• Grankotten45

Normalisering av fetma

Normalisering av fetma

Varför ser man så många tjocka unga kvinnor som klär sig 20 kg fel?

Har unga kvinnor kastat in handduken och gett upp?

Eller beror det på att kravlösa män accepterar kvinnor som är dubbelt så stora som dem själva?

Arslen som ladugårdsväggar och lår som sumobrottare är mer regel än undantag när man går en sväng på stan.

Vad tänker du om det hela ur ett folkhälsoperspektiv?

Vad kommer detta kosta i framtiden både i vårdkostnader och mänskligt lidande?

• Svar på tråden Normalisering av fetma
  • Anonym (Läderfiffin)
    Anonym (Kort kotte) skrev 2020-06-21 19:40:04 följande:
    Haha, u wish! Du klarade ju inte ens att svara på frågan.
    Anonym (Kort kotte) skrev 2020-06-21 19:13:39 följande:

Då tar du med dig din egen nya tes om att kvinnor tar oattraktiva män "i brist på annat" till dina övriga trådar som hävdar motsatsen. Så kan du uppgradera till att nu även argumentera emot dig själv med olika nick och inte bara jamsa med.

Självklart är det ett misslyckande för en kvinna att tvingas välja en man som inte lever upp till hennes krav. Nu räcker dock inte de attraktiva männen så då får kvinnan nöja sig med andrasorteringen tills en attraktiv man blir ledig.
  • Anonym (!)

Jag håller med om att fetma håller på att normaliseras och försvaras. Fler män är överviktiga än kvinnor men jag har aldrig stött på en man som ska försvara sin fetma med näbbar och klor. Jag har aldrig hört en man förneka hälsoriskerna som kommer med fetma. 

Jag är själv kvinna och har problem att hålla vikten på en bra nivå pga ett läkemedel som jag måste ta. Läkemedlet ger mig en aptit och ett sug som är otroligt svår att hantera. Men hur det än är så är jag överviktig för att jag äter mer än jag gör av med. Jag vet att det inte är det bästa för min kropp att ha 15kg för mycket fett på kroppen. Jag har inget behov av att inbilla mig eller andra att det är hälsosamt eller särskilt attraktivt. 

Folk får vara hur feta de vill, man jag klarar inte av att lyssna på feta kvinnor som inbillar sig att fetma inte påverkar hälsan negativt. För mig låter det lika korkat som att en rökare skulle påstå att rökning inte påverkar hälsan negativt. 

• Anonym (Stor)
    Anonym (Läderfiffin) skrev 2020-06-21 19:46:36 följande:

Självklart är det ett misslyckande för en kvinna att tvingas välja en man som inte lever upp till hennes krav. Nu räcker dock inte de attraktiva männen så då får kvinnan nöja sig med andrasorteringen tills en attraktiv man blir ledig.

Är det inte väldigt ytligt att välja en man bara efter utseende. Finns så mycket annat som är betydligt viktigare. Ytlig skönhet försvinner med tiden andra egenskaper finns kvar resten av livet.
  • Anonym (Stor)

Är det inte väldigt ytligt att välja en man bara efter utseende. Finns så mycket annat som är betydligt viktigare. Ytlig skönhet försvinner med tiden andra egenskaper finns kvar resten av livet.
  • Ignoramus

En fråga: skjuter du dig själv medvetet i foten eller siktar du bara historiskt dåligt? Jag påpekar mina negativa attribut i inceltrådar ja, för att demonstrera att kvinnor också kan bli totalt ignorerade av det andra könet. Ändå säger du att jag är en i mängden; ergo finns det hur många kvinnor som helst som är i incelmännens sits. Ändå gnäller vi inte. Ändå prioriterar vi annat här i livet än att vinna männens uppskattning.

Anonym (Läderfiffin) skrev 2020-06-21 19:35:12 följande:

Inte mycket matnyttigt som kommer i ditt kackel. Inga egna tankekedjor utan bara en massa ifrågasättanden. Kvinnligt och fegt. Du kör hårt med underdogkortet som kort, tjock och ful kvinna men det gör dig inte unik utan snarare en i mängden.

• Anonym (Stor)

• Anonym (Stor)

• Anonym (Stor)

• Anonym (Läderfiffin)
    Anonym (!) skrev 2020-06-21 19:49:03 följande:

Jag håller med om att fetma håller på att normaliseras och försvaras. Fler män är överviktiga än kvinnor men jag har aldrig stött på en man som ska försvara sin fetma med näbbar och klor. Jag har aldrig hört en man förneka hälsoriskerna som kommer med fetma. 

Jag är själv kvinna och har problem att hålla vikten på en bra nivå pga ett läkemedel som jag måste ta. Läkemedlet ger mig en aptit och ett sug som är otroligt svår att hantera. Men hur det än är så är jag överviktig för att jag äter mer än jag gör av med. Jag vet att det inte är det bästa för min kropp att ha 15kg för mycket fett på kroppen. Jag har inget behov av att inbilla mig eller andra att det är hälsosamt eller särskilt attraktivt. 

Folk får vara hur feta de vill, man jag klarar inte av att lyssna på feta kvinnor som inbillar sig att fetma inte påverkar hälsan negativt. För mig låter det lika korkat som att en rökare skulle påstå att rökning inte påverkar hälsan negativt. 

All heder och respekt åt dig! Starkt att erkänna att du har ett problem. De flesta här beter sig som alkoholister. De har iiiinget problem!
  • Anonym (Läderfiffin)
    Anonym (Stor) skrev 2020-06-21 19:54:32 följande:
    Vad har PMS (pengar, makt, status) med utseende att göra?
Svar på tråden Normalisering av fetma