• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-11 21:07:22 följande:

Ägglossningen är nu framkallad :)

Wopp wooop! Här medSkrattande
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-11-11 10:44:29 följande:

Så är det jo :) De jag vet efter mina försök är att mina blåsor inte är mogna förens över 20 mm...så det är nu det jag lite oroar mig över att de få ägg jag nu har kommer att vara omogna. Har hänt på vårt andra ivf försök när bara 2 ägg av 9 st var mogna,då blev det oxå ägglossningsprutan när de var typ 16-17 mm...jajja,svammel svammel :D Tack för tummhållningen <3

Förstår oron men försök om möjligt att inte oroa dig, en dag i taget nu! Ingen gång är den andra lik och det är så många som misslyckas misslyckas misslyckas och sen lyckas. Någon gång blir det så för de flesta! Kan mycket väl vara den lyckas- gången för dig nu! Kram
  • Enkeli
    Sofia1986 skrev 2020-11-11 17:15:09 följande:

Tack :) dom ska ju vara väldigt bra på Carl von Linne, jag går på Akademiska, via landstinget. Är på ruvardag 5 nu :) första försöket så det är spännande men jag försöker inte hoppas på för mycket då det är första gången :) hur långt har du kommit i behandlingen?

Alla säger så om CVL och hittils är vi toppennöjda! De är jättevänliga och proffsiga och man får tag i de sent på kvällen osv. Men det kostar en del så klart. Jag väntar på mens om typ 1,5 v och då startar försök 2.

Vi hade första försök nyss, då misslyckades det.. eller blev kemisk graviditet. Så man ska verkligen undvika testa för tidigt- för det är tufft att se strecken försvinna:(

Böttre vänta till TD och sedan få sitt plus isf. Lycka till!!
  • Onemore2018
    Sussna85 skrev 2020-11-11 21:12:58 följande:

Wopp wooop! Här med

Så spännande. Jag är i risken för överstimulering sa de i början men inget på VUL
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-11-11 21:39:07 följande:

Förstår oron men försök om möjligt att inte oroa dig, en dag i taget nu! Ingen gång är den andra lik och det är så många som misslyckas misslyckas misslyckas och sen lyckas. Någon gång blir det så för de flesta! Kan mycket väl vara den lyckas- gången för dig nu! Kram

Japp jag försöker med det,en dag i taget. Har allt för lätt att springa iväg i tankarna och tänka många scenarion,som många andra antar jag..men inatt åker vi iallafall! Och det blåser inte! Haha! För det var min nästa farhåga,för om det ligger fel vind på så kommer inte färjan in i den lilla hamnen här på åland. Tack för peppade ord <3 Är din äl över nu tror du?
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-11 22:19:45 följande:

Så spännande. Jag är i risken för överstimulering sa de i början men inget på VUL

Vad skönt att det visa på annat på VUL:et:) Denna gång med bara typ 4 st blåsor ska jag nog klara mig från överstimulering tror jag,haha.

Det brukar alltid börjat mola och dra i äggstockarna efter äggmognadssprutan, men icke denna gång,ännu...jag önskar känslan skulle komma snart,så jag vet att den gör nått därinne.
  • Sussna85
    Cissi2801 skrev 2020-11-11 20:17:20 följande:

Hej igen.. ????????

Fick i eftermiddags sms från 1177 att jag och min man fick digitalt möte med reproduktionscentrum på Sahlgrenska för ivf start... äntligen!!!!! ????

Vad härligt att snart få vara igång! Hur länge har ni fått vänta?
  • LLW
    Ölandstoka skrev 2020-11-08 19:31:53 följande:

Så fina otroliga människor, tack för allt stöd och för att ni finns! <3

Jag följde min känsla och körde. Teststrecket blev jättestarkt på en gång. Slog en rosett om testet och gav till mannen. Har inte riktigt fattat det än, går och tittar på testet hela tiden :) Kan inte fatta att jag är gravid igen :) Så glad och nervös och förväntansfull.

Hoppas så otroligt mycket att det går vägen för er så att vi kan följas åt :)

Jag tittar in här ibland för att se hur det går för dig, vi följdes ju åt förra året i min tråd. Så glad för din skull att du är gravid!! Håller alla tummar och tår att det går hela vägen nu <3 stort grattis!!
  • Cissi2801
    Sussna85 skrev 2020-11-12 08:24:01 följande:

Vad härligt att snart få vara igång! Hur länge har ni fått vänta?

Sedan i april/maj
  • Sussna85

Är så så ledsen. Tog ett nytt amh och fsh värde förra veckan,fick svaret idag. Fsh värde är lite förhöjt på detta prov pga av Elonva sprutan som jag tog. Så det borde annars vara ok ännu.

Mitt amh värde sjunker snabbt,på mindre än ett 1 år har det gått från 1.2 till bara 0.53. Om vi inte lyckas snart står nog ÄD för dörren...vet att man inte bara kan se till ett amh värde. Men med tanke på vår dåliga ivf historik så känns detta resultat riktigt förjävligt. Usch och blä.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020