• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-01-25 19:30:07 följande:

Ja verkligen, känns som ja reagerar på gonal f väldigt mycket men de blir ojämnt i utvecklingen, första gången hade ja dos på 150 och andra gången på 200 så blev det värsta ökningen helt plötsligt.

Har ni planerat in veckan för äggplock? Man kunde göra de även om de typ stängt nu :) ja hoppas inte ja får några hemligt nunmer samtal då vet ja dem vill boka om haha :D

de antioxidant, finns i alger och skaldjur, skulle va bra för fertiliteten speciellt spermier, råkade se i affärrn och tänkte ja kör på de då när ja ändå dricker vanlig omgea 3 också haha, ja har kört nu 62,5ug D vitamin. Vet inte om de för mycket men ja skiter i de när ändå inget fungerar så kan de ju inte göra värre ;) Vad ja läst innan va de mer de kunde ge sammandragningar, detta är från livsmedelsverket. Men lite oklart hur mycket är normalt men jag gillar inte så mycket ingefära heller så de inget problem. Om de lite smak går de bra men ja undviker de helt nu känner ja.

"Doser som är mycket högre än normal livsmedelsanvändning bör undvikas när man är gravid, eftersom ingefära kan bidra till en ökad sammandragning av livmodermuskulaturen." (Livsmedelsverket)

Känns som man helt plötsligt är så försiktig nu. Köpt koffeinfritt kaffe nu till och med så får vi se då om allt detta hjälper haha ;)

Aha, spännande! Jag har kört på typ 175 Gonal-f och tror det blir 225 Menopur nu. Vi har preliminärt äggplock veckan innan påsk. Men känns som allt kan bli flyttat till efter påsk om min mens bråkar. ;)

Spännande! Antioxidanter är nog bra både för ägg och spermier. Får kolla på det! Du tar alltså omega3 i flytande form? :) Får ta det försiktigt med ingefära sen då! Kör också på koffeinfritt!
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-01-25 20:58:46 följande:

Tack :) :) Vilken tur att ni fick till frysen den gången när ni inte fick göra en färskåterföring! Så nu har ni en kvar i frysen och ska påbörja 4e IVFen om jag förstår rätt?

Vi hann göra två fet under sommaren och har tyvärr inga fler i frysen. :( Tycker det är märkligt att jag blivit gravid på färskförsöken men inte frysförsöken som sägs ge större chans till graviditet. Läkaren trodde det var slumpen! Nu blir det helt nya tag och 4e ivf:en. Hoppas så vi får till frysen denna gång! Hur mår du nu? Redo för återföring? :)
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-01-25 20:34:19 följande:

Jag har ju räknat som vanligt i gravidappen som jag ladda ner, alltså från min sista mens första dag och då säger den 30.9

Spännande! Tror du ska räkna återföringsdatum -16 som mensens första dag. :)
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-01-26 12:20:13 följande:

Spännande! Tror du ska räkna återföringsdatum -16 som mensens första dag. :)

Menar du räkna 16 dagar bakåt från ET? Sorry,är lite trög :D
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-01-26 13:57:24 följande:

Menar du räkna 16 dagar bakåt från ET? Sorry,är lite trög :D

Ja precis! :) Embryot var väl 2 dagar och sen räknar man äggplock som ägglossning och drar bort två veckor.
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-01-26 14:02:49 följande:

Ja precis! :) Embryot var väl 2 dagar och sen räknar man äggplock som ägglossning och drar bort två veckor.

Japp, ok. Alltså jag har tusan inte fått ihop det,men nu föll poletten ner! Hur svårt kan det vara lixom. Förstod ju nog att min mens första dag kunde man inte räkna med nu..håhå. sen frågade jag min läkare på kliniken och fick detta svar,haha.

• Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-01-26 14:35:31 följande:

Japp, ok. Alltså jag har tusan inte fått ihop det,men nu föll poletten ner! Hur svårt kan det vara lixom. Förstod ju nog att min mens första dag kunde man inte räkna med nu..håhå. sen frågade jag min läkare på kliniken och fick detta svar,haha.

Ja precis, det stämmer. Två veckor innan äggplockningsdagen får du ange som startdag för sista mensen (om det är det som appen efterfrågar). Så spännande! Hur mår du? :)
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-01-26 15:02:18 följande:

Ja precis, det stämmer. Två veckor innan äggplockningsdagen får du ange som startdag för sista mensen (om det är det som appen efterfrågar). Så spännande! Hur mår du? :)

Ja nu är det ändrat i min app och den säger nu att jag är i v4(3+5) :) och bf är 7.10!

Idag mår jag bra,för bra nästan haha. Har mått illa de senaste dagarna och nu är det inget idag och det gör mig nojjig för mf..vet att det kan gå upp och ner,men när detta mående har hållit i sig nu sen i lördags typ så vill jag gärna ha det kvar för att känna mig lugn,haha.
  • Annna84
    Sussna85 skrev 2021-01-26 07:22:00 följande:

Jo,ett tidigt litet höstbarn,det blir bra det :)

Jag började faktiskt känna stickningar i brösten typ dagen efter det fäste,i fredags hade jag en sjuk känsla i magen hela dagen,det lixom brände. Livmodertappen har varit i en helt annan position en vanligt...

Nu mår jag illa,började i helgen,redan lixom!

Jag som faktiskt har tänkt att det kan inte vara möjligt att man känner symptom så tidigt efter äl,tji fick jag. Jag menar nu vet jag ju så gott som på dagen när ägget fäste,och symptomen kom krypandes direkt efter,häftigt.

Sen har jag ändå varit så bombsäker på att mina symptom har varit mentala bara..men icke :)

Tänk att det blev ett positivt besked när du några dagar innan var totalt nedslagen. Underbart!

Jag längtar efter dom där symtomen som du nämner, usch vad det är jobbigt att gå och vänta och känna efter. Det är som du säger mycket som är inbillning också ?fick jag inte lite ont i magen nu? eller ?nu har jag metallsmak i munnen?
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-01-26 12:18:24 följande:

Vi hann göra två fet under sommaren och har tyvärr inga fler i frysen. :( Tycker det är märkligt att jag blivit gravid på färskförsöken men inte frysförsöken som sägs ge större chans till graviditet. Läkaren trodde det var slumpen! Nu blir det helt nya tag och 4e ivf:en. Hoppas så vi får till frysen denna gång! Hur mår du nu? Redo för återföring? :)

Hur länge sedan gjorde du den senaste behandlingen/uttaget? Hoppas hoppas att du får bra utfall igen om du ska köra menopur igen. Skulle de öka dosen och gör de något annat än tidigare?

Jag mår bra tack :) Hur mår du?

Som tur är har jag mycket på jobbet som gör att jag kan hålla tankarna på annat. Sen blir det ju så himla svårt, jag har brutit ihop varje gång under ruvardagarna. Imorgon ska jag börja med lutinus. Förra gången fick jag ta 3 doser av ovitrelle istället för lutinus, men nu testar jag lutinus igen. Det är jobbigt när ovitrelle ger ett falskt positivt graviditetstest. Hur har du fått göra vid FET? Den här gången har jag gjort i stimulerad cykel med 50 enheter menopur varje dag.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020