• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Prit
    Sussna85 skrev 2020-12-17 09:37:12 följande:

Så ledsamt att det blev missfall! Stor kram till dig! <3 Men om jag förstod rätt är du igång med ny behandling redan?

Tack snälla! Jag gjorde ny behandling efter missfallet men blev överstimulerad. Fick inte ha insättning plus vänta en mens så det blir i januari. Tiden går sååååå långsamt. Hade önskat att jag hade ägglossning vid mellandagarna så att man skulle slippa smita från jobbet också. Bara Jah som tycker det är otroligt jobbigt och stressigt att behöva ljuga på jobbet . Några som vet men har ett stort arbetslag så vill heller inte säga till alla men ursäkterna stressar mig enormt mycket
  • Prit
    Clemmentina skrev 2020-12-17 10:15:40 följande:

Detsamma! Så skönt att du slapp vänta en mens. Mitt missfall (som kan vara någon konstig form av utomkveds) drar ut på tiden så tror vi kommer få vänta ett tag. Just nu följer de mig då hcg minskar lite för långsamt. Men hoppas på ny behandling i januari/februari. Då hinner kroppen vila lite!

Även om det är jobbigt så är det skönt att kroppen får vila. Jag vet inte om du blivit gravid innan men det hade inte jag så på ett sätt såg jag det som positivt att jag KAN. Så kan du med tänka. Fantastiskt och nästa gång händer det.

När jag ringde till kliniken och berättade om mitt missfall så sa de att det är stor chans för att de fäster vid nästa insättning. För att kroppen är " van" att vara gravid. Det gav mig hopp samtidigt som det störde mig... Speciellt sen när jag inte fick en insättning. ..
  • Prit
    JessTild skrev 2020-12-17 11:24:03 följande:

Av 14 ägg blev det 8 embryo, men bara ett till frysen och inget till mig

Så himla besviken

Någon som vet om det är vanligt att ett embryo inte klarar ev tining?

Fullt normalt. Mitt senaste var 22 ägg men då inte alla mogna och befruktade. Slutade med två i frysen. Man blir riktigt besviken. Jag blev överstimulerad och sköterskan sa innan jag gick hem från äggplock "förvänta dig inte många i frysen nu" så det var ju skönt att höra att det inte brukar bli många. Men... Fick två. Hade hoppats på iaf 4.

Jag hoppas att det är ditt guldägg i frysen som väntar på insättning ???? lycka till
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-12-17 09:33:36 följande:

Ja den där väntan mellan varje ivf moment är jobbig och tär på psyket <3 Kramar!

Vi har ju en donator redan,yeey! de ringde för typ en vecka sedan och meddelade att det fanns en som passar mitt utseende! Så förhoppningsvis ET i Januari vecka 2 :) Då har donatorn haft ÄP. Jag hoppas så att det är en kvinna med många guldägg därinne,haha.

Wow sååå häftigt! Vilken snabb process. Hur känns det då?

Vi fick ut 25 ägg ringde de idag, 19 mogna och 15 befruktade. Ingen aning..
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-12-17 23:30:06 följande:

Wow sååå häftigt! Vilken snabb process. Hur känns det då?

Vi fick ut 25 ägg ringde de idag, 19 mogna och 15 befruktade. Ingen aning..

Jo det gick otroligt snabbt,tacksam för det <3

Oj! Härligt att höra att 15 st blev befruktade,det är ju jätte bra! :)
  • Sussna85
    Prit skrev 2020-12-17 22:52:29 följande:

Tack snälla! Jag gjorde ny behandling efter missfallet men blev överstimulerad. Fick inte ha insättning plus vänta en mens så det blir i januari. Tiden går sååååå långsamt. Hade önskat att jag hade ägglossning vid mellandagarna så att man skulle slippa smita från jobbet också. Bara Jah som tycker det är otroligt jobbigt och stressigt att behöva ljuga på jobbet . Några som vet men har ett stort arbetslag så vill heller inte säga till alla men ursäkterna stressar mig enormt mycket

Ja tiden kryper verkligen fram i många av dessa moment...jag har berättat för min föreståndare på jobbet. Det är så skönt att kunna fara iväg på viktiga besök utan att ljuga. Och min kollega som jag jobbar nära med vet oxå. Resten av mina kollegor får undra bara vart jag försvinner, både hela dagar och vissa tider. Men jag förstår dig mycket väl,med ett stort arbetslag så vill man ju inte berätta för vartenda kotte.
  • AndraSladdis
    Prit skrev 2020-12-17 22:52:29 följande:

Jag har samma, har inte berättat på jobbet och det är stressigt. Hur många halvdagars tandläkarbesök kan man ha ? Visserligen lite lättare nu med corona, för jag jobbar hemifrån, men också svårt för att vi nu går utomlands. Jag tror ibland att folk kanske undrar, tror att jag är sjukskriven eller kanske bara smiter från jobbet =).
  • Dhalia
    JessTild skrev 2020-12-17 11:24:03 följande:

Av 14 ägg blev det 8 embryo, men bara ett till frysen och inget till mig

Så himla besviken

Någon som vet om det är vanligt att ett embryo inte klarar ev tining?

Förstår besvikelsen men ändå bra ni åtminstone fick ett till frysen :) Vårt andra IVF fick vi ut 27 ägg 18 var mogna 10 befruktade och inget till frys. Hade totalfrys så inget tillbaks heller. Mot dagens slut så fick jag så dålig känsla för dem ringde inte förrän sent på eftermiddagen, då gick förhoppningen ner till ja hoppas på ett åtminstone men så ingenting:(
  • GlitterLina

EmbryoGlue, någon som testat detta??

Vill veta allt!

Några biverkningar?

Blev ni gravida?

Lyckades ni få ett barn?

• Dhalia
    GlitterLina skrev 2020-12-20 18:38:35 följande:

EmbryoGlue, någon som testat detta??

Vill veta allt!

Några biverkningar?

Blev ni gravida?

Lyckades ni få ett barn?

Också nyfiken, använder tex Sahlgrenska sånt eller kan man fråga dem privata att använda det?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020