• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • GlitterLina
    Kovcci skrev 2020-11-21 09:38:50 följande:

Jag gjorde testet imorse och det blev ett plus. Jag började gråta som ett barn. Efter nästan 6 års kämpande så är de äntligen min tur.

Nu håller vi tummarna att allting går bra :)

Men åh va underbart gratttis
  • Amandaida

Jag gjorde testet imorse och det blev ett plus. Jag började gråta som ett barn. Efter nästan 6 års kämpande så är de äntligen min tur.

Ååååh!! Grattis! :) <3 så glad för din skull. Äntligen ett plus!! Såklart det kommer gå bra, nu ska du bara njuta :)

Du ger mig hopp! <3
  • Amandaida

Ååååh!! Grattis! :) <3 så glad för din skull. Äntligen ett plus!! Såklart det kommer gå bra, nu ska du bara njuta :)

Du ger mig hopp! <3
  • Amandaida
    Sussna85 skrev 2020-11-20 19:38:58 följande:

Så tråkigt att läsa,kramar till dig! Förhoppningsvis ska December flyga förbi. Om du är en sån som älskar juletiden så är det ju ett plus,så kanske tiden går snabbt

Vi får hoppas på det. Just nu känns det lite tungt men det måste det väl få göra. Det kommer nog kännas bättre när mensen försvinner ;) är tacksam över att man får hjälp överhuvudtaget <3
  • Amandaida
    Sussna85 skrev 2020-11-20 19:38:58 följande:

Så tråkigt att läsa,kramar till dig! Förhoppningsvis ska December flyga förbi. Om du är en sån som älskar juletiden så är det ju ett plus,så kanske tiden går snabbt

Vi får hoppas på det. Just nu känns det lite tungt men det måste det väl få göra. Det kommer nog kännas bättre när mensen försvinner ;) är tacksam över att man får hjälp överhuvudtaget <3
  • Sussna85

Jamen jag blir helt tårögd jag med! Så stort grattis!Hjärta
  • Sussna85
    Amandaida skrev 2020-11-21 10:20:00 följande:
    Man ska nog tillåta sig själv att sörja. Så har det varit för mig, när mensen var slut så kunde jag blicka framåt igen och ta nya tag,jag tackar vetenskapen och tekniken de har i dagens läge som gör detta möjligt för oss som inte kan få barn naturligt på olika vis.Hjärta
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-21 10:01:54 följande:

Vet ni??? Mitt bland annat så gick han ned på knä igår och friade till mig????????

Jamen se på tusan! Grattis!{#emotions_dlg.flower}Skrattande
  • Sussna85
    Filly skrev 2020-11-21 09:30:15 följande:
    Tack fina du ??

Försöker att inte ha för höga förväntningar eller överhuvudtaget ha förväntningar på hur kroppen ska ta emot. Bara vara och vara lugn i själen.
    Låter som en bra planHjärta
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020