• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Amandaida
    Sussna85 skrev 2020-11-10 18:38:59 följande:

Ja som jag skrev ovan,ultraljudet visa bara,kanske, 4 st dugliga äggblåsor idag. ÄP på fredag. Men mitt hopp är ute redan,jag har gett upp detta försök. Förlåt för negativt inlägg hörrni,men fan vad jag är besviken...

Håller alla mina tummar för dig på fredag och hoppas det går bra. Jag tänker att fyra är ju bättre än ingenting :) jag hade ju inte heller så jättemånga och min läkare sa också att kvalitet före kvantitet. Men jag förstår din oro och förtvivlan <3
  • Sussna85
    Amandaida skrev 2020-11-11 10:51:30 följande:

Håller alla mina tummar för dig på fredag och hoppas det går bra. Jag tänker att fyra är ju bättre än ingenting :) jag hade ju inte heller så jättemånga och min läkare sa också att kvalitet före kvantitet. Men jag förstår din oro och förtvivlan <3

Tack tack snälla! <3 Jo så är det,och bara vi får ägg som inte börjar fragmenteras denna gång så är allt hemmåt trots litet antal. Har ju fått mellan 8-11 ägg andra gånger,men vad har det hjälpt när de blir så dåliga efter de börjar dela sig . Men jag hoppas bara de få jag har nu är mogna nu på fredag.
  • Sofia1986
    Enkeli skrev 2020-11-11 08:20:01 följande:

Välkommen! Jag bor i Stockholm men går på Carl von Linne. Du då? Vad spännande med ruvning- vilken dag är du på? Första försök?

Tack :) dom ska ju vara väldigt bra på Carl von Linne, jag går på Akademiska, via landstinget. Är på ruvardag 5 nu :) första försöket så det är spännande men jag försöker inte hoppas på för mycket då det är första gången :) hur långt har du kommit i behandlingen?
  • Onemore2018
    Thessan81 skrev 2020-11-11 10:36:37 följande:

Vi har med äggplock på fredag tar ovitrelle ikväll 22.30 äggutplock 9.00 skulle egentligen plockat 7.45 men blev ändrad tid. Vart går ni? Vi går på livio Fertilitetscentrum Göteborg

Vi går i Örebro. Vad spännande. Känns tryggt att vara i denna tråd och ha er alla ??
  • Thessan81
    Onemore2018 skrev 2020-11-11 18:24:53 följande:

Vi går i Örebro. Vad spännande. Känns tryggt att vara i denna tråd och ha er alla ??

Ja jätte spännande Ja jag trivs i denna grupp :)
  • Amandaida

Hur går era tankar i dessa Coronatider? Vad har era kliniker för restriktioner? Min sambo har inte fått vara med på ett enda besök förutom det första då och det känns lite tråkigt men samtidigt förstår jag och respekterar deras beslut. Dessutom vill man ju absolut inte bli smittad, är livrädd för det..

• Cissi2801

Hej igen.. ????????

Fick i eftermiddags sms från 1177 att jag och min man fick digitalt möte med reproduktionscentrum på Sahlgrenska för ivf start... äntligen!!!!! ????

• Sussna85
    Amandaida skrev 2020-11-11 19:59:55 följande:

Hur går era tankar i dessa Coronatider? Vad har era kliniker för restriktioner? Min sambo har inte fått vara med på ett enda besök förutom det första då och det känns lite tråkigt men samtidigt förstår jag och respekterar deras beslut. Dessutom vill man ju absolut inte bli smittad, är livrädd för det..

På klinikerna i Finland får min sambo komma med på alla besök. Oxå här hemma på Åland så är det fortf ok att sambon är med. De som hamnar på BB i dessa tider här på holmen får ha med sin sambo/man,så länge han sen stannar där så länge sjukhusvistelsen blir,har jag iallafall hört.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020