• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Filly
    GlitterLina skrev 2020-12-04 07:40:05 följande:

Känningar i magen me molvärk då å då. Ömma bröst, lite illamående & känslig för lukter & trött.

Ingenting sånt nu :( :(

Har testdag på måndag då är det ruvardag 14. Så igår va jag ju såklart inte på ruvardag 13 som jag skrev utan på rd 10, idag rd 11

det är kanske så att det är tidigt att testa denna gång. Ta inte ut någonting i förväg. Förstår oron. Ta inte ut någonting i förväg.

Jag hoppas verkligen att det kommer ett positivt test på testadagen.

Tar du Lutinus också?
  • Filly
    AndraSladdis skrev 2020-12-03 23:26:59 följande:

Ja, redan faktum att ägget har frysts in betyder ju att det håller en bra kvalitet. Kanske är UL mer till för oss att vi ska kunna se ägget!

Jo, det går "bra" så sätt att vi fick ut 5-dagars/6-dagars embryon som var tillräckligt bra för att skickas till PGT-A analys. Nu får vi vänta på resultatet i två veckor. Sen får vi se om något kan sättas in. Antingen finns det ett guldägg där eller inte.

Ja det är nog så som du säger:)

Känner inte direkt typiska symptomer mer än att det sticker och är uppsvälld i ?lillmagen?. Kanske för tidigt att ens veta eller testa. Tar ju Lutinus också så det kan likväl vara symptom från dem.

Vad innebär testet?

Det ska nog allt finnas ett guldägg bland dem. Håller tummarna!
  • Sussna85
    Filly skrev 2020-12-03 10:55:36 följande:

Jag hoppas det med, jag hoppas lilla ägget kommer ur sitt skal och borrar in sig ordentligt (gärna i 9månader). Men jag är så rädd denna gång, jag har tidigare inte funderat så mycket de andra gångerna och bara tagit det med ro. Kanske är det för att det är sista gången. Så började jag bli helt orolig över att doktorn inte gjorde ultraljud efter återföringen. Jag fick inte se mätningen av slemhinnan innan återföringen.. Ja men du vet, såna rutiner som man har varit van vid de andra gångerna.

Ja precis, det blir privat sen i så fall. Vi har tagit kontakt med de privata och förberett oss för ett första möte.

Förståeligt att det känns konstigt när ens "rutiner" går lite på paus. Det kanske är bra tillfälle för dig att bara låta kroppen vara, njuta och återhämta dig lite av nästkommande tiden med julen och ledighet. Bara få vara<3

Det är alltid osäker med viruset, men sedan tror jag att de vill fortfarande att verksamheten ska vara igång. Fundera inte så mycket på det, det är någonting som du egentligen inte kan påverka. Så hoppas jag verkligen från det innersta att ni snart får goda besked om ÄD<3

Vet precis hur det är,men jag tror de gör det(mäter slemhinnan) i samband med ET utan att säga nått. Jag var oxå orolig vid den sista insättningen,varför de inte hade hade gjort nån mätning,vad jag märkte,sen tog jag ut mina journaler och där stod slemhinnan tjocklek iallafall. Ok,skönt att ändå vara förberedd. Men jag hoppas att ni inte behöver ta till privata vården <3

Så är det,försöker njuta av nuet utan dessa behandlingar för tillfället. Tror nog som du skriver att de försöker ha verksamheten igång,mest för pengarnas skull förstås,eller känns det lite som. Men tack,jag hoppas detsamma <3
  • Filly
    Sussna85 skrev 2020-12-04 12:31:11 följande:

Vet precis hur det är,men jag tror de gör det(mäter slemhinnan) i samband med ET utan att säga nått. Jag var oxå orolig vid den sista insättningen,varför de inte hade hade gjort nån mätning,vad jag märkte,sen tog jag ut mina journaler och där stod slemhinnan tjocklek iallafall. Ok,skönt att ändå vara förberedd. Men jag hoppas att ni inte behöver ta till privata vården <3

Så är det,försöker njuta av nuet utan dessa behandlingar för tillfället. Tror nog som du skriver att de försöker ha verksamheten igång,mest för pengarnas skull förstås,eller känns det lite som. Men tack,jag hoppas detsamma <3

Känslorna spelar verkligen en spratt med kroppen, svänger mellan hopp och förtvivlan. Har hela tiden trott att ?okej när vi kör igång med ivf, då händer det!? Men att det fortfarande är en kamp.

Jag hoppas verkligen för eran skull, för våran skull, att väntan inte ska behöva vara så länge<3
  • MiaP83

Fick ett plus idag med på min testdag. Ringa kliniken på måndag 9ch boka in ett VUL

• MiaP83

Fick ett plus idag med på min testdag. Ringa kliniken på måndag 9ch boka in ett VUL

• MiaP83

Fick ett plus idag med på min testdag. Ringa kliniken på måndag och boka in ett VUL

• MiaP83
    Dhalia skrev 2020-12-05 14:10:29 följande:

Grattis till plusset :)

Tack så mycket :)
  • AndraSladdis
    MiaP83 skrev 2020-12-05 12:27:46 följande:

Fick ett plus idag med på min testdag. Ringa kliniken på måndag och boka in ett VUL

Grattis!!!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020