• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Lewaize
    Annna84 skrev 2021-01-23 14:27:22 följande:

Hej alla starka tjejer! Jag hänger på här. Jag har följt er sen i våras och hoppas så för er alla. Susanna, jag håller tummarna för att det är ett riktigt plus för dig!! Och att ni andra får komma igång med er nästa behandling snart. Detta är verkligen så påfrestande att gå igenom. Jag har snart varit inne i ivf-svängen 1år och på fredag ska vi sätta tillbaka ett fryst embryo (min 4e återföring på 3st behandlingar) De första behandlingarna gick inte alls bra men på tredje fick vi mirakulöst embryon till frysen.

Nu har jag testat akupunktur inför den här insättningen, hoppas att det fungerar.

Jag satte också in en blastis igår 29/1 i naturlig cykel via FET :) kör på med akupunktur varje dag i 1 vecka och sedan varannan dag fram till testdag 11/2 och hoppas så att det går vägen!

Så tråkigt att lösa att det inte har gått bra under de andra IVFerna men hoppas det är nu det vänder för er!! Lycka till och ha en skön semester :)
    Mamma till 1 med ICSI 2019
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-01-30 08:40:56 följande:

Då har vi båda kämpat på i ett år, heja oss!

Det var ett svagt streck kvar fortfarande, förra gången försvann det 10dagar efter sprutan, så det är på måndag :)

Annna84 skrev 2021-01-30 08:50:55 följande:

Tjejer, mäter ni kroppstemperaturen varje morgon? Jag har gjort det i perioder, men samtidigt är det lite av ett stressmoment och när man ser att temperaturen är på väg ner och mensen förmodligen kommer så är det så jobbigt.

Låter som om det kan försvinna ungefär lika snabbt nu då. :) Berätta hur det går!

Jag tempade flitigt innan vi började med ivf men gör det inte längre, för mycket stress tyckte jag.
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-01-30 08:11:21 följande:
    Tack vännen! :) Nu känns det redan bättre, mensvärken varade bara något dygn. Vi får hoppas det eller i alla fall att Proveran skjuter lite på den. Hur mår du nu?
    Ja hoppas att Proveran gör susenSkrattande
    Tackar som fråger Glad{#emotions_dlg.flower}
    Jag mår bra,helt som vanligt. Kanske lite illamående vissa stunder. Och så har jag såna hungerskänslor, aldrig haft såhär förut det kurrar och nästan gräver i magen av känslan av hunger fast jag har ätit,helt sjukt.

• Sussna85
    Annna84 skrev 2021-01-30 08:36:04 följande:
    Hahaha!! Precis så är det! Hur mår du? Jag sov ändå ganska bra inatt, men jag vaknade tidigt och alltid dessa tankar som snurrar.. hur mår du och när får du komma på första ultraljud?

Ja, det ska bli så skönt och välbehövligt att vara ledig i en vecka nu. Min din 2dagars, när kände du att den fäste?
    Hjärta Jo dessa tankar,aldrig är hjärnan vilande i denna resa...
    Jag väntar på remiss från sjukhuset,blev beviljad ett tidigt UL i typ v.7. så om ca 2 veckor hoppas jag iallfall att jag har tid.
    Annars mår jag bra, illamåendet som var lite mer påtagligt för några dagar sedan har lagt sig,känner av det lite lite ibland bara.
    Men som jag skrev till Clemmentina här ovan, denna konstiga hunger som jag känner är jag inte van vid, vaknar på morgonen och det bara gräver i magen, haha. Aldrig känt så stora hungerskänslor förut faktisktDrömmer

Kände nog aldrig att den fäste den lilla, men är ganska säker på att det var dag 4 (ET räknas ju som dag 0) i ruvningen,och då alltså äggets 6 dag i delningen så att säg, tog ju oxå en spruta just den dagen som skulle förbereda livmodern på att ägget skulle fästa. För sen fick jag ju ett ganska starkt streck på testet lördag morgon redan.
  • Annna84
    Lewaize skrev 2021-01-30 12:10:15 följande:

Jag satte också in en blastis igår 29/1 i naturlig cykel via FET :) kör på med akupunktur varje dag i 1 vecka och sedan varannan dag fram till testdag 11/2 och hoppas så att det går vägen!

