• Grankotten45

Normalisering av fetma

Normalisering av fetma

Varför ser man så många tjocka unga kvinnor som klär sig 20 kg fel?

Har unga kvinnor kastat in handduken och gett upp?

Eller beror det på att kravlösa män accepterar kvinnor som är dubbelt så stora som dem själva?

Arslen som ladugårdsväggar och lår som sumobrottare är mer regel än undantag när man går en sväng på stan.

Vad tänker du om det hela ur ett folkhälsoperspektiv?

Vad kommer detta kosta i framtiden både i vårdkostnader och mänskligt lidande?

• Svar på tråden Normalisering av fetma
  • Anonym (Läderfiffin)
    Dessanheterjag skrev 2020-06-21 19:28:28 följande:

Kom ner från dina höga hästar! Jag väger 20 kg för mycket men friare dräller det av, vilken man vill ha en kvinnans ta i! Övervikt är inte lika med dålig stil och smak det finns det gott om den varan även som smala, smaklösa kvinnor som fläckar ut allt för allmän beskådan nu i sommartider!

Tyvärr kommer kvinnor undan med att vara smällfeta. Ge det här 20 år så kommer 95% av alla kvinnor ha ett BMI på 45.
  • Ignoramus

Jaha, Dessan... så människovärdet ligger inte i vikten utan hur åtrådd av män man är? Eller i valet av klädsel?

Dessanheterjag skrev 2020-06-21 19:28:28 följande:

Kom ner från dina höga hästar! Jag väger 20 kg för mycket men friare dräller det av, vilken man vill ha en kvinnans ta i! Övervikt är inte lika med dålig stil och smak det finns det gott om den varan även som smala, smaklösa kvinnor som fläckar ut allt för allmän beskådan nu i sommartider!

• Anonym (Läderfiffin)
    Ignoramus skrev 2020-06-21 19:26:17 följande:

?Bara kvinnor orkar med?

Din energi när det kommer till det här forumet verkar ju vara i det närmaste outtröttlig.

Jag ser dig som den huvudlösa hönan i garaget. Mycket spring i benen, ingen tankeverksamhet kvar.

Inte mycket matnyttigt som kommer i ditt kackel. Inga egna tankekedjor utan bara en massa ifrågasättanden. Kvinnligt och fegt. Du kör hårt med underdogkortet som kort, tjock och ful kvinna men det gör dig inte unik utan snarare en i mängden.
  • Anonym (Läderfiffin)
    Anonym (Kort kotte) skrev 2020-06-21 19:28:37 följande:
    Hahaha

Vad har du tillfört tråden? Inte ett skit precis som alla andra fega kärringar på forumet.

Fet, kort och tråkig precis som övriga kvinnor . 

• Ignoramus

Ja? Fetmaföraktet är enormt utspritt. Jag har nog tvärtom aldrig sett en fet människa bemötas helt neutralt av sin omgivning. Bara att lägga upp en bild på en fet kropp istället för att göra allt för att gömma den är tydligen otroligt provocerande.

Anonym (Stor) skrev 2020-06-21 17:56:36 följande:

Jag har aldrig sett en person med övervikt bli utpekad eller utskrattad på grund av sin vikt. Har du?

• Anonym (H)

Håller helt med dig TS! Hörde att barnkläderna är större idag än för 20 år sedan. Galet!! Och t.ex H&M har en klädkollektion för feta barn. Så sorgligt.

• Ignoramus

Du skulle bli förvånad.

Anonym (Läderfiffin) skrev 2020-06-21 19:29:46 följande:

Detsamma. Du försitter ingen chans att ge män en känga. Kvinnor låter du bli

för med en fitta mellan benen kan man inte ha fel.

• Anonym (Kort kotte)
    Anonym (Läderfiffin) skrev 2020-06-21 19:37:10 följande:

Vad har du tillfört tråden? Inte ett skit precis som alla andra fega kärringar på forumet.

Fet, kort och tråkig precis som övriga kvinnor . 

Haha, u wish! Du klarade ju inte ens att svara på frågan.
    Anonym (Kort kotte) skrev 2020-06-21 19:13:39 följande:

Då tar du med dig din egen nya tes om att kvinnor tar oattraktiva män "i brist på annat" till dina övriga trådar som hävdar motsatsen. Så kan du uppgradera till att nu även argumentera emot dig själv med olika nick och inte bara jamsa med.

Anonym (Kort kotte) skrev 2020-06-21 19:27:19 följande:

Frågan är ju varför du motsäger dig själv(?) Dina konspirationsteorier tycker jag är rätt ointressanta i jämförelse.

• Anonym (Läderfiffin)
    Anonym (H) skrev 2020-06-21 19:39:15 följande:

Håller helt med dig TS! Hörde att barnkläderna är större idag än för 20 år sedan. Galet!! Och t.ex H&M har en klädkollektion för feta barn. Så sorgligt.

Självklart vill alla feta kärringar normalisera 20 kg övervikt så slipper de ta tag i problemet.

Jag anser att det som pågår är barnmisshandel på nationell nivå.

• Anonym (Läderfiffin)
    Anonym (Kort kotte) skrev 2020-06-21 19:40:04 följande:
    Haha, u wish! Du klarade ju inte ens att svara på frågan.
    Anonym (Kort kotte) skrev 2020-06-21 19:13:39 följande:

Då tar du med dig din egen nya tes om att kvinnor tar oattraktiva män "i brist på annat" till dina övriga trådar som hävdar motsatsen. Så kan du uppgradera till att nu även argumentera emot dig själv med olika nick och inte bara jamsa med.

Du klarade bara av att formulera EN fråga. 
Svar på tråden Normalisering av fetma