• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Thessan81
    Linngustafssson18 skrev 2020-11-19 13:24:58 följande:

Hej! Jag satte i tisdags in en blastocyst och är numera ruvare. Någon annan här inne som också ruvar som vill följas åt?

Kram och lycka till till alla??

Hej. Jag satte in i måndags är på ruvdag 3 idag ????
  • Thessan81
    geckoo skrev 2020-11-19 16:43:07 följande:

Hej allihop!

Jag är ny i tråden men har följt den ett tag. Har försökt i 1,5 år totalt och är mitt i andra IVF:en nu. Oförklarligt barnlösa, man har inte hittat någon orsak utan "allt ser bra ut". Första IVF fick vi ut 11 ägg varav 8 befruktades och 3 kunde odlas till blastocyst och ett av dom sattes tillbaka (övriga två klarade sig inte till frysen). Testade negativt.

Gick på samma behandlingsschema andra IVFen men äggblåsorna har inte växt lika bra, gjorde andra äggplocket igår och de fick förvisso ut 11 ägg men har inte ringt idag för att skjuta fram insättning så nu är jag nervös över att det inte såg så bra ut (vet också att alla med största sannolikhet inte var lika mogna som senast). Har planerad insättning imorgon. 

Är det någon som varit med om att det sett mycket sämre ut andra behandlingen? Läkaren säger att det kan variera mellan cykel men känns som en föga tröst...

Jag fick ut 6 ägg första ivf nu i fredags vara 1 ägg det blev befruktat och vi satte in det i måndags
  • Kovcci
    Amandaida skrev 2020-11-17 17:48:51 följande:

Hade det i typ två dagar sedan försvann dem :)

Jag har haft väldigt spända bröst men det försvann helt i helgen, vet inte om det är bra eller dåligt? Brukar annars ha det innan mensen så vi får väl hoppas på att det är positivt. För övrigt så mår jag faktiskt skit.. jag har testat positivt för covid-19 så jag är inte alls pigg. Feber, ont i kroppen, huvudvärk och hosta. Jag hoppas inte detta kommer påverka något.... men man vet ju aldrig.

Det här blev ju inget positivt inlägg haha ;)

Tack!! Jag håller alla mina tummar och tår för dig också att det äntligen ska lyckas! <3

Nej men usch, hoppas att du mår bättre snart.

Lycka till imorgon, håller tummarna att du får ett plus på stickan<3
  • Onemore2018

Lutinus... djävulstabletten ???? sömnlöshet, klåda pch en hel dundrans pms ???? någon mer? Hur ska man fixa detta i 2 veckor?

• Filly
    Linngustafssson18 skrev 2020-11-19 13:24:58 följande:

Hej! Jag satte i tisdags in en blastocyst och är numera ruvare. Någon annan här inne som också ruvar som vill följas åt?

Kram och lycka till till alla??

Hej! Vad spännande????hur känns det i kroppen? vi hade testdag idag, tog på morgonurin, tyvärr negativt. och så dök mensen upp i eftermiddags. Detta var vårt första försök. Vi har en blastocyst i frysen och hoppas på den. Annars blir det till att vända oss till privata kliniker.
  • Onemore2018
    Filly skrev 2020-11-19 20:42:25 följande:

Hej! Vad spännande????hur känns det i kroppen? vi hade testdag idag, tog på morgonurin, tyvärr negativt. och så dök mensen upp i eftermiddags. Detta var vårt första försök. Vi har en blastocyst i frysen och hoppas på den. Annars blir det till att vända oss till privata kliniker.[/

[quote=80776600][quote-nick]Thessan81 skrev 2020-11-19 18:07:46 följande:[/quote-nick]Hej. Jag satte in i måndags är på ruvdag 3 idag ????

Här är också ruvdag 3, testdag 2 december. Låååångt dit
  • Filly
    Onemore2018 skrev 2020-11-19 18:50:35 följande:

Lutinus... djävulstabletten ???? sömnlöshet, klåda pch en hel dundrans pms ???? någon mer? Hur ska man fixa detta i 2 veckor?

Haha igenkänning!! All kladd och känslan som om man hade kissat på sig på natten när man vaknar.

Den är inte rolig men hoppas den gör sin grej!:D
  • Filly
    Onemore2018 skrev 2020-11-19 20:52:11 följande:

Här är också ruvdag 3, testdag 2 december. Låååångt dit

Nej gud, vad konstigt det va på meddelandet Haha. Det var din text som kom med, det där med att vara på ruvdag 3.

Jag hade testdag idag på ruvdag 14 och testet visade negativt tyvärr. Har en blastocyst i frysen och hoppas på få insättning. Annars så får vi vända oss till privat klinik
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2020-11-19 09:50:00 följande:

Tack alla fina   Jag boka som sagt ett flyg i panik inatt, men det visa sig till ingen nytta för när jag ringde kliniken imorse för att fråga om vårt lilla frö hade det slutat att dela sig under natten, så inget ET skulle det bli iallfall.

Så nu har jag suttit och försökt reda upp alla jäkla resor, båt och flyg som är onödigt bokade. Vi fick iallafall boka om flygbiljetterna för 350 euro. alltid nått...

Jag är otroligt trött i själen just nu,men har just lagt på luren för ytterligare ett samtal med kliniken. Detta nederlag gjorde så vi nu satt oss i ÄD kö direkt.

det blir inget till ivf försök. Så nu väntar lite samtal med psykolog och en sjuksköterska på kliniken för att bestämma hur vi vill att donatorn ska se ut, längd,hårfärg etc.

Sen är det bara att vänta på att en donator dyker upp

Nej va hemskt att de sluta upp såhär :( ibland kanske man behöver sånt här nederlag för att faktiskt gå vidare hur hemskt det än är. Jag hoppas att ni får snabbt en donator och att allt ska gå vägen till slut <3

Jag kände mig själv färdig med mina ägg förra året. Vet inte heller hur länge vi ska orka med...
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020