• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Always choklad

Hej

2 ivf nu 2 ägget av totalt 4.

2 kvar i frysen.

Totalt 4 st misslyckade nu, 1 missfall då det dog efter 6v fick framkalla medicinsk abort, övriga fastnade ej.

Negativt test nu för 1h sedan. Gått på lutinus så kommer som en blixt från klar himmel. Svullna bröst och mage. Ligger här i mörkret och skriver förstörd under täcket.

Fan fan fan!

Väntar bara på att mensen skall komma igång..

Min lillasyster skall få barn i mitten av april, orkar snart inte mer..

• Dhalia
    Always choklad skrev 2021-01-03 08:26:25 följande:

Hej

2 kvar i frysen.

Totalt 4 st misslyckade nu, 1 missfall då det dog efter 6v fick framkalla medicinsk abort, övriga fastnade ej.

Negativt test nu för 1h sedan. Gått på lutinus så kommer som en blixt från klar himmel. Svullna bröst och mage. Ligger här i mörkret och skriver förstörd under täcket.

Fan fan fan!

Hej,

Beklagar missfallet och nu det negativa resultatet :( Va jobbigt att lillasystern väntar barn mitt i allt detta även fast man självklart inte missgynnar någon det så gör det ont i hjärtat. Förstår hur det känns. Har en kollega som väntar barn också i mitten av april fick också ett uteblivet missfall för ca 2 månader sen och fick reda på i efterhand jag bara hade BF två veckor efter henne. Jag fick alltså kort efter ja hade fått missfallet reda på att hon va gravid. Det känns förjävligt numera när folk i ens omgivning får barn, i början var jag starkare men nu börjar det tära på en. Försökt nu i 4,5 år och vi blev ju gravida genom IVF :(
  • Sussna85
    Always choklad skrev 2021-01-03 08:26:25 följande:

Hej

2 kvar i frysen.

Fan fan fan!

Åh,en stor stor kram till dig! Den där känslan av hopplöshet är så jobbig,tung och tärande. Här trillar det oxå in folk till höger och vänster som väntar barn,fast man grattar så svider tårarna bakom ögonen varje gång för sin eget kämpade skull att oxå få bli gravid.

Men ni har två chanser kvar i frysen <3 Hoppas att det är just det barn ni har väntat på<3
  • Always choklad

Hej

Tog ändå detta bättre än jag väntat typ. Tog en långpromenad i kylan och grät och sparkade på snön, hjälpte.

Idag fick jag dock ut fostersäcken på min tampong då blödningen kom igång väntat dagen efter att jag slutade ta lutinus då det blev ett neg provsvar. Tårarna kom och ont gör det.

Dock känns det som man tar en liten skärva av en vid varje misslyckande. Rädd man inte riktigt finns kvar. Har helt klart förändras ur vissa aspekter.

Tycker det är konstigt de ändrat testdag från 13 från tidigare 17 dagar.

Hur ser det ut för er?

PS: tack för stöd, så skönt att skriva av sig här ibland

• Clemmentina
    Always choklad skrev 2021-01-05 00:24:21 följande:

Hej

Tog ändå detta bättre än jag väntat typ. Tog en långpromenad i kylan och grät och sparkade på snön, hjälpte.

Idag fick jag dock ut fostersäcken på min tampong då blödningen kom igång väntat dagen efter att jag slutade ta lutinus då det blev ett neg provsvar. Tårarna kom och ont gör det.

Dock känns det som man tar en liten skärva av en vid varje misslyckande. Rädd man inte riktigt finns kvar. Har helt klart förändras ur vissa aspekter.

Tycker det är konstigt de ändrat testdag från 13 från tidigare 17 dagar.

Hur ser det ut för er?

PS: tack för stöd, så skönt att skriva av sig här ibland

Åh nej vad tråkigt, beklagar att det inte tog sig denna gång eller blev ett tidigt missfall med tanke på fostersäcken? Låt tårarna komma ut och alla känslor med dem. Sen nya tag när du är redo!

Tycker jag fått väldigt olika festdagar beroende på klinik och om det är färskåterföring eller fet. 13 dagar efter fet låter rimligt!
  • Clemmentina

Gott nytt år alla fina! Hoppas att 2021 är allas vårt år.

För egen del dröjer det nog lite innan vi kommer igång med ny behandling. Dels har mitt hcg sjunkit väldigt långsamt efter missfallet för en månad sedan. Dels verkar det som om Corona igen begränsar klinikens verksamhet.

Hur går det för er andra som fortfarande försöker?

• Always choklad

Hej

Än så länge är de semesterstängt. Inte hört något om begränsad öppningstid, hoppas inte det.

Just nu försöker jag se alternativ till lutinus på egen hand för att diskutera alt till behandling med läkare. Kanske det finns nån spruta eller nått istället som inte skjuter upp mensen som den gör om en graviditet ej tog sig.

Blir väl en ny plan.

Räknar jag rätt då en normal mens måste gå emellan blir det väl insättning i mars.

• Dhalia

Ja de bra att känslorna får komma ut för att sedan ta nya tag. De är så energikrävande att behöva kämpa så länge. Och alla steg är så stressande och oroande och de kommer de nog va tills man föder en vacker dag.

Hoppas att vi alla får uppleva det 2021!

Ja tror dem väntar tills en normal mens kommer emellan och det är nog bäst men förstår man blir otålig till slut.

Clemmentina, för mig blir det hysto imorgon för att ta bort ytterligare av det som är kvar av skiljeväggen. Snarare är det nu tjockare i taket då. Så hoppas för övrigt att allt ser ut fint i livmodern dvs inga polyper eller andra konstigheter känner inte jag orkar med sånt haha.

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020