• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    GlitterLina skrev 2021-01-27 22:46:08 följande:

Idag va jag på ultraljudskontroll för att se om Progynon gjort nåt bra resultat. Det hade det :) så nästa vecka på tisdag blir det återföring! Så sjukt nervös! Började gråta framför läkarn då det blev så känslomässigt för att det är det allra sista embryot som kommer sättas in då vi e klara med ivf försök.

Yeey! Åh jag förstår dig,så mycket känslor med i detta,i alla moment,och om detta är er sista.

Hoppas hoppas så att det är The One som ligger i frysen och väntar då! <3
  • Annna84
    Nata1979 skrev 2021-01-27 22:13:54 följande:

Hej!

Jag undrar om ni kan ge lite tips o råd,jag behöver hitta en bra IVF läkare eller klinik. Kan någon rekomendera ett bra ställe? Helst i Stockholm.

Det är verkligen urgent!

Hej! Jag har svårt att rekommendera något, eftersom det inte lyckats för mig än. Jag antar att det är först då man känner sig nöjd. Jag har för mig att du skrev att du var väldigt nöjd med den nya kliniken, elivia, i Stockholm, men vill du byta därifrån nu? Jag blev lite nyfiken på den kliniken, men annars är CvL ett tips.

Hoppas hoppas att du kan hitta en klinik som kan hjälpa dig. Kram
  • Nata1979
    Annna84 skrev 2021-01-28 13:54:12 följande:

Hej! Jag har svårt att rekommendera något, eftersom det inte lyckats för mig än. Jag antar att det är först då man känner sig nöjd. Jag har för mig att du skrev att du var väldigt nöjd med den nya kliniken, elivia, i Stockholm, men vill du byta därifrån nu? Jag blev lite nyfiken på den kliniken, men annars är CvL ett tips.

Hoppas hoppas att du kan hitta en klinik som kan hjälpa dig. Kram

Hon är faktiskt jätte duktig och bra , jag rekommenderar henne till alla.

Mitt problem är att hon är en vän till mig och hon har hamnat i kläm med en annan kompis till mig.

Därför blir det rörigt och personligt.

Det är tack vare henne jag producerar ägg nu med bra kvalité. Hon fick igång mina äggstockar.
  • Cissi2801

Halloj alla ivf:are!!!

Jag har fått hem schemat som jag ska följa när jag ska starta ivf försöker.. kommer komma igång v.9 med injektionssprutorna..

Sprutorna som jag ska ta är: gonal-f, fyremadel och ovitrelle.. efter det så är det lutinus... ska bli så kul att få komma igång..

Fick även höra att äggreservern var jättebra ????

• Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-01-27 20:16:29 följande:

Vad jobbigt med oreda :/ i denna cirkus är alla dagar som tar en närmare en ny behandling viktiga juh <3

Men snart får ni ju börja då! Nice!

Precis min tanke hahah varje dag räknas :D längtar samtidigt som jag kommer va skiträdd för dåligt utfall :/
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-01-27 22:46:08 följande:

Idag va jag på ultraljudskontroll för att se om Progynon gjort nåt bra resultat. Det hade det :) så nästa vecka på tisdag blir det återföring! Så sjukt nervös! Började gråta framför läkarn då det blev så känslomässigt för att det är det allra sista embryot som kommer sättas in då vi e klara med ivf försök.

Ååh va bra :) ja de klart man blir ju så känslosam plus den stressen att de sista i frysen :( hoppas det är den ni väntat på <3
  • Dhalia
    Cissi2801 skrev 2021-01-28 20:16:07 följande:

Halloj alla ivf:are!!!

Jag har fått hem schemat som jag ska följa när jag ska starta ivf försöker.. kommer komma igång v.9 med injektionssprutorna..

Sprutorna som jag ska ta är: gonal-f, fyremadel och ovitrelle.. efter det så är det lutinus... ska bli så kul att få komma igång..

Fick även höra att äggreservern var jättebra ????

Hej, härligt då startar vi i samma veva typ jag kommer förmodligen starta någon gång under vecka 8. Kör på Menopur denna gång, de två första IVF hade ja gonal f.

Vart gör ni? Är det första IVF? :)
  • Filly
    Sussna85 skrev 2021-01-25 07:20:35 följande:

Alltså det är fan på riktigt,vi lyckades! Å herregud...testet så mycket starkare idag och oxå GRAVID 1-2 digitalt fick jag.

Jag blir så rörd!! STORT GRATTIS!!! Detta är verkligen fantastiskt nyhet!!(trots att jag är några dagar efter) <3 är så oerhört glad för eran skull!<3<3:D
  • Sussna85
    Filly skrev 2021-01-29 00:12:18 följande:

Jag blir så rörd!! STORT GRATTIS!!! Detta är verkligen fantastiskt nyhet!!(trots att jag är några dagar efter) <3 är så oerhört glad för eran skull!<3<3:D

Åh men tack snälla du! Ja jag är så otroligt tacksam över detta,en sån stor gåva vi nu har fått <3 Tacksamheten blandas med en ganska stor oro att detta kan ryckas ifrån oss,men försöker trycka undan farhågor och njuta att jag verkligen är gravid.

Men,hur är det med dig? :) Ni försökte med ert sista ägg,eller,om jag minns rätt? <3 Ni gick inte vidare med nya försök sen?
  • Ivf2020
    Always choklad skrev 2021-01-27 18:39:01 följande:
    Hej ok tack för förklaringen.

Jag hade ett foster som dött V6 enligt beräkning, tror det är lika hemskt i vilket fall som helst. Ofostrig eller Foster graviditet.

Kräv att få göra ett ultraljud så att de kan se att allt kommit ut på nån vecka. Får du feber eller ont ring 1177 för rådgivning.

Kanske känns onödigt att göra en koll men är bra för psyket att veta att allt ser bra ut, tycker jag i alla fall.

Sörj nu så att du sen när du orkar kan ta nya tag, kram.

Hej! Jag ska in nästa vecka och göra ett vul för att se att allt kommit ut..

Känns så surt, sist jag var där var för att kolla om det mådde bra, nu ska jag kolla så allt är borta.. Men men, nya tag, detta året vill jag såå gärna bli gravid. 

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020