• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Trean2021
    saraama skrev 2020-08-05 14:11:59 följande:

Tycker där skymtar något på det vänstra. När är bim?Tycker det vänstra är positivt. När är bim?

BIM är lite oklar 7,8 eller 9e. Det som ser mest positivt där det som kom fram efter angiven tid så det känns som om det inte räknas tyvärr :(
  • Canama
    PelloBello skrev 2020-08-05 13:27:06 följande:

Då borde du haft äl tidigare? Tempar du eller tar tester?

Tagit tester så vet att ÄL inte varit tidigare iallafall...
  • saraama
    Trean2021 skrev 2020-08-05 14:32:43 följande:
    BIM är lite oklar 7,8 eller 9e. Det som ser mest positivt där det som kom fram efter angiven tid så det känns som om det inte räknas tyvärr :(
    Nej det hade inte jag litat på. Vänta till fredag så är du förhoppningsvis nära bim =)
  • Minmillis

Någon som mår illa?

Jag mår alltid illa vid ägglossningen. Tror jag är känslig för hormonerna. Men illamåendet brukar snällt försvinna efter att ägglossningen är över och hålla sig borta tills nästa ägglossning. Men den här månaden så har mitt illamående inte försvunnit. Mått illa till o från under dagarna och nu idag äl+9 mår jag riktigt illa. Inte så att jag spyr men känner inte att jag har någon aptiti och illamåendet gnager. Självklart får jag svar om några dagar när mensen dyker upp eller att de blir ett pluss. Men när de där illamåendet hela tiden påminner mig om sin existens så blev de så att jag valde att skriva här för att se om någon känner igen sig.

• Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-08-05 12:22:13 följande:
    Inte hunnit svara på ditt meddelande, varit fullt upp.. Ska svara ikväll <3 ville bara skriva att jag tänker på dig.. Kan bara föreställa mig hur jobbigt det är för dig så ville bara skicka lite kärlek <3 du är ju så himla grym, du har ju förlängt din lutealfas helt magiskt, kämpar varje dag med olika grejer för att optimera din cykel som utan tvekan gjort under! Hur ser din temp ut? Eller du tempar inte mellan äl-bim?

Det är tungt mellan äl och bim av flera olika skäl, du vet ju med hormoner och så men även att försöka att inte förvänta sig för mycket samtidigt som man hoppas så innerligt men sen kommer hjärnspöken, lite trötthet kanske, dåligt väder idag? Ja du vet ju för du är så klok<3 se en bra film/läs en bra bok, tänd lite ljus, pyssla lite, gå ut och plocka en fin bukett, mys med djuren... Gråt en skvätt, sätt på bra musik <3 man får må dåligt.

Vi finns här för dig <3 bara skriv ifall du behöver stöd eller komma på andra tankar <3 kram
    Tack så mycket, du är så himla rar. <3 Ingen panik med att svara såklart!
    Tempar inte mellan bekräftad äl och bim, eller försöker låta bli iaf, för jag blir så stressad när den börjar dippa och särskilt om den sen går upp igen.. Hur ser det ut för dig?

Jo, jag vet ju verkligen hur jäkligt det kan vara dessa dagar, men ändå vänjer man sig aldrig riktigt helt (vilket kanske är tur trots allt). Har sovit en extra stund nu på em, och äntligen kommit in i en rolig bok, plus alla små avbrott för att kika på Medeltidsveckan. :) Så det går an, men imorse var det så tungt så tungt. Känner mig ju trygg och glad med er, vilket gjorde att jag ville skriva här direkt, lite roligt det där. :) 

Hoppas du haft en fin dag trots fullt upp! <3
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina
    Minmillis skrev 2020-08-05 15:53:30 följande:

Någon som mår illa?

Jag mår alltid illa vid ägglossningen. Tror jag är känslig för hormonerna. Men illamåendet brukar snällt försvinna efter att ägglossningen är över och hålla sig borta tills nästa ägglossning. Men den här månaden så har mitt illamående inte försvunnit. Mått illa till o från under dagarna och nu idag äl+9 mår jag riktigt illa. Inte så att jag spyr men känner inte att jag har någon aptiti och illamåendet gnager. Självklart får jag svar om några dagar när mensen dyker upp eller att de blir ett pluss. Men när de där illamåendet hela tiden påminner mig om sin existens så blev de så att jag valde att skriva här för att se om någon känner igen sig.

