• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    Enkeli skrev 2020-12-15 22:58:03 följande:

Halloj! Gud så tiden går.. jag kommer ha efter lång injektionstid (blir till från dag 1i injektioner till dag 17

Imrogon med äggplock) äntligen plockning. Är så trött på detta och så svullen. De såg i fredags typ 30 ägg så blir frysning. Är det så att min ägglossning kommer tisigast 5/1 så kan jag få ett embryo tillbaka i januari, annars måste jag vänta till februari. Men det känns ok.. tror den kommer tisigast 5/1. Är mycket tröttare denna gången.. och faktiskt så längtar jag att bli normal i kroppen innn jag får tillbaka ngt. Tröstar mig på att jag kan iaf dricka vin på jullovet. Nu hoppas jag det kommer några fina imorgon och att vi får till frysen, sist blev det inte så tyvärr.. då fick jag bara en blasto tillbaka. Så lite nervös för det.. kram på er

Lycka till idag! Håller tummarna för många fina ägg som befruktas bra!
  • Sussna85

Halloj! Gud så tiden går.. jag kommer ha efter lång injektionstid (blir till från dag 1i injektioner till dag 17

Imrogon med äggplock) äntligen plockning. Är så trött på detta och så svullen. De såg i fredags typ 30 ägg så blir frysning. Är det så att min ägglossning kommer tisigast 5/1 så kan jag få ett embryo tillbaka i januari, annars måste jag vänta till februari. Men det känns ok.. tror den kommer tisigast 5/1. Är mycket tröttare denna gången.. och faktiskt så längtar jag att bli normal i kroppen innn jag får tillbaka ngt. Tröstar mig på att jag kan iaf dricka vin på jullovet. Nu hoppas jag det kommer några fina imorgon och att vi får till frysen, sist blev det inte så tyvärr.. då fick jag bara en blasto tillbaka. Så lite nervös för det.. kram på er

Åh lycka till idag då! <3 30 ägg,herregud det var endel de. Var det många stora? Ja det tär detta på alla sätt. Ibland är det nog bra med en ofrivillig vila <3
  • Filly

Stort lycka till idag! Håller alla tummar för fina ägg.
  • Enkeli

Tack alla! Det var bara (eller bara och bara) 20 ägg.. känns bra så man inte är helt överstimulerad.. gick bra nu. Kompis ställt vin utanför dörren så det ska drickas imorgon..

Nu kvarstår jobbiga väntan.. hoppas hoppas ngt går till frysen! Får vänta innan jul

• Sussna85
    Enkeli skrev 2020-12-16 13:07:55 följande:

Tack alla! Det var bara (eller bara och bara) 20 ägg.. känns bra så man inte är helt överstimulerad.. gick bra nu. Kompis ställt vin utanför dörren så det ska drickas imorgon..

Nu kvarstår jobbiga väntan.. hoppas hoppas ngt går till frysen! Får vänta innan jul

Heja heja äggen! Då hoppas vi på riktigt fina denna gång <3
  • Cissi2801

Hej alla tjejer i detta tråkiga vintermörker, har haft mitt andra möte med reproduktionsmedicin på Sahlgrenska.. ska dit nu på måndag för ultraljud och blodprov då mitt tag värde för ämnesomsättningen var en aning låg.. efter detta så kommer jag få ändrad dos och vilket protokoll jag ska köra på... nu är det äntligen igång

• FruPhilia

Skulle behöva lite input från er kloka människor. Jag gjorde IVF i mitten av november som tyvärr inte tog sig. Jag som brukar ha bra koll på min cykel har nu ingen aning om var jag är. Fick mens 5 dagar innan testdag 28 nov och blödde typ en vecka vilket är 2-3 dagar längre än normalt. Slutade med Lutinus enligt ordination 25 nov. När kan jag förvänta mig att mensen kommer igång igen? Och ja, jag vet att jag egentligen bara borde ta det lugnt och vänta på att den kommer, men ingen mer än ni förstår nog vilket kontrollbehov man får i den här processen...När jag letar efter input läser jag mest att Lutinus fördröjer mensen och att den brukar komma efter eller i samband med testdagen, men för mig var det ju inte så. Är det ngn som känner igen sig? Eller bara allmänt vill dela med sig av sina erfarenheter?

• Clemmentina
    Prit skrev 2020-12-15 22:43:57 följande:

Exakt samma hände mig. Fast jag visste att det skulle bli totalfrys. Fick ut 22 ägg. 18 mogna och tillslut fick jag bara 2 till frysen. För mig blev det inte bättre med flera ägg.. snarare sämre kvalité när de stressas sådär. Nu har jag fått vänta en mens... Och nu väntar jag på nästa för att få en FET i januari. Tiden går så OTROLIGT långsamt. Jah var tvungen att vänta på en naturlig mens emellan. Samma för dig? Jag är så orolig att det ska ställas in pga Corona. Går via landstinget i GBG och tänker att de kanske behöver arbeta på andra avdelningar. I våras var det så och de gjorde bara äggplock men inga återföringar. Någon som vet hur det är nu ?

Nu har de uppdaterat informationen på hemsidan om att verksamheten berörs i december och januari. Behandlingar och besök kan komma att ställas in. De verkar dock inte stänga ner helt!
  • Prit
    Clemmentina skrev 2020-12-16 17:47:31 följande:

Nu har de uppdaterat informationen på hemsidan om att verksamheten berörs i december och januari. Behandlingar och besök kan komma att ställas in. De verkar dock inte stänga ner helt!

Ja läste nu. Men verkar som att de gör insättningar som jag tolkar det. Gud vilka oroliga tider. Att man ska behöva tänka på detta med
  • Clemmentina
    Prit skrev 2020-12-16 18:03:38 följande:

Ja läste nu. Men verkar som att de gör insättningar som jag tolkar det. Gud vilka oroliga tider. Att man ska behöva tänka på detta med

Jag tolkar det på samma sätt! Hoppas vi inte påverkas och att det där vaccinet kommer snart (förstår såklart att det inte kommer förändra något över en natt men ju fler som vaccineras desto bättre lär det bli).
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020