• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-01-27 17:06:00 följande:

Hej tillbaka

Nu dags med start proginon imorgon tror jag fick inte tag på Livio idag, börjat förblöda lite smått idag men inte så tampong behövs bara trosskydd. Så borde vara start imorgon.

Då kör vi igen

Hej, härligt att komma igång igen. Får ni betala extra för embryoblot? Förslog dem det eller ni? :)
  • Annna84

Hej tillbaka

Nu dags med start proginon imorgon tror jag fick inte tag på Livio idag, börjat förblöda lite smått idag men inte så tampong behövs bara trosskydd. Så borde vara start imorgon.

Då kör vi igen

Kul att du är igång :) och spännande med en ny behandling! Hur många ivf och återföringar har du gjort?

Hur kommer det sig att du får ta så många olika mediciner, östrogen mm?

Lycka till nu!
  • Always choklad
    Ivf2020 skrev 2021-01-27 17:39:19 följande:

Jag visste inte heller vad ofostrig var.. Min kropp har utvecklat hinnsäck och gulesäcken men det fanns inget foster.. Det var tomt :( ja, mitt kom ut i 2 omgångar men nu börjar blödningen avta.. Hoppas bara allt är ok, så jag får påbörja ägglossning stimulering igen..

Hej ok tack för förklaringen.

Jag hade ett foster som dött V6 enligt beräkning, tror det är lika hemskt i vilket fall som helst. Ofostrig eller Foster graviditet.

Kräv att få göra ett ultraljud så att de kan se att allt kommit ut på nån vecka. Får du feber eller ont ring 1177 för rådgivning.

Kanske känns onödigt att göra en koll men är bra för psyket att veta att allt ser bra ut, tycker jag i alla fall.

Sörj nu så att du sen när du orkar kan ta nya tag, kram.
  • Always choklad
    Ivf2020 skrev 2021-01-27 17:39:19 följande:

Jag visste inte heller vad ofostrig var.. Min kropp har utvecklat hinnsäck och gulesäcken men det fanns inget foster.. Det var tomt :( ja, mitt kom ut i 2 omgångar men nu börjar blödningen avta.. Hoppas bara allt är ok, så jag får påbörja ägglossning stimulering igen..

Hej ok tack för förklaringen.

Jag hade ett foster som dött V6 enligt beräkning, tror det är lika hemskt i vilket fall som helst. Ofostrig eller Foster graviditet.

Kräv att få göra ett ultraljud så att de kan se att allt kommit ut på nån vecka. Får du feber eller ont ring 1177 för rådgivning.

Kanske känns onödigt att göra en koll men är bra för psyket att veta att allt ser bra ut, tycker jag i alla fall.

Sörj nu så att du sen när du orkar kan ta nya tag, kram.
    Annna84 skrev 2021-01-27 17:51:55 följande:

Kul att du är igång :) och spännande med en ny behandling! Hur många ivf och återföringar har du gjort?

Hur kommer det sig att du får ta så många olika mediciner, östrogen mm?

Lycka till nu!

Hej

2 ivf

4 återföringar

1 graviditet - missfall V6.

2 som ej tog sig

1 nu sist som jag tror själv var riktigt tidigt missfall då fostersäcken kom ut.

Orsak till alla olika mediciner, måste prova nått nytt då det ej funkade sist.

De har hållit på och experimenterat med lika olika nivåer på olika med och lagt till och tagit bort.
  • Sussna85

Hej tillbaka

Då kör vi igen

Woop woop! Lycka till!
  • Sussna85

Hej tillbaka

Då kör vi igen

Woop woop! Lycka till! :)
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-01-27 17:45:29 följande:

Började få spottings igår kväll och idag. Så nu kommer den då. Oftast när ja tagit tabletterna rätt så har ja fått efter 2 dagar och borde fått förra helgen. Men ja tror ja fick börja med dem när de blev försent för märkte att läkaren och sjuksköterskan uppfatta olika och jag va ju lite trög efter uppvaket så sjuksköterskan skulle upprepa till mig. Men då sa läkaren börja om 7 dagar dvs cykeldag 15. Medan sköterskan sa börja imorn dvs CD 8, då hinner man inte få igång ägglossningen och skulle isåfall fått mens ännu tidigare men nu blev de ju nästan när min vanliga skulle kommit. Men läkaren sa sen igen nej om 7 dagar. Enligt FASS va de också CD8 ifall man ska få tidigare blödning. Aja får starta IVF några dagar senare i februari då fan haha. Va segt hoppas de slutar snart.

Vad jobbigt med oreda :/ i denna cirkus är alla dagar som tar en närmare en ny behandling viktiga juh <3

Men snart får ni ju börja då! Nice!
  • Sussna85
    Annna84 skrev 2021-01-27 17:47:47 följande:

Tack så mycket för svar :) Jag har läst att man kan göra det testet i Riga och intressant att det går att göra i Finland också. Vad gör man om testet visar dåligt resultat? Dvs går det ens att göra något?

Enligt kliniken skulle ett riktigt dåligt dna fragmentationstest leda till spermiedonation. Att det inte fanns nått alternativ.

Har inte läst på själv mera faktiskt om det finns nått man kan boosta upp de små med om de skulle vara så.
  • Nata1979

Hej!

Jag undrar om ni kan ge lite tips o råd,jag behöver hitta en bra IVF läkare eller klinik. Kan någon rekomendera ett bra ställe? Helst i Stockholm.

Det är verkligen urgent!

• GlitterLina

Idag va jag på ultraljudskontroll för att se om Progynon gjort nåt bra resultat. Det hade det :) så nästa vecka på tisdag blir det återföring! Så sjukt nervös! Började gråta framför läkarn då det blev så känslomässigt för att det är det allra sista embryot som kommer sättas in då vi e klara med ivf försök.

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020