• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-01-29 14:27:39 följande:
    Oj vad rörigt när det blir så! Men det löser sig ändå ju. Kom din mens igång? Min mens kom med buller och bång (värsta mensvärken) igår. Nu är det bara att hoppas att nästa mens inte kommer i tid för då finns ingen chans att få till äggplock eftersom det är så få som får starta nu på grund av Covid (och veckorna var redan fullbokade). Jag ska börja med Provera i slutet av februari och har planerat äggplock mitten av mars. Kommer vara någon eller ett par veckor efter dig med andra ord.
    Jobbigt med en rediger mensvärk,men skönt att kroppen är igång igen och att du snart kan blicka framåt för en ny behandling. Då håller jag tummarna att nästa mens INTE kommer i tid, haha (jävla covid..) och det är verkligen din tur nu!{#emotions_dlg.flower}
  • Sussna85
    Annna84 skrev 2021-01-29 16:58:52 följande:
    Söta söta du som kommer ihåg :) Idag har jag haft återföring av en blastocyst och det gick bra. Allt går ju så himla snabbt, egentligen vill jag ställa massa frågor. Den började ta sig ut ur sitt skal, jag hoppas att det är ett bra tecken. Jag tror att det var en 6-dagars. Nästa vecka ska vi vara lediga, vilket ska bli så skönt! Jag hoppas så att du får komma igång som planerat nu i slutet februari och att inget sätter käppar i hjulen. Hur ser planen ut för nästa försök? Kram
    Vad skönt att få vara ledig och ruvaGlad låter lovande att den hade börjat kläckas, nu håller jag tummarna för dig!
    Och jag förstår känlan...jag brukar ha jättemånga frågor alltid vid ET men ingen chans att ställa dom. Det är bara shop shop, upp i stolen och in med katetern. Nu är det klart ropar dom mellan benen och så är det upp igen,haha.
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-01-29 15:26:13 följande:
    Ja den kom igång igår och har otroligt mycket så de va precis som läkaren sa att slemhinnan va ganska tjock redan cd8 :O då tar du provera för att förskjuta den lite? Hoppas att allt ska klaffa bra. Blir bara så stressigt de här med mensen. Som tur är så blir ja kvar på min inplanerade vecka för äggplock även om mensen förskjuts några dagar nu. Ungefär som sist men nu får de fan gå vägen för oss ! :D
    Ja den där mensen som kommer antingen för tidigt eller för sent alltid när man vill att den ska komma exakt på en viss dag,slår aldrig fel,så stressandeObestämd
    Skönt att du får stå kvar för inplanerat ÄP! Nu håller jag tummarna för dig stenhårt att denna gång går det vägen!!
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-01-29 18:25:04 följande:

Tack! Det låter bra att ni dels får menopur men även ICSI, det gjorde stor skillnad för oss.

Segt att coronan ställer till det, på kliniken där jag går har vi varit förskonade, jag har bara blivit nekad en gång för att det var fullt men då fick jag förtur månaden därpå. Och så julstängt och sommarstängt på det...långa ledtider som sagt. Hur lång tid sammanlagt har ni hållit på med IVFen? Vi är snart inne på 1år.

Jag har inte tittat på brevet där det står om testdag, men jag tror att hon sa 12e eller 14e februari. Jag har aldrig kommit till testdag, mensen har dykt upp över en vecka tidigare. Jag kommer definitivt tjuvtesta, jag har redan börjat testa för att se att ovitrellen försvinner ur kroppen :)

Tack! Vi körde icsi förra gången och befruktningsgraden steg något även om det inte var någon jätteskillnad men läkaren ville ändå köra på det.

Ja vad skönt att ni inte behövt vänta i onödan. Vi har väl egentligen inte behövt det heller mer än att min mens inte riktigt var i fas med sommarstängningen så det blev lite senare just då. Vi har som ni hållit på i nästan exakt ett år. Har gjort behandlingar i januari/februari, april (blev återföring i juni och september), oktober/november.

