• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-12-16 13:51:27 följande:

Heja heja äggen! Då hoppas vi på riktigt fina denna gång <3

Tack snälla! Har en del ont i magen än, men hoppas det går över snart.. känner mig också väldigt ledsen! Väldigt trist.. nu blir det några jobbiga dagar tills man vet hur det går för de.. tuff process det här! Hur mår du?
  • Prit
    Clemmentina skrev 2020-12-16 08:27:57 följande:

Förstår att väntan är lång! Jag fick missfall nu i början av december och vill bara starta nästa behandling (fick inga till frysen). Jag har egentligen ingen aning om de drar ner verksamheten nu på grund av Corona men under julen har de oavsett mindre verksamhet. I våras tror jag att det endast var några få veckor de inte gjorde återföringar (om ens några) men när det var minsta risk för överstimulering förstod jag det som att de alltid valde totalfrys. Håller tummarna för att du får göra fet i januari som planerat!

Önskar dig all lycka till! Hoppas att din mens kommer igång snabbt så att ni kan börja igen. Jag fick börja på den mensen som kom direkt efter missfallet så det var väldigt positivt. Jag trodde jag skulle behöva vänta en emellan
  • Filly
    Enkeli skrev 2020-12-16 13:07:55 följande:

Tack alla! Det var bara (eller bara och bara) 20 ägg.. känns bra så man inte är helt överstimulerad.. gick bra nu. Kompis ställt vin utanför dörren så det ska drickas imorgon..

Nu kvarstår jobbiga väntan.. hoppas hoppas ngt går till frysen! Får vänta innan jul

Hoppas på fin befruktning på många ägg!
  • Filly
    Cissi2801 skrev 2020-12-16 16:03:32 följande:

Hej alla tjejer i detta tråkiga vintermörker, har haft mitt andra möte med reproduktionsmedicin på Sahlgrenska.. ska dit nu på måndag för ultraljud och blodprov då mitt tag värde för ämnesomsättningen var en aning låg.. efter detta så kommer jag få ändrad dos och vilket protokoll jag ska köra på... nu är det äntligen igång

Vad spännande! Då håller vi tummarna för bra värde och att ni får komma igång snart. Blir det då i januari?:)
  • Cissi2801
    Filly skrev 2020-12-16 22:50:11 följande:

Vad spännande! Då håller vi tummarna för bra värde och att ni får komma igång snart. Blir det då i januari?:)

Jag vet med sanolikhet att värdena är låga, därför måste de sänka levaxindosen (får påpeka att en läkare här i Lysekil har gjort så stort fel i bedömningen tidigare i år om detta).. jag tror att det blir januari... har ni fått starta ännu?
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-12-16 18:32:28 följande:

Tack snälla! Har en del ont i magen än, men hoppas det går över snart.. känner mig också väldigt ledsen! Väldigt trist.. nu blir det några jobbiga dagar tills man vet hur det går för de.. tuff process det här! Hur mår du?

Ja den där väntan mellan varje ivf moment är jobbig och tär på psyket <3 Kramar!

Vi har ju en donator redan,yeey! de ringde för typ en vecka sedan och meddelade att det fanns en som passar mitt utseende! Så förhoppningsvis ET i Januari vecka 2 :) Då har donatorn haft ÄP. Jag hoppas så att det är en kvinna med många guldägg därinne,haha.
  • Sussna85
    FruPhilia skrev 2020-12-16 16:25:31 följande:

Skulle behöva lite input från er kloka människor. Jag gjorde IVF i mitten av november som tyvärr inte tog sig. Jag som brukar ha bra koll på min cykel har nu ingen aning om var jag är. Fick mens 5 dagar innan testdag 28 nov och blödde typ en vecka vilket är 2-3 dagar längre än normalt. Slutade med Lutinus enligt ordination 25 nov. När kan jag förvänta mig att mensen kommer igång igen? Och ja, jag vet att jag egentligen bara borde ta det lugnt och vänta på att den kommer, men ingen mer än ni förstår nog vilket kontrollbehov man får i den här processen...När jag letar efter input läser jag mest att Lutinus fördröjer mensen och att den brukar komma efter eller i samband med testdagen, men för mig var det ju inte så. Är det ngn som känner igen sig? Eller bara allmänt vill dela med sig av sina erfarenheter?

Vad tråkigt att mensen kom,kramar!

För mig har Lutinus inte fördröjt mensen,den har t.om kommit typ 1 vecka tidigare vid varje försök med Lutinus.
  • Sussna85
    Prit skrev 2020-12-16 21:15:44 följande:

Önskar dig all lycka till! Hoppas att din mens kommer igång snabbt så att ni kan börja igen. Jag fick börja på den mensen som kom direkt efter missfallet så det var väldigt positivt. Jag trodde jag skulle behöva vänta en emellan

Så ledsamt att det blev missfall! Stor kram till dig! <3 Men om jag förstod rätt är du igång med ny behandling redan?
  • Clemmentina
    Prit skrev 2020-12-16 21:15:44 följande:

Detsamma! Så skönt att du slapp vänta en mens. Mitt missfall (som kan vara någon konstig form av utomkveds) drar ut på tiden så tror vi kommer få vänta ett tag. Just nu följer de mig då hcg minskar lite för långsamt. Men hoppas på ny behandling i januari/februari. Då hinner kroppen vila lite!
  • JessTild

Av 14 ägg blev det 8 embryo, men bara ett till frysen och inget till mig

Så himla besviken

Någon som vet om det är vanligt att ett embryo inte klarar ev tining?

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020