• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    GlitterLina skrev 2020-12-07 11:48:48 följande:

Testdag idag, skit är det! Så negativt det kan bli :( :(

Kramar till dig!
  • Nata1979
    GlitterLina skrev 2020-12-07 19:47:40 följande:

Oj det va sent. Eftersom jag fick minus på testdagen idag så slutade jag ju med alla medeciner

Hur kom det sig att hon fortsatte testa ? Hade hon symptom? Har ej jag

Hon hade inga symtom alls förutom att mensen kom inte.så dag 20 gick hennes hcg upp.
  • Nata1979
    Lunaymar skrev 2020-12-07 19:44:04 följande:

Hoppas det bara är känslan och att du inte får mens. Kan vara så att livmodern håller på att jobba med något där inne bara.

Nu kom det lite blod :(vet inte än om det är mens. Suck!!! Fick sätta in 2 ägg så jag hoppas en är kvar.
  • Filly
    Lunaymar skrev 2020-12-07 17:19:19 följande:

Jag kunde sova men varje gång jag vaknade kände jag av smärtan. Kan ju egentligen vara vad som helst men det kom så plötsligt så jag blev fundersam.

Haha, känner igen mig såå mycket. Brukar också känna efter hela tiden, helt galet vad konstig jag blir under denhär tiden. Visst tar du Lutinus också? Jag blir så sjukt trött av den (tror det är pga av den iaf) och behöver sova mitt på dan haha. Upplever du liknande?

Har du varit gravid tidigare? Var bor du förresten? Jag bor i Stockholm.

Funderar om jag ska testa med en early detection ikväll, bara för att. Men blir så nervös :/.

Åh provade du med early detection? Tänk ändå att det behöver inte alls vara någonting dåligt om det skulle visa negativt. Så länge mensen håller sig borta så finns det hopp.

Ja det var väldigt märkligt. Hormonerna brukar ju inte direkt göra på det sättet.

Haha, ja man gör ju det. Min ryggont beror säkert för att jag sitter illa nu när jag jobbar hemma och inte alls någonting med graviditet haha. Fast jag känner konstig värk i livmodern, fast under väldigt kort stund.

Ja det där med trötthet pga Lutinus har jag också upplevt. Mer var det förra gången när jag var stimulerad med menopur, fyremadel och ovitrelle också. Men absolut, mina pauser från jobbet här hemma har bestått av ett gäng powernap haha.

Aldrig varit gravid tidigare. Har du?

Vi har endast försökt i ett år, detta är dock första gången vi gör IVF. Blev endast ett blastocyst till frysen (som jag ruvar på nu). Första återföringen var på en 3dagars ET. O jag bor i Malmö:)
  • Filly
    Nata1979 skrev 2020-12-07 22:03:33 följande:

Nu kom det lite blod :(vet inte än om det är mens. Suck!!! Fick sätta in 2 ägg så jag hoppas en är kvar.

Hoppas det inte är typiska mensblödning. Håller tummarna
  • Filly
    GlitterLina skrev 2020-12-07 16:43:44 följande:

Nä ingen blödning än, men den kommer väl om nån dag när alla medeciner är ute ur kroppen

Håller tummarna att ingen mens dyker upp<3
  • GlitterLina
    Filly skrev 2020-12-07 23:09:48 följande:

Håller tummarna att ingen mens dyker upp<3

Tack men är det ändå inte kört nu när jag slutade med Lutinus & Progynon??
  • Filly
    GlitterLina skrev 2020-12-07 23:12:55 följande:

Tack men är det ändå inte kört nu när jag slutade med Lutinus & Progynon??

absolut kan Lutinus och progynon fördröja mensen. Dock behöver det inte alls vara så i ditt fall. Kan lika väl vara att mensen uteblir. Eller som andra säger, att det ändå är möjligt att vara gravid trots blödning. Kroppen är underlig.

Håller tummarna för ett plus
  • Lunaymar
    Filly skrev 2020-12-07 22:59:43 följande:

Åh provade du med early detection? Tänk ändå att det behöver inte alls vara någonting dåligt om det skulle visa negativt. Så länge mensen håller sig borta så finns det hopp.

Ja det var väldigt märkligt. Hormonerna brukar ju inte direkt göra på det sättet.

Haha, ja man gör ju det. Min ryggont beror säkert för att jag sitter illa nu när jag jobbar hemma och inte alls någonting med graviditet haha. Fast jag känner konstig värk i livmodern, fast under väldigt kort stund.

Ja det där med trötthet pga Lutinus har jag också upplevt. Mer var det förra gången när jag var stimulerad med menopur, fyremadel och ovitrelle också. Men absolut, mina pauser från jobbet här hemma har bestått av ett gäng powernap haha.

Aldrig varit gravid tidigare. Har du?

Vi har endast försökt i ett år, detta är dock första gången vi gör IVF. Blev endast ett blastocyst till frysen (som jag ruvar på nu). Första återföringen var på en 3dagars ET. O jag bor i Malmö:)

Jag testade och det var så negativt som det kunde bli. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta så jag gjorde båda. Har ändå haft en känsla om att det inte har fungerat denhär gången heller. Men vi ska testa på fredag igen iaf!

Låter som att vi har liknande histora. Vi fick ut 11 ägg men endast 3 mogna (läkarna förklarade att vi kanske borde ha väntat nå dag till med ÄP, suck). Av dessa befruktades två och jag ruvade på en tredagars och nu på blastocysten. Aldrig varit gravid förut och vi fick också hjälp efter ett år. Verkar iaf som att de mogna äggen kan bli befruktade (och klarar långtidsodling) så det är ju positivt. Men helq processen är så påfrestande. Det här med att faila och resa sig upp igen. Hur gammal är du? Jag blir snart 32 (vilket också gör mig stressad, haha).
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020