• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    Kovcci skrev 2020-11-21 09:38:50 följande:

Jag gjorde testet imorse och det blev ett plus. Jag började gråta som ett barn. Efter nästan 6 års kämpande så är de äntligen min tur.

Nu håller vi tummarna att allting går bra :)

Härligt! Stort grattis! :)
  • Clemmentina
    Onemore2018 skrev 2020-11-21 10:01:54 följande:

Vet ni??? Mitt bland annat så gick han ned på knä igår och friade till mig????????

Åh vad roligt! :) Stort grattis till förlovningen. <3
  • Kovcci
    Amandaida skrev 2020-11-21 10:08:14 följande:

Ååååh!! Grattis! :) <3 så glad för din skull. Äntligen ett plus!! Såklart det kommer gå bra, nu ska du bara njuta :)

Du ger mig hopp! <3

Tack så jätte mycket <3

Om ni någongång funderar på att testa ivf i utlandet så rekommenderar jag verkligen Gurgan Clinic i Turkiet där vi va. Efter insättning så fick jag 3 olika tabletter, plus progesteron samt två sprutor som jag skulle ta varje dag fram tills testdagen. Läkaren sa att tabletterna och sprutorna kommer att hjälpa ägget att fästa.

Det var min mans kusin som rekommenderade den här kliniken, han och hans fru hade försökt få barn i flera år och läkarna dom träffade i Sverige hade sagt till dom ni kommer tyvärr aldrig kunna få barn. Trots de så gav dom aldrig upp och åkte till gurgan clinic, idag har dom två sönder som är 3 år gammal. Dom fick tvillingar. Den här kliniken använder andra metoder än vad dom gör i Sverige. Kanske lite dyrt men det är så värt det.
  • Kovcci
    Clemmentina skrev 2020-11-21 12:00:42 följande:

Härligt! Stort grattis! :)

Tack så mycket <3
  • Kovcci
    Sussna85 skrev 2020-11-21 11:22:35 följande:

Jamen jag blir helt tårögd jag med! Så stort grattis!

Tack så jätte mycket <3

Jag håller tummarna att alla här inne får ett plus snart.
  • Thessan81
    Kovcci skrev 2020-11-21 09:38:50 följande:

Jag gjorde testet imorse och det blev ett plus. Jag började gråta som ett barn. Efter nästan 6 års kämpande så är de äntligen min tur.

Nu håller vi tummarna att allting går bra :)

Grattis ??
  • Onemore2018
    Clemmentina skrev 2020-11-21 12:01:47 följande:

Åh vad roligt! :) Stort grattis till förlovningen. <3

Tack??
  • Linngustafssson18
    Thessan81 skrev 2020-11-19 18:07:46 följande:
    Hej. Jag satte in i måndags är på ruvdag 3 idag ????
    åh vad spännande!! Hur känns det? :) Jag satte in en blast, vad satte du in?
    Jag har haft molvärk sedan insättning, men tror att jag hade det de första dagarna pga katetern de förde in. Nu drar det lite, också i ena ljumsken och ömma bröstvårtor. Hoppas inte att dessa symtom är mens-symtom :(
  • Linngustafssson18
    Filly skrev 2020-11-19 20:42:25 följande:
    Hej! Vad spännande????hur känns det i kroppen? vi hade testdag idag, tog på morgonurin, tyvärr negativt. och så dök mensen upp i eftermiddags. Detta var vårt första försök. Vi har en blastocyst i frysen och hoppas på den. Annars blir det till att vända oss till privata kliniker.
    Halloj! Ja visst, superspännande! Hm.. en jäkla bergochdalbana menalt. jag har haft molvärk sedan återföringen, men antar att molvärken RD 1&2 kom ifrån katetern som de använde vid återföringen. Jag har testdag den 27e. Testade imorse (varför vet jag inte haha) men det var ju självklart negativt.Vi har också en kvar i frysen, också vårt 1:a försök. Hoppas det blir eran tur nästa insättning. Jag håller på er Hjärta stor kram
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020