• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-11-10 12:49:07 följande:

Spännande med flera äggplock på fredag! :) Håller tummarna för er alla!

Spännande för dig med, hur mår du? :)
  • Ölandstoka
    Sussna85 skrev 2020-11-10 08:30:25 följande:

Lycka till nu! du borde vara därinne nu på vul :) jag ska dit kl 15.00 först,hela dagen på jobb. Hoppas dagen går snabbt idag...

Hoppas att den där sprutan vad precis vad du behövde och att det är fullt med fina ägg :)
  • Amandaida
    Thessan81 skrev 2020-11-10 11:22:30 följande:

Här med äggplock på fredag :) vart går ni? Vi går på livio Fertilitetscentrum Göteborg

Spännande! :) vi går också på Livio i Göteborg. Måste säga att vi har blivit väldigt fint bemötta, så mysig och trevlig personal. Gjorde ET igår så jag ruvar för fullt just nu :)
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-11-10 13:02:36 följande:

Det är det! Känner lite molvärk nu precis som jag gjorde sist jag blev gravid och som jag alltid gör innan mens. Sjukt nervös! Tror inte jag vågar testa innan testdag men mensen kommer nog i helgen om jag inte år gravid.
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-11-10 13:02:36 följande:

Hur mår du? :) Ringer du kliniken på fredag eller har du redan meddelat?
  • Thessan81
    Clemmentina skrev 2020-11-10 12:49:07 följande:

Spännande med flera äggplock på fredag! :) Håller tummarna för er alla!

Tack
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-11-10 14:06:02 följande:

Hur mår du? :) Ringer du kliniken på fredag eller har du redan meddelat?

Jag kan nog inte hålla mig till fredag, tänkte ringa i morgon. Ska bli skönt att veta datum för ultraljud. Annars mår jag ganska som vanligt, lite gladare bara :)

Går det bra att ruva? Har du några spännande känningar? :)
  • Thessan81
    Amandaida skrev 2020-11-10 13:07:18 följande:

Spännande! :) vi går också på Livio i Göteborg. Måste säga att vi har blivit väldigt fint bemötta, så mysig och trevlig personal. Gjorde ET igår så jag ruvar för fullt just nu :)

Hej. Ja dom är helt underbara i Göteborg :) så roligt håller tummarna för dig :)
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-11-10 14:01:27 följande:

Det är det! Känner lite molvärk nu precis som jag gjorde sist jag blev gravid och som jag alltid gör innan mens. Sjukt nervös! Tror inte jag vågar testa innan testdag men mensen kommer nog i helgen om jag inte år gravid.

Oj,missade att du skrivit detta. Spännande! :) Fredag den 13de kanske blir din turdag istället ;)
  • Thessan81
    Thessan81 skrev 2020-11-10 14:15:51 följande:

Hej. Ja dom är helt underbara i Göteborg :) så roligt håller tummarna för dig :)

Tack detsamma :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020