Amidina skrev 2020-08-05 17:54:25 följande:
Tack så mycket, du är så himla rar. <3 Ingen panik med att svara såklart!
Tempar inte mellan bekräftad äl och bim, eller försöker låta bli iaf, för jag blir så stressad när den börjar dippa och särskilt om den sen går upp igen.. Hur ser det ut för dig?
Jo, jag vet ju verkligen hur jäkligt det kan vara dessa dagar, men ändå vänjer man sig aldrig riktigt helt (vilket kanske är tur trots allt). Har sovit en extra stund nu på em, och äntligen kommit in i en rolig bok, plus alla små avbrott för att kika på Medeltidsveckan. :) Så det går an, men imorse var det så tungt så tungt. Känner mig ju trygg och glad med er, vilket gjorde att jag ville skriva här direkt, lite roligt det där. :)
Hoppas du haft en fin dag trots fullt upp! <3
Okej, nej det är klurigt det där.. Jag försöker att inte lägga så mycket värdering i tempandet nu utan jag gör det bara för att få en hel kurva.. Känner dock för egen del att en tempsänkning är lika "illa" som mensen men att en tempsänkning kanske gör att jag hinner att inte blöda ner något kanske, försöker se det så :p
Som idag fick jag en temphöjning igen men har inte vågat säga det högt idag och lagt upp det här för jag vill inte förvänta mig något alls utan jag kör en kurva nu och sen tar jag det därifrån... Självklart svårt att inte låta bli att hoppas men försöker trycka undan det, orkar inte bli besviken något mer... Det tär liksom både på mig men också lite på relationen med mannen - vill försöka att inte låta denna stressen genomsyra livet utan har nog blivit lite mer tillfreds att det får komma när det kommer, min kropp verkar iaf äntligen funka igen så försöker vara tacksam för det.. Så har sagt ju att nu ger jag det 4 månader och gör så bra jag kan för fertiliteten och tempar, ältest etc och bara försöker optimera våra chanser.. Tar det inte sig inom 4 månader så ja, då lär det bli tufft men då planerar vi en resa tills dess för att komma på andra tankar..
Men såhär såg min kurva ut idag. Hade dock lite störd sömn(asså det här med när ens barn sover så sover man inte själv xD) men mätte kl. 3.30 när jag inte kunde somna om så 1h tidigare än vanligt..
Sen fick jag världens feberkänsla på fm(ingen feber men såklart betydligt högre än innan ÄL tex.) Om det berodde på min lilla löprunda, kortvarig sjukdom(?) eller annat, ingen aning!? Men konstigt iaf.. Så får se hur kurvan slutar.. Ville egentligen skriva till er direkt i morse men ja, vill som sagt inte tro något, tempen kan ju pendla i denna fasen också precis som före äl :)
Ja, behövde nog skriva av mig lite..
Hur mår du nu <3 kram