Jag gör, varje lutealfas sen snart ett år tillbaka, men för min del tror jag det beror på endometriosen. :( 
    Hoppas verkligen det är pga en liten pluttis för din del! <3
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Entusiastisk
    Minmillis skrev 2020-08-05 15:53:30 följande:

Någon som mår illa?

Jag mår också illa ibland vid äl speciellt om kroppen inte lyckas äl och försöker igen.. Hade det så denna månaden.. Men sen släpper det för mig.. Hoppas det är ett plus för dig som gör att du ff känner så<3
  • Canama
    saraama skrev 2020-08-05 14:10:02 följande:

Så tråkigt! Tillåt dig att vara besviken idag. Förstår känslan när man tycker man prickat rätt. Nya tag och ny cykel! Kramar

Tack för pepp <3. Samtidigt lite -tur - att mensen blev tidig, nu borde nästa ÄL passa in perfekt när sambon är hemma (han jobbar på annan ort för tillfället). Försöker se det positiva!!!
  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-08-05 17:54:25 följande:

Tack så mycket, du är så himla rar. <3 Ingen panik med att svara såklart!

Tempar inte mellan bekräftad äl och bim, eller försöker låta bli iaf, för jag blir så stressad när den börjar dippa och särskilt om den sen går upp igen.. Hur ser det ut för dig?

Jo, jag vet ju verkligen hur jäkligt det kan vara dessa dagar, men ändå vänjer man sig aldrig riktigt helt (vilket kanske är tur trots allt). Har sovit en extra stund nu på em, och äntligen kommit in i en rolig bok, plus alla små avbrott för att kika på Medeltidsveckan. :) Så det går an, men imorse var det så tungt så tungt. Känner mig ju trygg och glad med er, vilket gjorde att jag ville skriva här direkt, lite roligt det där. :) 

Hoppas du haft en fin dag trots fullt upp! <3

Okej, nej det är klurigt det där.. Jag försöker att inte lägga så mycket värdering i tempandet nu utan jag gör det bara för att få en hel kurva.. Känner dock för egen del att en tempsänkning är lika "illa" som mensen men att en tempsänkning kanske gör att jag hinner att inte blöda ner något kanske, försöker se det så :p

Som idag fick jag en temphöjning igen men har inte vågat säga det högt idag och lagt upp det här för jag vill inte förvänta mig något alls utan jag kör en kurva nu och sen tar jag det därifrån... Självklart svårt att inte låta bli att hoppas men försöker trycka undan det, orkar inte bli besviken något mer... Det tär liksom både på mig men också lite på relationen med mannen - vill försöka att inte låta denna stressen genomsyra livet utan har nog blivit lite mer tillfreds att det får komma när det kommer, min kropp verkar iaf äntligen funka igen så försöker vara tacksam för det.. Så har sagt ju att nu ger jag det 4 månader och gör så bra jag kan för fertiliteten och tempar, ältest etc och bara försöker optimera våra chanser.. Tar det inte sig inom 4 månader så ja, då lär det bli tufft men då planerar vi en resa tills dess för att komma på andra tankar..

Men såhär såg min kurva ut idag. Hade dock lite störd sömn(asså det här med när ens barn sover så sover man inte själv xD) men mätte kl. 3.30 när jag inte kunde somna om så 1h tidigare än vanligt..

Sen fick jag världens feberkänsla på fm(ingen feber men såklart betydligt högre än innan ÄL tex.) Om det berodde på min lilla löprunda, kortvarig sjukdom(?) eller annat, ingen aning!? Men konstigt iaf.. Så får se hur kurvan slutar.. Ville egentligen skriva till er direkt i morse men ja, vill som sagt inte tro något, tempen kan ju pendla i denna fasen också precis som före äl :)

Ja, behövde nog skriva av mig lite..

Hur mår du nu <3 kram
  • Entusiastisk
    Canama skrev 2020-08-05 18:27:13 följande:

Tack för pepp <3. Samtidigt lite -tur - att mensen blev tidig, nu borde nästa ÄL passa in perfekt när sambon är hemma (han jobbar på annan ort för tillfället). Försöker se det positiva!!!

Trist med mensen såklart. Det var nog bara kroppen som ville tajma det bättre till nästa gång då<3
Svar på tråden BIM Augusti 2020