• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Nata1979
    Filly skrev 2020-12-07 11:57:31 följande:

Ah okej, hoppas att jag tillhör den gruppen med och att utfallet blir positivt:)

Hur mår du i kroppen under ruvningen?:)

Vi håller tummarna för dig :)

Väldig ömma bröst, sover hela tiden och blir andfådd så fort jag går upp o mer från trappor.

Mensen är 1 dag sen o tror igår fick jag nidblödning.

Blev livrädd trodde det var mensen och det var några rosa små droppar bara. Inget mer sen dess
  • Lunaymar
    Filly skrev 2020-12-07 11:52:46 följande:

Ja det stämmer:) Hur går det för dig, hur mår du?:)

Just nu mår jag bra men igårkväll fick jag så jobbig smärta i ländryggen/korsryggen som varade hela natten till imorse. Inte alls superintensiv men typ som molande träningsvärk (absolut inte pga träning då jag inte har tränat sedan FET). Det gjorde mig orolig.

Hur mår du idag? :)
  • Filly
    Nata1979 skrev 2020-12-07 12:02:49 följande:
    Vi håller tummarna för dig :)

Väldig ömma bröst, sover hela tiden och blir andfådd så fort jag går upp o mer från trappor.

Mensen är 1 dag sen o tror igår fick jag nidblödning.

Blev livrädd trodde det var mensen och det var några rosa små droppar bara. Inget mer sen dess
    Håller tummarna för dig med<3 :) Låter lovande att mensen lyser med sin frånvaro, hoppas den gör nu i 9 månader till
  • Filly
    Lunaymar skrev 2020-12-07 12:26:19 följande:
    Just nu mår jag bra men igårkväll fick jag så jobbig smärta i ländryggen/korsryggen som varade hela natten till imorse. Inte alls superintensiv men typ som molande träningsvärk (absolut inte pga träning då jag inte har tränat sedan FET). Det gjorde mig orolig.

Hur mår du idag? :)
    Men usch, var smärtan såpass att du inte kunde sova? Det kan ju vara ett samband där din livmoder måste bli större:)) Hoppas!:D
    Jag har också upplevt ryggont. Jag brukar bli mer stel i ländryggen när mensen är på g. Denna gång hoppas jag såklart på att det inte är mensen. Annars är allt som vanligt, inga direkt smärtor i brösten eller dylikt.
    Kanske lite då och då ont i ljumsken, mest den vänstra. Eller det är inte smärta på det sättet, mer krampaktigt.. Sedan tror jag att jag känner efter lite extra haha.
  • GlitterLina
    Nata1979 skrev 2020-12-07 11:53:34 följande:

Har du fått mensen?

Nä ingen blödning än, men den kommer väl om nån dag när alla medeciner är ute ur kroppen
  • Nata1979
    GlitterLina skrev 2020-12-07 16:43:44 följande:

Nä ingen blödning än, men den kommer väl om nån dag när alla medeciner är ute ur kroppen

Vad sa din klinik då?

För min kompis visade negativ testdagen och 1 vecka efteråt kom pluset. Dock ingen mens under tiden.
  • Lunaymar
    Filly skrev 2020-12-07 16:12:12 följande:

Men usch, var smärtan såpass att du inte kunde sova? Det kan ju vara ett samband där din livmoder måste bli större:)) Hoppas!:D

Jag har också upplevt ryggont. Jag brukar bli mer stel i ländryggen när mensen är på g. Denna gång hoppas jag såklart på att det inte är mensen. Annars är allt som vanligt, inga direkt smärtor i brösten eller dylikt.

Kanske lite då och då ont i ljumsken, mest den vänstra. Eller det är inte smärta på det sättet, mer krampaktigt.. Sedan tror jag att jag känner efter lite extra haha.

Jag kunde sova men varje gång jag vaknade kände jag av smärtan. Kan ju egentligen vara vad som helst men det kom så plötsligt så jag blev fundersam.

Haha, känner igen mig såå mycket. Brukar också känna efter hela tiden, helt galet vad konstig jag blir under denhär tiden. Visst tar du Lutinus också? Jag blir så sjukt trött av den (tror det är pga av den iaf) och behöver sova mitt på dan haha. Upplever du liknande?

Har du varit gravid tidigare? Var bor du förresten? Jag bor i Stockholm.

Funderar om jag ska testa med en early detection ikväll, bara för att. Men blir så nervös :/.
  • Nata1979

Usch nu börjar jag känna kraftig mensvärk :(känns den ska komma när som. Går på toa varje halvtimma och kollar. Asså klarar inte av detta längre.

• Lunaymar
    Nata1979 skrev 2020-12-07 17:28:13 följande:

Usch nu börjar jag känna kraftig mensvärk :(känns den ska komma när som. Går på toa varje halvtimma och kollar. Asså klarar inte av detta längre.

Hoppas det bara är känslan och att du inte får mens. Kan vara så att livmodern håller på att jobba med något där inne bara.
  • GlitterLina
    Nata1979 skrev 2020-12-07 16:50:36 följande:

Vad sa din klinik då?

För min kompis visade negativ testdagen och 1 vecka efteråt kom pluset. Dock ingen mens under tiden.

Oj det va sent. Eftersom jag fick minus på testdagen idag så slutade jag ju med alla medeciner

Hur kom det sig att hon fortsatte testa ? Hade hon symptom? Har ej jag
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020