• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-02-01 20:39:32 följande:

Jag hade sist 187,5 och skulle köra på det igen om dem nu inte justerar igen. Hon frågade om hur många äggblåsor såg man totalt och jag hade för mig dem sa jag hade 10 bra blåsor för de va de dem plockade sedan. Sedan satte hon att vi kollar ultraljud innan sprutstart. Men tror också de lika bra vi gör de. Aa de måste ja!

Ok, men det låter ju nästan som om de kan öka dosen lite då. Hoppas du får bra besked och får göra ett vul! :)
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-02-02 13:17:22 följande:

Fick reda på mitt HCG idag oxå,igår då jag tog det var jag i v5(4+4) och det ligger på 2348mIU/ml. Så det verkar ju ligga sådär i mitten av det normala utefter de tabeller som finns. Så ett litet lugn kan jag nu för tillfället känna :)

Åh vad skönt besked! :)
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2021-02-02 16:06:15 följande:

Då va det gjort!

Det allra sista embryot är på plats. Denna gång fick det ?bada? i Embryo Glue innan.

Håller tummarna att det är er tur att lyckas nu!
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-02-02 16:20:50 följande:

Lycka till nu :)!!! Jag är på RD4 och är bekymrad över att jag inte känner några symtom, testade och det var ett blankt test. Jag vet att det är väldigt tidigt, men så många det går vägen för får plus så tidigt

Jag har inte haft några direkta symptom så tidigt när jag ruvat och sen plussat (det var i och för sig efter et med ett tvådagars) men mina symptom utom molvärk till och från (som jag alltid har) kom närmare testdag. Att få pluss redan på ruvardag 4 är tidigt. Det är ju som att plussa på äl+9. Ge inte upp ännu!
  • Always choklad

Hej

Nu pratar jag bara för mig själv men jag skulle ge rådet att vänta med att testa till den dag man har testdag.

Alla insatser är ju redan gjorda som går för att öka chansen att få ett positivt graviditetstest. Är nog bäst för både kropp och själ att invänta den dagen. Slipper man stress med att testa varje dag och bli besviken troligtvis då det är för tidigt att se.

Är tillräckligt stressigt med ivf som det är med ÄL tester samtal och ultraljud stup i kvarten.

Dagarna före testdag är jag oftast ett nervknippe men men försöker så gott det går hålla mig lugn utöver, stress är ju inte bra.

• Filly

Fick reda på mitt HCG idag oxå,igår då jag tog det var jag i v5(4+4) och det ligger på 2348mIU/ml. Så det verkar ju ligga sådär i mitten av det normala utefter de tabeller som finns. Så ett litet lugn kan jag nu för tillfället känna :)

Åh vad skönt att höra!:)
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-02-02 18:36:23 följande:

Jag har inte haft några direkta symptom så tidigt när jag ruvat och sen plussat (det var i och för sig efter et med ett tvådagars) men mina symptom utom molvärk till och från (som jag alltid har) kom närmare testdag. Att få pluss redan på ruvardag 4 är tidigt. Det är ju som att plussa på äl+9. Ge inte upp ännu!

Tack för all pepp söta du <3
  • Annna84

Skönt att höra och att du kan känna ett litet lugn i kroppen :)
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-02-02 18:53:52 följande:

Hej

Nu pratar jag bara för mig själv men jag skulle ge rådet att vänta med att testa till den dag man har testdag.

Alla insatser är ju redan gjorda som går för att öka chansen att få ett positivt graviditetstest. Är nog bäst för både kropp och själ att invänta den dagen. Slipper man stress med att testa varje dag och bli besviken troligtvis då det är för tidigt att se.

Är tillräckligt stressigt med ivf som det är med ÄL tester samtal och ultraljud stup i kvarten.

Dagarna före testdag är jag oftast ett nervknippe men men försöker så gott det går hålla mig lugn utöver, stress är ju inte bra.

Det är sant, det är så mycket stress inblandat i den ofrivilliga barnlösheten, det tar upp all ens vakna tid (nästan)

Jag har aldrig tagit mig till testdagen, mensen har kommit minst 1 vecka tidigare. Så det här är nog mest en förberedelse för att inte totalt bryta ihop när mensen kommer. Men som du säger så stressar det kanske bara mer.

Hur hanterar du stressen? Kram
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-02-02 16:20:50 följande:

Lycka till nu :)!!! Jag är på RD4 och är bekymrad över att jag inte känner några symtom, testade och det var ett blankt test. Jag vet att det är väldigt tidigt, men så många det går vägen för får plus så tidigt

Ja de nog för tidigt som dem flesta skriver. Tror de bästa är att vänta RD 7 om det är en blasto och man verkligen vill testa tidigt. Typ äl +12 då kanske man kan se något. Jag gjorde ju också de att jag testade för tidigt och sedan blev de plus på testdagen. Man gör sig själv bara mer stressad och jag var redan stressad för man hör alla testa positivt så tidigt hela tiden haha.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020