• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • AndraSladdis
    Filly skrev 2020-12-05 19:36:29 följande:

Ah okej. Vad.. häftigt egentligen att det finns någonting sådant. Att man kan plocka ut någonting som är så mikroskopiskt litet och kan analysera detta. Jag hoppas för eran skull att det ser fint ut!:)

Ja, det är väldigt underligt vad man kan göra! Jag tycker att det är häftigt att under graviditeten kan man se på UL att hjärtat slår på en 3mm!! stort embryo i magen, och se hjärnan och nästan alla organ på 3cm bebis.
  • Lunaymar
    Filly skrev 2020-12-06 14:54:52 följande:

Ja, jag tror också det är minst lika vanligt som din syster också hade. Att symptomen kan komma senare.

Åh ja, då håller vi tummarna att din mens inte kommer.

Är på RD4. Vill prova testa imorgon. Men det kanske är för tidigt.

Oh vad modig du är! Har själv inte vågat testa alls. Testade med ÄL stickor (för jag läste att de kan ge utslag) på dag 5 men det var ganska svagt. Så jag gav upp. Uppdatera oss!! :)
  • Sussna85
    MiaP83 skrev 2020-12-05 12:27:24 följande:

Fick ett plus idag med på min testdag. Ringa kliniken på måndag 9ch boka in ett VUL

Grattis! <3
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-12-05 20:50:54 följande:

Hej!

En fråga ang mens och ruvning till er alla.

Vid misslyckad graviditet, när fick ni era mens vid ET och FET?

Vid ET fick jag mens redan på RD10 men nu , efter FET (med blastocyst), är jag på RD 8 och ingen mens än. Jag kör bara på progesteron denna gång. Så nu undrar jag om det är lutinus som skjuter upp min mens eller om det kanske kam finnas ngn liten chans att jag är gravid.. men varför kan den kontrollera mensen nu och inte vid ET. Så många frågor, blir galen.

Har TD fredag nästa vecka och typ inga konstiga symptom (molvärk och trötthet som båda kan vara pga lutinus).

Tusen tack för era svar :)

Jag har alltid fått mens 11 dagar efter ET. Fast jag har tagit progesteron i höga doser.

Jag hejjar på er alla som ruvar! <3
  • MiaP83
    Sussna85 skrev 2020-12-07 07:33:41 följande:

Grattis! <3

Tack så mycket
  • Nata1979

Är på rd13 och det är första gången jag har kommit så långt efter 11 ivf behandlingar. Har alltid fått mens efter 10 dagar.

Skulle fått mensen igår, är jätte nervös test dag 10/12

• Filly
    AndraSladdis skrev 2020-12-06 16:32:04 följande:
    Ja, det är väldigt underligt vad man kan göra! Jag tycker att det är häftigt att under graviditeten kan man se på UL att hjärtat slår på en 3mm!! stort embryo i magen, och se hjärnan och nästan alla organ på 3cm bebis.
    verkligen!! Fascinerade allt det där. Det är ju en stor önskan om att en dag få uppleva det där.
  • Filly
    Nata1979 skrev 2020-12-07 10:39:49 följande:

Är på rd13 och det är första gången jag har kommit så långt efter 11 ivf behandlingar. Har alltid fått mens efter 10 dagar.

vad spännande!:) Då bådar ju gott att mensen inte dykt upp ännu. Hoppas verkligen det visar positivt.
  • Lunaymar
    Nata1979 skrev 2020-12-07 10:39:49 följande:

Heja dig!! Hoppas dumma mensen håller sig borta. Är det ET eller FET?
  • Filly
    Lunaymar skrev 2020-12-06 18:55:43 följande:
    Oh vad modig du är! Har själv inte vågat testa alls. Testade med ÄL stickor (för jag läste att de kan ge utslag) på dag 5 men det var ganska svagt. Så jag gav upp. Uppdatera oss!! :)
    Tog testet imorse och det var negativt. Jag tänker att det skadar inte att testa tidigt, för det finns fortfarande hopp om att det kan komma positivt senare:)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020