• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Filly
    MiaP83 skrev 2020-12-03 11:05:41 följande:
    Det var ett 3 dagars. Vi går på livio i Malmö nu eftersom det är syskonförsök. Nej det gjorde han inte vi gjorde 2 insättningar som ej lyckades och sen 3 dje lyckades och det var den gången som det lyckades när han ej tittade med vår son nu. Så nu får vi se med Livio än så länge bara gott att säga om dem
    då kanske det inte spelar någon roll om doktorn inte gjorde ultraljud efter återföringen.
    Ok, vi har tagit kontakt med Nordic för första mötet om detta försöket inte skulle gå vägen. Så behöver vi inte vänta och kan köra igång omgående.
  • GlitterLina

Är på ruvardag 13 med en 5dagars. Känner 0 symptom :(

Inte ens pytteömma bröst. Ingen känsla i magen nada :(

De andra 2 ggr jag blev gravid kände jag symptom

• MiaP83
    Filly skrev 2020-12-03 11:46:27 följande:

då kanske det inte spelar någon roll om doktorn inte gjorde ultraljud efter återföringen.

Ok, vi har tagit kontakt med Nordic för första mötet om detta försöket inte skulle gå vägen. Så behöver vi inte vänta och kan köra igång omgående.

Eller så är han så säker på sin sak jag vet inte :):).

Oki ja vi jämförde lite och tyckte livio var bättre så vi körde igång där direkt efter det sista ägget ej lyckades på rmc i augusti tror jag det var och sen var vi på Öivio i Malmö som sagt helt fantastiska. Fick se allt dem gjorde inkluderade en i allt dem gör fick se en 30 sekunder lång film hur ägg och spermie smälte samman och sen delade sig. Kunde följa allt dem gjorde i mig på en skärm och en annan skärm vad dem gjorde i labbet. Fick tom en ultraljudsbild när dem satt dit ägget. Men jag hoppas ni blir nöjda med Nordic
  • Filly
    GlitterLina skrev 2020-12-03 12:22:28 följande:

hur har dina tidigare symptom varit? men du, det är inte så att det skulle kunna vara så att just denna gång så har du inga direkta symptom. Hoppas verkligen det är positivt när du väl ska testa<3 vilken dag har du testdag?
  • MiaP83
    GlitterLina skrev 2020-12-03 12:22:28 följande:

Behöver ju inte vara något negativt och alla graviditeter är ju olika.
  • Lewaize

Heeeeej!

Jag hoppar in här men egentligen så kommer vi inte påbörja vårat syskonförsök förens i januari 2021 tyvärr pga symptom i familjen ????

Vi har en dotter sedan tidigare genom icsi på livio i Göteborg som är född i januari 2019 ??

Vi har en blastas i frysen och planerar ET i slutet av januari!

Hoppas och håller tummarna för alla här inne ????

1 barn genom ICSI (ivf) 2019
  • AndraSladdis
    Filly skrev 2020-12-03 10:39:10 följande:

Jag hoppas det är ett bra ägg. Jag tänker att skulle ägget upplevas med mycket eller visar lite fragmentering så skulle de väl meddelat. Är lite besviken nu i efterhand att jag inte ställde frågan till läkaren som utförde detta om varför han inte gjorde ultraljudet efter återföringen.

Hur går det för dig?

Ja, redan faktum att ägget har frysts in betyder ju att det håller en bra kvalitet. Kanske är UL mer till för oss att vi ska kunna se ägget!

Jo, det går "bra" så sätt att vi fick ut 5-dagars/6-dagars embryon som var tillräckligt bra för att skickas till PGT-A analys. Nu får vi vänta på resultatet i två veckor. Sen får vi se om något kan sättas in. Antingen finns det ett guldägg där eller inte.
  • GlitterLina
    Filly skrev 2020-12-03 13:13:08 följande:

hur har dina tidigare symptom varit? men du, det är inte så att det skulle kunna vara så att just denna gång så har du inga direkta symptom. Hoppas verkligen det är positivt när du väl ska testa<3 vilken dag har du testdag?

Känningar i magen me molvärk då å då. Ömma bröst, lite illamående & känslig för lukter & trött.

Ingenting sånt nu :( :(

Har testdag på måndag då är det ruvardag 14. Så igår va jag ju såklart inte på ruvardag 13 som jag skrev utan på rd 10, idag rd 11
  • MiaP83
    GlitterLina skrev 2020-12-04 07:40:05 följande:

Känningar i magen me molvärk då å då. Ömma bröst, lite illamående & känslig för lukter & trött.

Ingenting sånt nu :( :(

Har testdag på måndag då är det ruvardag 14. Så igår va jag ju såklart inte på ruvardag 13 som jag skrev utan på rd 10, idag rd 11

Men ruvardag 10 och 11 är ju fortfarande tidigt. Jag har inte direkt fått några symtom förrän jag fått ett plus. Mer än typ mensvärk i samband med att man skulle haft sin mens. Har min egentliga testdag imorgon på ruvardag 15 blir det om man räknar insättning som dag 2
  • MiaP83
    MiaP83 skrev 2020-12-04 08:26:16 följande:

Men ruvardag 10 och 11 är ju fortfarande tidigt. Jag har inte direkt fått några symtom förrän jag fått ett plus. Mer än typ mensvärk i samband med att man skulle haft sin mens. Har min egentliga testdag imorgon på ruvardag 15 blir det om man räknar insättning som dag 2

Menade så klart som dag 0
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020