• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-17 07:46:03 följande:

Nu kom mensen här! Börjar förmodligen med sprutor imorgon. Någon mer som precis är till att starta?

Härligt! Glad Vad tar du för sprutor?
  • Sussna85
    Scasm skrev 2020-10-18 10:16:15 följande:

Eftersom jag absolut inte har någon intention av att försöka vänta med att ta reda på saker tog jag ett till test imorse.

Istället för CBs testa tidigt, som är väldigt känsligt, som jag tog igår så tog jag rfsus vanliga sticka och det är faktiskt ett streck på den också, visserligen väldigt svagt men det är där. Min egentliga testdag är fredag och jag hade äggplock förra onsdagen så jag har egentligen beräknad mens på onsdag.

Nu ska jag försöka slappna av och landa i att det faktiskt är verkligt.

Ett synligt streck där med :) Jag vet att det är svårt att slappna av,och att oron finns där gnagande. Men förhoppningsvis ska inte oron ta över lyckan,du är gravid! <3
  • Enkeli
    eeerica skrev 2020-10-17 08:56:47 följande:

Tack :)

Hej, hur har det gått för dig nu? Hur känns det?
  • Enkeli

[quote=80708399][quote-nick]Scasm skrev 2020-10-18 10:16:15 följande:[/quote-nick]Eftersom jag absolut inte har någon intention av att försöka vänta med att ta reda på saker tog jag ett till test imorse.

Istället för CBs testa tidigt, som är väldigt känsligt, som jag tog igår så tog jag rfsus vanliga sticka och det är faktiskt ett streck på den också, visserligen väldigt svagt men det är där. Min egentliga testdag är fredag och jag hade äggplock förra onsdagen så jag har egentligen beräknad mens på onsdag.

[/quote

Spännande.. har du några symtom?

• Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-10-18 18:02:15 följande:

Härligt! Vad tar du för sprutor?

Det blir gonal-f och Fyremadel den här gången också. Samma dos som sist. :)
  • Clemmentina

Eftersom jag absolut inte har någon intention av att försöka vänta med att ta reda på saker tog jag ett till test imorse.

Syns absolut och min erfarenhet är att RFSU ger svagare streck än många andra test.
  • Clemmentina

Glömde ju: grattis! :) Hoppas du kan slappna av lite nu. Kommer du testa mer framöver?
  • Scasm
    Sussna85 skrev 2020-10-18 18:49:39 följande:

Ett synligt streck där med :) Jag vet att det är svårt att slappna av,och att oron finns där gnagande. Men förhoppningsvis ska inte oron ta över lyckan,du är gravid! <3

Tack för uppmuntrande ord :)
  • Scasm
    Enkeli skrev 2020-10-18 20:37:29 följande:

[quote=80708399][quote-nick]Scasm skrev 2020-10-18 10:16:15 följande:[/quote-nick]Eftersom jag absolut inte har någon intention av att försöka vänta med att ta reda på saker tog jag ett till test imorse.

[/quote

Spännande.. har du några symtom?

Ibland drar det liksom till i livmodern när jag rör mig snabbt, samt är trött och har känsligare bröst än vanligt. Men det kan ju lika gärna vara Lutinusen så jag vet inte riktigt vad som är symptom :/
  • Scasm
    Clemmentina skrev 2020-10-18 20:59:42 följande:

Glömde ju: grattis! :) Hoppas du kan slappna av lite nu. Kommer du testa mer framöver?

Tack!

Ja, jag tycker också de brukar vara lite svagare. Eller ja på den enda gången jag testat positivt tidigare.

Jag ska absolut testa mer längre fram, både på onsdag och sen på officiella testdagen för att förhoppningsvis kunna rapportera in positivt till kliniken :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020