• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Thessan81
    Filly skrev 2020-11-19 10:12:22 följande:

Ah okej, då innebär det nu kanske att ladda upp med ett gäng ägglossningstester.

Lite positivt i det hela är väl att slippa sprutorna. 

Har meddelat kliniken och återstår nu att se vad de säger när de ringer tillbaka:)

Ja man får se de positiva i de negativa eller vad man nu säger :)
  • Clemmentina
    Filly skrev 2020-11-19 10:17:43 följande:

Detta var färskåterföring. Fick ut 7 ägg, varav 4 klarade första dygnet. Ett sattes i efter 3dagar, ett klarade sig till frysen vid dag 6.

Hm, om an nu hoppar denna cykel... fasiken, då kan det krocka med julledigheter och det innebär att vi kommer inte kunna köra igång förrän januari.

Usch vad trist i så fall! Så blev det för oss under sommaren. Hoppas ni kan höra direkt trots allt, annars får du se julen som en uppladdning och att du kanske är mer utvilad och så i januari (jag försökte tänka så i somras).
  • motheroflife

Någon som har gått på Progynon här? Jag har gått på progynon i 8 dagar nu inför FET och min kropp och sinne känns superhypeat. Typ som att jag har mycket mer kortisol i omlopp. Kan inte fokusera på någonting och känner mig speedad och orolig. Är det Progynon eller "bara" vanlig IVF-ångest? 

• Filly
    Clemmentina skrev 2020-11-19 10:35:39 följande:
    Usch vad trist i så fall! Så blev det för oss under sommaren. Hoppas ni kan höra direkt trots allt, annars får du se julen som en uppladdning och att du kanske är mer utvilad och så i januari (jag försökte tänka så i somras).
    Ja, det är lite så.. får gilla läget. Jag försöker ta det lite med ro så jag inte inför onödig stress i kroppen. Tack för all stöd:)
  • Jipohamb

Nu ringde kliniken till mig! Tyvärr fick vi bara ut 5 ägg igår för de hade satt in för låg dos på mig (har risk för att bli överstimulerad). Av dessa fem så är det bara två stycken som har blivit befruktade. Jag hade väl det på känn men hade ändå hoppats på jackpot eftersom vi bara har råd med två försök privat. Jag blev väldigt ledsen men håller väl uppe hoppet. Min sambo blev dock lite "knäckt". Han hoppades så innerligt på att vi åtminstone skulle få tre befruktade ägg. På lördag ska jag till kliniken för att sätta in ett av äggen. Jag hoppas verkligen att inte något negativt händer med våra två ägg tills dess. Hur har det varit för er andra, har det hänt att ni fått ett datum för insättning för att sedan få reda på att det inte blir något?

• Linngustafssson18

Hej! Jag satte i tisdags in en blastocyst och är numera ruvare. Någon annan här inne som också ruvar som vill följas åt?

Kram och lycka till till alla??

• Ölandstoka
    Sussna85 skrev 2020-11-19 09:50:00 följande:

Tack alla fina   Jag boka som sagt ett flyg i panik inatt, men det visa sig till ingen nytta för när jag ringde kliniken imorse för att fråga om vårt lilla frö hade det slutat att dela sig under natten, så inget ET skulle det bli iallfall.

Så nu har jag suttit och försökt reda upp alla jäkla resor, båt och flyg som är onödigt bokade. Vi fick iallafall boka om flygbiljetterna för 350 euro. alltid nått...

Jag är otroligt trött i själen just nu,men har just lagt på luren för ytterligare ett samtal med kliniken. Detta nederlag gjorde så vi nu satt oss i ÄD kö direkt.

det blir inget till ivf försök. Så nu väntar lite samtal med psykolog och en sjuksköterska på kliniken för att bestämma hur vi vill att donatorn ska se ut, längd,hårfärg etc.

Sen är det bara att vänta på att en donator dyker upp

Vill bara krama om! Vilken jäkla fighter du är. Hoppas att den processen kommer att vara som en dans på rosor! Ta hand om dig <3
  • Syskon2020

Hej alla ivfare ?

Jag hade återföring den 6 nov och är på ruvardag 11 med en 2 dagars som hade 7 celler vid insättning. Jag har tjuvtestat idag och kunde ana ett streck men är inte helt säker på det kan lika väl vara en synvilla.

Blir tokig av av att analysera allt och bara vänta.

Hur mår alla andra ruvare, några symtom?

• Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-11-19 09:50:00 följande:

Tack alla fina   Jag boka som sagt ett flyg i panik inatt, men det visa sig till ingen nytta för när jag ringde kliniken imorse för att fråga om vårt lilla frö hade det slutat att dela sig under natten, så inget ET skulle det bli iallfall.

Så nu har jag suttit och försökt reda upp alla jäkla resor, båt och flyg som är onödigt bokade. Vi fick iallafall boka om flygbiljetterna för 350 euro. alltid nått...

Jag är otroligt trött i själen just nu,men har just lagt på luren för ytterligare ett samtal med kliniken. Detta nederlag gjorde så vi nu satt oss i ÄD kö direkt.

det blir inget till ivf försök. Så nu väntar lite samtal med psykolog och en sjuksköterska på kliniken för att bestämma hur vi vill att donatorn ska se ut, längd,hårfärg etc.

Sen är det bara att vänta på att en donator dyker upp

Oh :( vad tråkigt. En stoor kram!

Jag är ändå väldigt imponerad av att du orkar blicka framåt och fokuserar på nya alternativ och lösningar. Det är superbra <3
  • geckoo

Hej allihop!

Jag är ny i tråden men har följt den ett tag. Har försökt i 1,5 år totalt och är mitt i andra IVF:en nu. Oförklarligt barnlösa, man har inte hittat någon orsak utan "allt ser bra ut". Första IVF fick vi ut 11 ägg varav 8 befruktades och 3 kunde odlas till blastocyst och ett av dom sattes tillbaka (övriga två klarade sig inte till frysen). Testade negativt.

Gick på samma behandlingsschema andra IVFen men äggblåsorna har inte växt lika bra, gjorde andra äggplocket igår och de fick förvisso ut 11 ägg men har inte ringt idag för att skjuta fram insättning så nu är jag nervös över att det inte såg så bra ut (vet också att alla med största sannolikhet inte var lika mogna som senast). Har planerad insättning imorgon. 

Är det någon som varit med om att det sett mycket sämre ut andra behandlingen? Läkaren säger att det kan variera mellan cykel men känns som en föga tröst...

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020