Så tråkigt att lösa att det inte har gått bra under de andra IVFerna men hoppas det är nu det vänder för er!! Lycka till och ha en skön semester :)

Tack :) detsamma!! Då är vi på exakt samma dag, jag satte också in en blastocyst igår fredag. Heja heja!!

Ang akupunkturen så hör jag så mycket olika metoder, en akupunktör som jag gått hos sa att det är viktigt att göra en behandling så nära inpå insättning och ingen behandling efter insättning (först ca 2 veckor senare) Nu gick jag till en annan kinesisk akupunktör och där rekommenderade hon att ta 7 behandlingar på raken från cykeldag 7-13. Har du hört att det är bra att göra behandling efter insättning?
  • Always choklad
    Annna84 skrev 2021-01-30 17:38:28 följande:

Tack :) detsamma!! Då är vi på exakt samma dag, jag satte också in en blastocyst igår fredag. Heja heja!!

Ang akupunkturen så hör jag så mycket olika metoder, en akupunktör som jag gått hos sa att det är viktigt att göra en behandling så nära inpå insättning och ingen behandling efter insättning (först ca 2 veckor senare) Nu gick jag till en annan kinesisk akupunktör och där rekommenderade hon att ta 7 behandlingar på raken från cykeldag 7-13. Har du hört att det är bra att göra behandling efter insättning?

Hej varför ska man ta akupunktur?

Också hållit på med ivf runt ett år.
  • Ivf2020
    Cissi2801 skrev 2021-01-30 09:36:32 följande:

Det är första ivf:n för oss, då ska vi kör gonal-f och fyremadel.. vi är på Sahlgrenska i Göteborg.. ni då?

Lycka till när ni startar.. håller tummarna

Välkommen. Allt kommer gå jättebra :)
  • Ivf2020

Nu har det gått drygt en vecka sen jag tog cytotec för ma. Jag känner mig så vilsen.. Känner mig ofräch inför sambon, känner mig orkeslös och rädd men ändå motiverad till att komma igång igen.. Tar ju letrozol för att få äl, då jag som 30åring fick reda på att jag hade pcos. :/ så räd, så vilsen, så målmedveten.. Hur tar man hand om alla känslor?

• Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-01-30 15:58:13 följande:

Ja hoppas att Proveran gör susen

Tackar som fråger

Jag mår bra,helt som vanligt. Kanske lite illamående vissa stunder. Och så har jag såna hungerskänslor, aldrig haft såhär förut det kurrar och nästan gräver i magen av känslan av hunger fast jag har ätit,helt sjukt.

Skönt att du slipper för mycket illamående än så länge. Låter dock jobbigt med sådana hungerskänslor. Låter bra med vul om ca två veckor. Hoppas också det funkar med Proveran. :)
  • Clemmentina
    Ivf2020 skrev 2021-01-30 18:31:39 följande:

Nu har det gått drygt en vecka sen jag tog cytotec för ma. Jag känner mig så vilsen.. Känner mig ofräch inför sambon, känner mig orkeslös och rädd men ändå motiverad till att komma igång igen.. Tar ju letrozol för att få äl, då jag som 30åring fick reda på att jag hade pcos. :/ så räd, så vilsen, så målmedveten.. Hur tar man hand om alla känslor?

Du är inte ensam. Jag kände precis likadant efter mitt senaste missfall, både ledsen, rädd, orkeslös och väldigt bestämd om att jag inget heller ville att testa igen. För mig tog det några veckor men sen kände jag mig lite mer på banan igen även om jag såklart fortfarande kan känna allt det där stundtals. I början grät jag varje dag, och jag tror man måste tillåta sig att gråta och vara ledsen. Det är en del i processen att gå vidare. Snart blir önskan om att någon gång få barn starkare än oron. Det är den önskan som gör att vi orkar fortsätta. Styrkekramar till dig!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020