• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • geckoo
    Thessan81 skrev 2020-11-19 18:09:45 följande:
    Jag fick ut 6 ägg första ivf nu i fredags vara 1 ägg det blev befruktat och vi satte in det i måndags
    Så otroligt jobbigt när det känns som det går "åt fel håll". Man vill ju gärna känna att det blir fler ägg att välja på. Samtidigt behöver man ju bara ett. Lycka till med ruvningen!
  • Sussna85
    Jipohamb skrev 2020-11-19 09:14:53 följande:
    Åh nej vad tråkigt! :( Jag har suttit som på nålar för att jag varit så nervös för er skulle. Har planet kunnat lyfta?
    Planet lyfte nog faktiskt i stormen utan problem såg jag,hade en kollega med på det. Men tack {#emotions_dlg.flower}
    Clemmentina skrev 2020-11-19 10:02:09 följande:
    Nej vad tråkigt! :( Lider verkligen med dig. Låter dock som rätt väg att gå med ÄD istället. Blir det på samma klinik? Tänker på dig idag och önskar att den fortsatta processen blir bra. <3
    Tack finaHjärtaJo, nu har vi landat och det är rätt väg att gå,det blir på samma klinik vi nu gjorde det sista försöket. De är så snälla med snabba svar och tillmötesgående.
    Filly skrev 2020-11-19 10:08:57 följande:
    Beklagar verkligen att det inte gick vägen denna gång <3.
    Tycker det är oerhört starkt av er att hålla modet uppe, att kliva på nästa tåg - ÄD
    Kämpa hörreni! Alla vi här inne är ett sånt stöd för varandra
    Jag,vi,kommer att kämpa tills det verkligen inte finns någe alternativ kvar. Så jo, nu kliver vi på nästa tåg och hoppas på att ändstationen blir bättre denna gångGlad Såg att du hade börjat blöda. Styrkekramar till dig!
    Dhalia skrev 2020-11-19 21:00:08 följande:
    Nej va hemskt att de sluta upp såhär :( ibland kanske man behöver sånt här nederlag för att faktiskt gå vidare hur hemskt det än är. Jag hoppas att ni får snabbt en donator och att allt ska gå vägen till slut <3

Jag kände mig själv färdig med mina ägg förra året. Vet inte heller hur länge vi ska orka med...

Ja men så är det, kanske det var för det bästa att det blev såhär. Nu kan vi satsa fullt med både pengar och ork på ÄD ist. Hoppas ni oxå får ett lyckligt slut, en bäbis i famnen, vilken väg än resan tar erHjärta

• Sussna85
    prickblomma81 skrev 2020-11-19 09:00:37 följande:
    Å hur går det för er?? <3
    ÄD väntar för oss ist nu :) Hur går det för dig? Du får ursäkta, jag är lite lost just nu var du är i denna resaHjärta
    Lunaymar skrev 2020-11-19 15:32:10 följande:
    Oh :( vad tråkigt. En stoor kram!

Jag är ändå väldigt imponerad av att du orkar blicka framåt och fokuserar på nya alternativ och lösningar. Det är superbra <3
    Tack gulliga{#emotions_dlg.flower} Ja, ännu vägrar jag se mig själv ge upp, finns det alternativ finns det hopp!
  • Amandaida

Testdag idag och det visade negativt... har även fått min mens :(

Har pratat med Livio och vi kör igång igen efter Jul. Försöker tänka positivt men det är svårt...

Lycka till alla ni andra!! <3

• Thessan81
    geckoo skrev 2020-11-19 21:28:18 följande:

Så otroligt jobbigt när det känns som det går "åt fel håll". Man vill ju gärna känna att det blir fler ägg att välja på. Samtidigt behöver man ju bara ett. Lycka till med ruvningen!

Jo de känns hopplöst att bara få 1 ägg men nu hoppas vi på att detta är guldägget. Ruvdag 4 idag :)
  • Kovcci
    Amandaida skrev 2020-11-20 10:51:58 följande:

Har pratat med Livio och vi kör igång igen efter Jul. Försöker tänka positivt men det är svårt...

Nej vad tråkigt, jag hoppades verkligen att du skulle få positivt. Jag har testdag imorgon och jag vågar verkligen inte göra testet. Vet hur knäckt jag kommer att bli om det är negativt.

Min mens skulle ha kommit igår men den kom aldrig. Men jag har läst att mensen kan bli försenad av progesteron tabletterna :(
  • Amandaida
    Kovcci skrev 2020-11-20 11:59:46 följande:

Nej vad tråkigt, jag hoppades verkligen att du skulle få positivt. Jag har testdag imorgon och jag vågar verkligen inte göra testet. Vet hur knäckt jag kommer att bli om det är negativt.

Min mens skulle ha kommit igår men den kom aldrig. Men jag har läst att mensen kan bli försenad av progesteron tabletterna :(

Ja, samtidigt så är det vårt första försök och jag är medveten om att det här kan ta tid och att man troligtvis får göra flera försök. Men lite hoppades man ju ändå. Men men nu tar vi nya tag :)

Men du har inte haft några mer bruna flytningar? Det känns ju i sådana fall positivt :) jag hann inte sluta med lutinus, min mens kom t om en dag tidigare. Har du några andra symtom?

Då håller vi alla tummar för att det visar positivt imorgon! :)
  • Kovcci
    Amandaida skrev 2020-11-20 12:26:47 följande:

Ja, samtidigt så är det vårt första försök och jag är medveten om att det här kan ta tid och att man troligtvis får göra flera försök. Men lite hoppades man ju ändå. Men men nu tar vi nya tag :)

Men du har inte haft några mer bruna flytningar? Det känns ju i sådana fall positivt :) jag hann inte sluta med lutinus, min mens kom t om en dag tidigare. Har du några andra symtom?

Då håller vi alla tummar för att det visar positivt imorgon! :)

Det är vårt fjärde försök och det är första gången vi har kommit så här långt. Nej jag har inte haft mer bruna flytningar, bara på RD7. När jag skrev till läkaren så sa dom det kan bero på att ägget har fäst. Jag vet faktiskt inte om jag har andra symptom haha, jag har ont i ryggen och i magen men det kanske bara är något jag inbillar mig. Ibland känns det som att jag är gravid och ibland känns de som att jag inte är det. Vi har ju kämpat i nästan 6 år utan att få ett plus :(

Hoppas det går bättre för dig nästa gång och att du får ett plus <3
  • Amandaida
    Kovcci skrev 2020-11-20 13:13:26 följande:

Det är vårt fjärde försök och det är första gången vi har kommit så här långt. Nej jag har inte haft mer bruna flytningar, bara på RD7. När jag skrev till läkaren så sa dom det kan bero på att ägget har fäst. Jag vet faktiskt inte om jag har andra symptom haha, jag har ont i ryggen och i magen men det kanske bara är något jag inbillar mig. Ibland känns det som att jag är gravid och ibland känns de som att jag inte är det. Vi har ju kämpat i nästan 6 år utan att få ett plus :(

Hoppas det går bättre för dig nästa gång och att du får ett plus <3

Frågar du mig så låter det väldigt positivt :) jag fick alla mina ?mens? symtom någon dag innan blödningen så jag förstod direkt att det var kört. Men allt är ju så individuellt... hoppas hoppas du får ett fint plus imorgon!! :)
  • Filly
    Amandaida skrev 2020-11-20 10:51:58 följande:

Vad tråkigt att höra:( förstår besvikelsen och känslan.

Kämpa vidare bara, det kommer gå!<3 styrkekram
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020