• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-08-04 13:54:07 följande:

Ja, det var några byten av gynekologer där.. Det är illa när JAG vet mer än dem. :P  Jo, det var ett rätt hårt slag för honom ändå det där, att få reda på att det inte stod helt rätt till med simmarna. För att dra alla över en kam så känns det som att det är något väldigt många män förutsätter, att de kan bli pappor och är superfertila och sådär, så när det visar sig inte stämma så får nog den där manliga stoltheten sig en törn. Sen känns det ju lite likadant för mig, att få reda på att jag är lite "trasig" var jättejobbigt, och lite kort (tack och lov) så kände jag mig som mindre av en riktig kvinna. Men sen tog jag mig i kragen och pratade mig tillrätta och insåg hur tramsigt det ändå var att tänka så. ;) 

Planen känns jättebra faktiskt, även om jag hoppas att den inte behöver sättas i verket. :) Vi ska ju få bebisar här nu allihop! <3

Ja, läste vad ni skrev om att vakna med lite panik och tom drömma om tempning och det kan jag helt klart skriva under på, haha! Det ger med sig efter ett tag iaf, men hjälper ju inte kurvorna där i början. :P Min kompis som var här nu höll oss uppe till halv två häromdagen, var sådär kul för nu börjar kampen tillbaka igen.. :P

Jag har försökt läsa ikapp nu, men det blev lite övermäktigt med all text så uppdatera mig gärna om hur det går med allt, hur mår du, hur känns det? 

Här är det rätt bra förutom en enorm trött- och matthet i kroppen och lite i knoppen, men vi har iaf varit ute och gjort en eldgrop idag! Ser fram emot att kunna tända upp en härlig brasa sen framöver och sitta där och mysa. :) Följer även Medeltidveckan som kör digitalt i år, så himla kul! Har alltid velat åka dit, men inte haft råd så det är perfekt att äntligen kunna få vara med live nu istället för att bara kolla på massa videos och bilder i efterhand. :)

Kan tänka mig att man kan få sånna jobbiga känslor om sin kvinnlig/manlighet.. Det är ju en så stark drivkraft i oss att vilja föröka oss.. Men bra du tog dig i kragen och vilken magi du utfört under dessa åren med din kropp och fertilitet.. Förlänga sin lutealfas så mycket!!! Helt fantastiskt. Att du är så påläst och kämpar på med både kunskap och i praktiken.. Jag beundrar dig verkligen!!! DET ska du veta! <3 ja!! snart har vi alla våra bebisar, bara en tidsfråga <3

Drömde om tempning inatt igen xD och haft lite orolig natt generellt men känner mig mer i balans med tempningen och tror det blir bättre och bättre nu när man kommit in i det :)

Vilken sjyst kompis ;) haha, då får du kämpa om dygnet igen då :p

Förstår det blev övermäktigt man kan knappt missa en eftermiddag här ju xD haha!

Men jag mår bra tack, det pendlar såklart.. Igår var en mindre bra dag men så är väl livet, försöker få en bättre och mindre orolig inställning - bara leva och låta livet ske lite(säger och känner så idag iaf xD)..

Blev det ngn härlig brasa i eldgropen igår!? Så mysigt det låter..

Vad bra du kan följa det live då ju, som att vara med! Ni kan ju göra er egen medeltidsvecka hemma samtidigt ju! :D

Dit får du ju åka en vacker dag! Ta med barn och mannen och åka dit!! Vad gillar du med medeltidsveckan? Jag har dålig koll så får googla lite :) tänkte på er skog, är det en skog man kan gå runt i liksom? Använder ni den på något sätt? Jobbar kanske din man inom skogsbruk eller något sånt?

Stor kram <3 tänker på dig
  • hallonoj

Hej!  Ni verkar så kunniga och duktiga allihopa! Jag har en fundering. Enligt min "beräkning" så borde jag haft ägglossning i fredags /31 juli eller möjligtvis lördagen. Jag har inte tagit något ägglossningstest eller så men känner min kropp ganska väl och brukar få värk i äggstockarna när jag ägglossar. Dock har jag fått som en mer tryckande värk / ont i äggstockarna även denna veckan mån, tis samt idag?? Kan kroppen haft problem med att ägglossa första gången och försökt gjort det igen som jag känner av? Känns förtidigt om det skulle vara någon form av graviditetssymptom. Märkligt! Hittar inget när jag googlar heller..

