårdkostnad. Lägger man sedan till antidepp och övrig medicinering på det. Värst av allt är nog lidandet att vara fånge i sin egen kropp.

Anonym (Kort kotte) skrev 2020-06-21 19:13:39 följande:
    Då tar du med dig din egen nya tes om att kvinnor tar oattraktiva män "i brist på annat" till dina övriga trådar som hävdar motsatsen. Så kan du uppgradera till att nu även argumentera emot dig själv med olika nick och inte bara jamsa med.
    Vore inte forumet styrt av en radikalfeministisk junta hade jag inte behövt nyttja de kryphål som finns i den usla mjukvaran bara kvinnor orkar med. På Flashback hade medlemmarna flytt sidan om den var lika usel. Men kvinnorna på FL sitter snällt kvar på pinnen.

Jag ser mig som räven i hönshuset ;)
  • Ignoramus

?Bara kvinnor orkar med?

Din energi när det kommer till det här forumet verkar ju vara i det närmaste outtröttlig.

Jag ser dig som den huvudlösa hönan i garaget. Mycket spring i benen, ingen tankeverksamhet kvar.

Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 19:18:22 följande:

Vore inte forumet styrt av en radikalfeministisk junta hade jag inte behövt nyttja de kryphål som finns i den usla mjukvaran bara kvinnor orkar med. På Flashback hade medlemmarna flytt sidan om den var lika usel. Men kvinnorna på FL sitter snällt kvar på pinnen.

• Anonym (Kort kotte)
    Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 19:18:22 följande:

Frågan är ju varför du motsäger dig själv(?) Dina konspirationsteorier tycker jag är rätt ointressanta i jämförelse.
  • Dessanheterjag

Kom ner från dina höga hästar! Jag väger 20 kg för mycket men friare dräller det av, vilken man vill ha en kvinnans ta i! Övervikt är inte lika med dålig stil och smak det finns det gott om den varan även som smala, smaklösa kvinnor som fläckar ut allt för allmän beskådan nu i sommartider!

• Anonym (Kort kotte)
    Ignoramus skrev 2020-06-21 19:26:17 följande:

?Bara kvinnor orkar med?

Din energi när det kommer till det här forumet verkar ju vara i det närmaste outtröttlig.

Jag ser dig som den huvudlösa hönan i garaget. Mycket spring i benen, ingen tankeverksamhet kvar.

Hahaha
  • Anonym (Läderfiffin)
    Ignoramus skrev 2020-06-21 19:26:17 följande:

?Bara kvinnor orkar med?

Detsamma. Du försitter ingen chans att ge män en känga. Kvinnor låter du bli
    för med en fitta mellan benen kan man inte ha fel.
Svar på tråden Normalisering av fetma