• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-11-10 14:31:05 följande:

Oj,missade att du skrivit detta. Spännande! :) Fredag den 13de kanske blir din turdag istället ;)

Åh då gör du rätt i att ringa imorgon. :) Spännande!

Tror inte jag orkar bli besviken två gånger så vågar inte testa precis innan testdag. När jag gjort det tidigare kommer alltid mensen direkt efteråt, haha. Väntar till söndag eller måndag tror jag.
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2020-11-09 19:59:45 följande:

Håller tummarna att de bättre nu med äggen :) ska också isåfall fråga om den sprutan har möte på torsdag med Sahlgrenska.

Tyvärr funka inte Elonva bra för mig. 4 st äggblåsor idag bara :( Förut med andra sprutor har jag haft mellan 8-10 st...men ÄP blir ändå på fredag. Som läkaren skrev kvalitet före kvantitet. Får hoppas på det.
  • Sussna85

Ja som jag skrev ovan,ultraljudet visa bara,kanske, 4 st dugliga äggblåsor idag. ÄP på fredag. Men mitt hopp är ute redan,jag har gett upp detta försök. Förlåt för negativt inlägg hörrni,men fan vad jag är besviken...

• Dhalia

Sussna85, Fy va tråkigt, dem tror inte att några fler ska komma ikapp? :( Läste att man ibland kunde få fortsätta med tex gonal f eller menopur ytterligare efter ett första UL men dem sätter inte in något sånt? Förstår man blir besviken man vill ju så gärna de ska gå bara :(

• Sussna85
    Dhalia skrev 2020-11-10 19:05:25 följande:

Sussna85, Fy va tråkigt, dem tror inte att några fler ska komma ikapp? :( Läste att man ibland kunde få fortsätta med tex gonal f eller menopur ytterligare efter ett första UL men dem sätter inte in något sånt? Förstår man blir besviken man vill ju så gärna de ska gå bara :(

De två största var 17 cm redan,så därav vill de inte sätta in mera sprutor antar jag. Det blir väl för sent med ÄP om man väntar till måndagen...men jo,jag hade hoppats på bättre resultat med denna spruta. Hoppas ändå att fragmenteringen uteblir om det blir någe ägg att plocka.
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-10 19:13:32 följande:

De två största var 17 cm redan,så därav vill de inte sätta in mera sprutor antar jag. Det blir väl för sent med ÄP om man väntar till måndagen...men jo,jag hade hoppats på bättre resultat med denna spruta. Hoppas ändå att fragmenteringen uteblir om det blir någe ägg att plocka.

Åh vad tråkigt men hoppas det är bra kvalitet på dessa fyra istället! Det behövs ju bara ett riktigt bra...

Ser ut att bli många äggplock på fredag. :)
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-11-10 18:36:51 följande:

Tyvärr funka inte Elonva bra för mig. 4 st äggblåsor idag bara :( Förut med andra sprutor har jag haft mellan 8-10 st...men ÄP blir ändå på fredag. Som läkaren skrev kvalitet före kvantitet. Får hoppas på det.

Men åhh vännen- förstår besvikelsen. Men tänk, jag hade 19 ägg och det blev inget. Så definitivt kvalite framför kvantitet.. kan gå jättefint iaf! Förstår dig dock och vill ge stor kram. Båten till finland på torsdag då?
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-11-10 20:01:22 följande:
    Men åhh vännen- förstår besvikelsen. Men tänk, jag hade 19 ägg och det blev inget. Så definitivt kvalite framför kvantitet.. kan gå jättefint iaf! Förstår dig dock och vill ge stor kram. Båten till finland på torsdag då?
    Tack fina du Hjärta Så är det,och inte har det hjälpt mig heller med flera ägg faktiskt, får tänka så.
    Har ju ändå inte blivit varken nått till frys eller nått toppen ägg tillbaka på dessa andra försök. Så bara de får ut nått ägg nu som inte fragmenterar sig och leder till insättning så är jag glad. Jo,ska boka båten till torsdag natt.
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-10 19:49:07 följande:
    Åh vad tråkigt men hoppas det är bra kvalitet på dessa fyra istället! Det behövs ju bara ett riktigt bra...

Ser ut att bli många äggplock på fredag. :)
    Jo,2 av 4 var under 1 cm än...tror inte de hinner växa till sig till mogna ägg tills på fredagGråter Så jag sätter mitt hopp till de två som iallfall var ca 1,7 cm just nu.
    Men så är det, det behövs bara ett riktigt fint ägg{#emotions_dlg.flower}

Ah, det blir endel plock på fredag!
  • Ölandstoka
    Sussna85 skrev 2020-11-10 18:38:59 följande:

Ja som jag skrev ovan,ultraljudet visa bara,kanske, 4 st dugliga äggblåsor idag. ÄP på fredag. Men mitt hopp är ute redan,jag har gett upp detta försök. Förlåt för negativt inlägg hörrni,men fan vad jag är besviken...

Vad jobbigt! Helt ok att vara deppig men jag säger ändå som de andra, hoppas att alla som plockas befruktas och växer jättefint :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020