• Entusiastisk
    hallonoj skrev 2020-08-05 19:58:15 följande:

Hej!  Ni verkar så kunniga och duktiga allihopa! Jag har en fundering. Enligt min "beräkning" så borde jag haft ägglossning i fredags /31 juli eller möjligtvis lördagen. Jag har inte tagit något ägglossningstest eller så men känner min kropp ganska väl och brukar få värk i äggstockarna när jag ägglossar. Dock har jag fått som en mer tryckande värk / ont i äggstockarna även denna veckan mån, tis samt idag?? Kan kroppen haft problem med att ägglossa första gången och försökt gjort det igen som jag känner av? Känns förtidigt om det skulle vara någon form av graviditetssymptom. Märkligt! Hittar inget när jag googlar heller..

Hur har du det med fertilt sekret? Om du har det fortfarande och känner som Älsmärta är det ju absolut inte omöjligt att kroppen misslyckades första gången och försöker nu igen.. Det skulle vara min gissning isf..

Min kropp gjorde så denna cykeln och andra omgången kändes det ännu mer än första, mådde även illa och var jätte känslig på tappen vid sex medan första försöket var rätt överkomligt. Det kändes typ som kroppen pumpa in lite extra hormoner andra omgången för att få igenom den.. För som du säger känns det kanske lite tidigt med gravsymptom, men visst inte omöjligt det heller.. :) time will tell! <3 men mys på för säkerhetsskull spec om du har fertilt sekret :)
  • Minmillis
    Entusiastisk skrev 2020-08-05 18:18:07 följande:

Jag mår också illa ibland vid äl speciellt om kroppen inte lyckas äl och försöker igen.. Hade det så denna månaden.. Men sen släpper det för mig.. Hoppas det är ett plus för dig som gör att du ff känner så<3

Jag tror de kan vara därför jag mår illa vid äl varje månad nu för tiden! Efter min förra förlossning för lite mer än 2 år sedan har min äl gått ifrån att vara på CD14-16 till Cd24-25 och tror att min kropp kämpar länge med o släppa ägg då mina dryga äl symtom kan komma redan CD13 fast äl inte inträffar förrän cd24-25. Jag hoppas det med! De är den enda anledningen som gör att de känns helt okej att må illa. Min första graviditet kom illamåendet på äl+9 med min andra kom jag inte riktigt ihåg men tror de va runt vecka 7!
  • Srce

Joinar mig till skaran med BIM i Augusti, närmare bestämt 12/8. Har en tvåårig dotter och ett missfall sen tidigare. Dessa gånger har jag aldrig haft några symptom innan BIM utan det har kommit senare. Nu är det sju dagar kvar till BIM, men har de senaste tre dagarna haft som mensvärk(växtvärk?). Brukar inte heller ha mensvärk förrän någon dag innan mensen. Kan man verkligen få symptom så här tidigt? Någon som varit med om något liknande? Vad har era symptom innan BIM varit? Har lovat mig själv att inte testa innan BIM, så dagarna sniglar sig fram just nu ;)

• Entusiastisk
    Minmillis skrev 2020-08-05 20:47:02 följande:

Jag tror de kan vara därför jag mår illa vid äl varje månad nu för tiden! Efter min förra förlossning för lite mer än 2 år sedan har min äl gått ifrån att vara på CD14-16 till Cd24-25 och tror att min kropp kämpar länge med o släppa ägg då mina dryga äl symtom kan komma redan CD13 fast äl inte inträffar förrän cd24-25. Jag hoppas det med! De är den enda anledningen som gör att de känns helt okej att må illa. Min första graviditet kom illamåendet på äl+9 med min andra kom jag inte riktigt ihåg men tror de va runt vecka 7!

Det låter som en vettig analys. Jag har haft det så sen oktober när jag Fri-ammade och min kropp klarade inte av att både äl och amma.. Hade så sjuka älsymptom alltifrån 12 dagars pmds efter äl - ena månaden fick jag äl nästa månad ingen men exakt samma symptom båda ggr. Ngn cykel hade jag så ont i bröstvårtorna så jag knappt kunde amma etc etc.. Kroppen bara skjuter in hormoner för att kunna äl... Nu sen slutet maj har dottern äntligen varit okej med nedtrappning av amning och min kropp verkar äntligen kommit i rätt bra balans :) men hoppas att det är en graviditet för din del <3

Jag var också tidigt illamående/Aptitlös med min dotter men plussade sent med 2 negativa testa tidigt innan plusset.. Så inte omöjligt ju!
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-08-05 19:48:13 följande:
    Kan tänka mig att man kan få sånna jobbiga känslor om sin kvinnlig/manlighet.. Det är ju en så stark drivkraft i oss att vilja föröka oss.. Men bra du tog dig i kragen och vilken magi du utfört under dessa åren med din kropp och fertilitet.. Förlänga sin lutealfas så mycket!!! Helt fantastiskt. Att du är så påläst och kämpar på med både kunskap och i praktiken.. Jag beundrar dig verkligen!!! DET ska du veta! <3 ja!! snart har vi alla våra bebisar, bara en tidsfråga <3

Drömde om tempning inatt igen xD och haft lite orolig natt generellt men känner mig mer i balans med tempningen och tror det blir bättre och bättre nu när man kommit in i det :)

Vilken sjyst kompis ;) haha, då får du kämpa om dygnet igen då :p

Förstår det blev övermäktigt man kan knappt missa en eftermiddag här ju xD haha!