Aha vad spännande! Har du mycket ovitrelle kvar nu? Nu håller jag tummar och tår för att mensen inte dyker upp på väldigt länge.
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-01-29 19:58:27 följande:

Ja verkligen haha. Måste vara pga MA på något sätt. Låter inget vidare, men har du PCOS? tänkte eftersom du fått letrozole. Ja hade velat prova de, de månader man väntar på IVF haha. Skulle inte skadat mig om de lossnar två ägg istället för ett :D

Så är det ju säkert! Hört att mensen ofta påverkas av missfall. Nu verkar det värsta vara över här i alla fall! När vi gjorde utredningen var det ingen som sa något om pcos men nu säger de visst det. Med Letrozole fick jag ägglossning varje månad men inte hjälpte det. ;) Vet flera som fått testa utan att ha pcos. Precis, ibland tänker man att två hade varit bättre. Ni har inte testat att sätta tillbaka två embryon vid ivf?
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-01-30 07:53:27 följande:

Jobbigt med en rediger mensvärk,men skönt att kroppen är igång igen och att du snart kan blicka framåt för en ny behandling. Då håller jag tummarna att nästa mens INTE kommer i tid, haha (jävla covid..) och det är verkligen din tur nu!

Tack vännen! :) Nu känns det redan bättre, mensvärken varade bara något dygn. Vi får hoppas det eller i alla fall att Proveran skjuter lite på den. Hur mår du nu?
  • Annna84
    Sussna85 skrev 2021-01-30 07:58:15 följande:

Vad skönt att få vara ledig och ruva låter lovande att den hade börjat kläckas, nu håller jag tummarna för dig!

Och jag förstår känlan...jag brukar ha jättemånga frågor alltid vid ET men ingen chans att ställa dom. Det är bara shop shop, upp i stolen och in med katetern. Nu är det klart ropar dom mellan benen och så är det upp igen,haha.

Hahaha!! Precis så är det! Hur mår du? Jag sov ändå ganska bra inatt, men jag vaknade tidigt och alltid dessa tankar som snurrar.. hur mår du och när får du komma på första ultraljud?

Ja, det ska bli så skönt och välbehövligt att vara ledig i en vecka nu. Min din 2dagars, när kände du att den fäste?
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-01-30 08:05:06 följande:

Tack! Vi körde icsi förra gången och befruktningsgraden steg något även om det inte var någon jätteskillnad men läkaren ville ändå köra på det.

Ja vad skönt att ni inte behövt vänta i onödan. Vi har väl egentligen inte behövt det heller mer än att min mens inte riktigt var i fas med sommarstängningen så det blev lite senare just då. Vi har som ni hållit på i nästan exakt ett år. Har gjort behandlingar i januari/februari, april (blev återföring i juni och september), oktober/november.

Aha vad spännande! Har du mycket ovitrelle kvar nu? Nu håller jag tummar och tår för att mensen inte dyker upp på väldigt länge.

Då har vi båda kämpat på i ett år, heja oss!

Det var ett svagt streck kvar fortfarande, förra gången försvann det 10dagar efter sprutan, så det är på måndag :)
  • Annna84

Tjejer, mäter ni kroppstemperaturen varje morgon? Jag har gjort det i perioder, men samtidigt är det lite av ett stressmoment och när man ser att temperaturen är på väg ner och mensen förmodligen kommer så är det så jobbigt.

• Cissi2801
    Dhalia skrev 2021-01-28 21:02:23 följande:

Hej, härligt då startar vi i samma veva typ jag kommer förmodligen starta någon gång under vecka 8. Kör på Menopur denna gång, de två första IVF hade ja gonal f.

Vart gör ni? Är det första IVF? :)

Det är första ivf:n för oss, då ska vi kör gonal-f och fyremadel.. vi är på Sahlgrenska i Göteborg.. ni då?

Lycka till när ni startar.. håller tummarna
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020