Onemore2018 skrev 2020-11-11 07:24:25 följande:
Vad kul att läsa att det är många äggplock på fredag! Igår var det sista kvällen med gonal-f och fyremadel. Jag har fått ett ynka blåmärke under resans gång. Jag trodde det skulle vara mycket värre att ge sig själv sprutor men det gick galant. I dag kl 21 är det ägglossningsspruta. Fredag 07.45 ska vi vara inne på kliniken. När bm gick igenom äggplocket med mig sa hon att det finns stesolid att få och jag kommer även att få oxynorm. Ge mig allt kände jag bara. Jag har läst så många skräckhistorier. Men samtidigt vet jag att jag är ganska stark men att få bedövning ned till ger mig bara kalla rysningar.
Jag gjorde äggplock för en vecka sedan och jag var så nervös inför det. Men det gick hur bra som helst, jag kände nästan ingenting. Jag blev väldigt groggy av morfinet så jag fick en go känsla där inne (det är väl det som är meningen) men det är såklart väldigt individuellt har man ju förstått. Men jag tror inte du behöver oroa dig så mycket, dom tar väl hand om dig där inne :) och så får man gott fika efteråt också ;) tyckte nog det var värre vid själva återförandet faktiskt, har en väldigt känslig livmodertapp så det gjorde lite ont när läkaren pressade upp den. Men det kommer säkert gå jättebra för dig, håller mina tummar för alla på fredag. Så spännande! Lycka till :)