Men jag mår bra tack, det pendlar såklart.. Igår var en mindre bra dag men så är väl livet, försöker få en bättre och mindre orolig inställning - bara leva och låta livet ske lite(säger och känner så idag iaf xD)..

Blev det ngn härlig brasa i eldgropen igår!? Så mysigt det låter..

Vad bra du kan följa det live då ju, som att vara med! Ni kan ju göra er egen medeltidsvecka hemma samtidigt ju! :D

Dit får du ju åka en vacker dag! Ta med barn och mannen och åka dit!! Vad gillar du med medeltidsveckan? Jag har dålig koll så får googla lite :) tänkte på er skog, är det en skog man kan gå runt i liksom? Använder ni den på något sätt? Jobbar kanske din man inom skogsbruk eller något sånt?

Stor kram <3 tänker på dig
    Ska väl låta bli att säga nåt om din kurva då, men som du själv säger så kan det ju vara att du sovit dåligt igen. :) Jag fick en kortvarig feber mitt i lutealfasen förra månaden, var superförvirrad för det har aldrig hänt innan, men har fortfarande inte kommit på vad det var som hände där..

Du med dina komplimanger. DrömmerHjärta Jag är en fixare i själen, så det känns bara bra när jag faktiskt kan göra något konkret och lösa problem! Det här med barn ligger mig ju så himla varmt om hjärtat, och jag tror att kroppen kan lösa det mesta själv om den bara får rätt förutsättningar, så det var ju värt att testa iaf. Är väl därför det är så jobbigt just nu, det går inte men jag vet inte varför så det är som att famla i blindo när jag vill försöka göra nåt åt saken. Menmen, det känns lite lättare nu på kvällen iaf. :)

Ja, ju fler cykler du har under bältet desto mindre kommer själva tempningen att stöka runt i huvudet, då blir det mer analyserandet av kurvorna. :P 

Haha, jag säger ju det! :P Vågar ju inte vara borta en hel dag igen iaf!

Vad trist att du hade en jobbig dag igår, var det något särskilt eller mest bara längtan och hormoner som spökade? Men ja, man får ju försöka göra det där - leva. :P Fylla livet med liv och inte fastna för mycket i sånt man inte kan påverka. Lätt att säga iaf..

Nä, vi har inte invigt den riktigt än, vet inte när det blir. Ska göra en till lite närmre huset också var tanken. :) Sätta upp grytställningar och leka vikingar eller nåt. ;P
    Tycker det är jättekul med återskapande av just vikingatid (men även andra epoker), brukar gå på såna marknader och har förhoppningar om att en dag kunna köpa fint ulltyg och sy egna såna kläder. 

Mjo, man kan promenera i vår lilla skogsplätt, men det finns inga bra stigar än och längst bort är där ett kärr fullt med mygg. :P Men ska fixa till en liten slinga så man kommer runt hela fastigheten ordentligt. Annars är vi ute och knatar i skogarna runt om en del, går med hundarna, plockar svamp och så.
    Gubben min är arbetslös sen 1,5år ungefär men går på arbetsmarknadsutbildning och vi söker en massa jobb åt honom. Har blivit sämre med intervjuer nu sen corona, men det är ju inte så konstigt. Men nån gång ska det väl släppa, och om inte så får väl jag också börja söka jobb igen, man får ju göra vad man måste för att kunna betala räkningar liksom. :)

Stor kram tillbaka, har både dig och Jenzia i mina tankar var dag nu! <3
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Vinter16

Är detta ?för svagt? för att vara bim-2?..

• Minmillis
    Amidina skrev 2020-08-05 17:55:28 följande:

Jag gör, varje lutealfas sen snart ett år tillbaka, men för min del tror jag det beror på endometriosen. :( 

Hoppas verkligen det är pga en liten pluttis för din del! <3

Men fy vad tråkigt med endo :( ja jag vet inte riktigt va de är med min kropp. Hoppas ju på en bebis men de är större chans att mensen kommer som vanligt om 3-4 dagar!
  • Minmillis
    Vinter16 skrev 2020-08-05 21:18:04 följande:

Är detta ?för svagt? för att vara bim-2?..

Verkligen inte! Stort grattis!! <3 Rfsu test? Dem brukar visa svagare än andra märken
Svar på tråden BIM Augusti 2020