• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Enkeli
    Scasm skrev 2020-10-18 21:06:52 följande:

Ibland drar det liksom till i livmodern när jag rör mig snabbt, samt är trött och har känsligare bröst än vanligt. Men det kan ju lika gärna vara Lutinusen så jag vet inte riktigt vad som är symptom :/

Så spännande.. jag hat också tröttheten, gasig mage(lutinus!), fryser,och ibland drar där nere.. och molar pyttelite. Idag när jag låg på soffan så klappade jag på magen, instinktivt.. hoppas detta inte är bara falskt. Jag ska ha mens tisdag/onsdag.. som absolut senast fredag. Cykeln varit lite oregelbunden på sistone..ingen pms dock, och sen jag fått barn är mina pms symtom kraftiga
  • Scasm
    Enkeli skrev 2020-10-18 21:39:46 följande:

Så spännande.. jag hat också tröttheten, gasig mage(lutinus!), fryser,och ibland drar där nere.. och molar pyttelite. Idag när jag låg på soffan så klappade jag på magen, instinktivt.. hoppas detta inte är bara falskt. Jag ska ha mens tisdag/onsdag.. som absolut senast fredag. Cykeln varit lite oregelbunden på sistone..ingen pms dock, och sen jag fått barn är mina pms symtom kraftiga

Jag håller verkligen tummarna för dig :)
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-18 20:58:10 följande:

Det blir gonal-f och Fyremadel den här gången också. Samma dos som sist. :)

Ok :) Åh! Jag vill oxå börja sticka mina sprutor i magen! Haha. Har ägglossning nu så förhoppningsvis ska mensen komma utan nån större fördröjning om ca 14 dagar...
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-18 21:39:46 följande:

Spännande att läsa! Hoppas hoppas på att det är en liten pågång där inne nu :)
  • Ölandstoka
    Sussna85 skrev 2020-10-16 14:04:24 följande:

Yeey! Då börjar det närma sig :D Hur funkar det,är väl olika har jag förstått. Man kan göra FET i naturlig cykel,och med hormonspruta visst?

Man kan få hormoner så att det blir en helt stimulerad cykel men jag har aldrig provat det. Kanske om den här FET inte tar sig. Det här är min tredje FET och jag har fått letrozol alla gånger, tycker att det fungerar bra.
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-10-16 20:36:00 följande:

Åh vad skönt att det närmar sig, ska du ta ägglossningstest och ringa in när det blir positivt!?

Min mens har inte behagat dyka upp ännu. Äl+14 idag. Hoppas den kommer imorgon!

Ja nu testar jag varje morgon, dag 14 idag och fortfarande neg. Hoppas på omslag snart!

Såg att du får mens nu, härligt! Då är det igång nu? :) När blir vul?
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-10-19 08:24:11 följande:

Spännande att läsa! Hoppas hoppas på att det är en liten pågång där inne nu :)

Tack fina!

Det som känns som starkast för mig är att jag är sjukt lycklig, och lugn. Jag hatar måndagar normalt men idag är jag så lycklig! Bestämt mig ta test på frredag- om mensen inte kommer innan. Då är jag på ruvardag 9 med blastocyst, dvs äl +14. Vad tror ni om det?
  • Enkeli
    Scasm skrev 2020-10-18 22:58:29 följande:

Jag håller verkligen tummarna för dig :)

Tack snälla! Sån lycka hos mig och molar..känner mig gravid faktiskt
  • Lunaymar
    Ölandstoka skrev 2020-10-19 08:30:09 följande:

Man kan få hormoner så att det blir en helt stimulerad cykel men jag har aldrig provat det. Kanske om den här FET inte tar sig. Det här är min tredje FET och jag har fått letrozol alla gånger, tycker att det fungerar bra.

Hej!

Får jag fråga varför du tar Letrozol? Jag gissar att du också får progesteron vid FET?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020