• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-11-10 20:47:23 följande:
    Vad jobbigt! Helt ok att vara deppig men jag säger ändå som de andra, hoppas att alla som plockas befruktas och växer jättefint :)
    HjärtaJo, jag var så ledsen nu tidigare,men nu har jag ryckt upp mig och tänker att det blir som det blir, vi får fara och hoppas på ägg utan fragmentering ist och det där fina guldägget Glad 
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-10 15:29:22 följande:
    Åh då gör du rätt i att ringa imorgon. :) Spännande!

Tror inte jag orkar bli besviken två gånger så vågar inte testa precis innan testdag. När jag gjort det tidigare kommer alltid mensen direkt efteråt, haha. Väntar till söndag eller måndag tror jag.
    Men hejja dig och ditt lilla ägg!{#emotions_dlg.flower} Förstår din känsla med testandet,men jag hoppas på att det har tagit sig för digHjärta
  • Onemore2018

Vad kul att läsa att det är många äggplock på fredag! Igår var det sista kvällen med gonal-f och fyremadel. Jag har fått ett ynka blåmärke under resans gång. Jag trodde det skulle vara mycket värre att ge sig själv sprutor men det gick galant. I dag kl 21 är det ägglossningsspruta. Fredag 07.45 ska vi vara inne på kliniken. När bm gick igenom äggplocket med mig sa hon att det finns stesolid att få och jag kommer även att få oxynorm. Ge mig allt kände jag bara. Jag har läst så många skräckhistorier. Men samtidigt vet jag att jag är ganska stark men att få bedövning ned till ger mig bara kalla rysningar. 

• Sofia1986

Hej,

Nykomling här inne :) någon mer som gör IVF i Uppsala? Påbörjade vår behandling i slutet på augusti, är nu ruvare på ett 5 dagars.

• Enkeli
    Sofia1986 skrev 2020-11-11 07:45:20 följande:

Hej,

Nykomling här inne :) någon mer som gör IVF i Uppsala? Påbörjade vår behandling i slutet på augusti, är nu ruvare på ett 5 dagars.

Välkommen! Jag bor i Stockholm men går på Carl von Linne. Du då? Vad spännande med ruvning- vilken dag är du på? Första försök?
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-11-10 20:56:35 följande:

Jo, jag var så ledsen nu tidigare,men nu har jag ryckt upp mig och tänker att det blir som det blir, vi får fara och hoppas på ägg utan fragmentering ist och det där fina guldägget  

Bra du har ryckt upp dig! För helt ärligt- mängden spelar ju mindre roll, det är verkligen kvalitén som räknas! Tänk, de kan alla vara prima!! Jag håller tummar och tår för dig!
  • Amandaida
    Onemore2018 skrev 2020-11-11 07:24:25 följande:

Vad kul att läsa att det är många äggplock på fredag! Igår var det sista kvällen med gonal-f och fyremadel. Jag har fått ett ynka blåmärke under resans gång. Jag trodde det skulle vara mycket värre att ge sig själv sprutor men det gick galant. I dag kl 21 är det ägglossningsspruta. Fredag 07.45 ska vi vara inne på kliniken. När bm gick igenom äggplocket med mig sa hon att det finns stesolid att få och jag kommer även att få oxynorm. Ge mig allt kände jag bara. Jag har läst så många skräckhistorier. Men samtidigt vet jag att jag är ganska stark men att få bedövning ned till ger mig bara kalla rysningar. 

Jag gjorde äggplock för en vecka sedan och jag var så nervös inför det. Men det gick hur bra som helst, jag kände nästan ingenting. Jag blev väldigt groggy av morfinet så jag fick en go känsla där inne (det är väl det som är meningen) men det är såklart väldigt individuellt har man ju förstått. Men jag tror inte du behöver oroa dig så mycket, dom tar väl hand om dig där inne :) och så får man gott fika efteråt också ;) tyckte nog det var värre vid själva återförandet faktiskt, har en väldigt känslig livmodertapp så det gjorde lite ont när läkaren pressade upp den. Men det kommer säkert gå jättebra för dig, håller mina tummar för alla på fredag. Så spännande! Lycka till :)
  • Sussna85

Jag tar oxå ägglossningsprutan kl 21.15 ikväll,Pregnyl för min del :) Av fyremadelen har jag fått lite blåmärken,men inte denna gång. Har bara sprutat två dagar med de förstås. ÄP kommer nog att gå gallant för dig,man får jäkligt fina mediciner:D
  • Thessan81

Vi har med äggplock på fredag tar ovitrelle ikväll 22.30 äggutplock 9.00 skulle egentligen plockat 7.45 men blev ändrad tid. Vart går ni? Vi går på livio Fertilitetscentrum Göteborg
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-11-11 08:22:24 följande:

Bra du har ryckt upp dig! För helt ärligt- mängden spelar ju mindre roll, det är verkligen kvalitén som räknas! Tänk, de kan alla vara prima!! Jag håller tummar och tår för dig!

Så är det jo :) De jag vet efter mina försök är att mina blåsor inte är mogna förens över 20 mm...så det är nu det jag lite oroar mig över att de få ägg jag nu har kommer att vara omogna. Har hänt på vårt andra ivf försök när bara 2 ägg av 9 st var mogna,då blev det oxå ägglossningsprutan när de var typ 16-17 mm...jajja,svammel svammel :D Tack för tummhållningen <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020