• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Annna84
    Chajsa skrev 2021-02-04 12:42:49 följande:

Tack <3 nej precis nu men min kropp bara skriker efter att vara gravid igen. Känns så onaturligt att avbryta en graviditet som jag var mitt i och inte få med mig något barn hem. Vill bara gå in i en ny graviditet och sörja parallellt... var i processen befinner du dig?

Jag förstår verkligen det <3 Alla planer som har byggts upp och som plötsligt raseras. Jag hoppas så att du snart får komma igång igen och får blocka framåt

Jag har gjort 3st IVF-behandlingar och ruvar nu på mitt 4e embryo. Tredje behandlingen fick vi till frysen, jag är så glad för det. Innan kändes det nästan nattsvart. Jag hoppas så att det ska bli plus på stickan den här gången.
  • Always choklad
    Chajsa skrev 2021-02-04 10:30:18 följande:

Hej, jag var med i tråden i höstas. Blev gravid på första ivf- försöket med färsk blastocyst. Oförklarligt barnlös och försökt lite mer än ett år. Det visade sig att jag väntade tvillingar. Jag har nu tyvärr tvingats göra en sen abort då de drabbats av en aggressiv blodflödessjukdom och hade inget hopp om att överleva. Totalt mörker och ångest. Försöker nu se framåt. Väntar på att mens och ÄL ska komma igång så att jag kan sätta in den blastocyst jag har i frysen. Så rädd att det aldrig mer ska gå. Snälla ge mig lite hopp. Följs gärna åt, är detta tråden vi fortsätter i eller finns det en tråd för 2021?

Hej beklagar sorgen. Jag hoppas innerligt att det går hel vägen. när du är redo mentalt och fysiskt Nin doktor säger i alla fall att har man varit gravid en gång är chansen stor att man blir det igen. Kanske en lite tröst i alla fall.
  • Dhalia

Hej, jag var med i tråden i höstas. Blev gravid på första ivf- försöket med färsk blastocyst. Oförklarligt barnlös och försökt lite mer än ett år. Det visade sig att jag väntade tvillingar. Jag har nu tyvärr tvingats göra en sen abort då de drabbats av en aggressiv blodflödessjukdom och hade inget hopp om att överleva. Totalt mörker och ångest. Försöker nu se framåt. Väntar på att mens och ÄL ska komma igång så att jag kan sätta in den blastocyst jag har i frysen. Så rädd att det aldrig mer ska gå. Snälla ge mig lite hopp. Följs gärna åt, är detta tråden vi fortsätter i eller finns det en tråd för 2021?

Va hemskt beklagar verkligen :( tänk att det ändå gick på första och att det var med största sannolikhet ren otur, så tänk inte så lyckas kommer ni säkert!
  • Sussna85

Åh mitt hjärta brister, så hemsk att behöva gå igenom. En stor kram till erHjärta
    Vad starkt att kunna blicka framåt igen och se till en ny chans för en graviditet.För det kommer ni att få,du kommer att kunna bli gravid igen,du har ju kunnat ta emot och få äggen att fästa, så jag håller tummarna hårt för er och er blastocyst nu
  • Sussna85
    Annna84 skrev 2021-02-04 11:18:44 följande:
    Söta du <3 Jag håller ut och hoppas. Hoppas att mensen inte dyker upp som beräknat på lördag. Kram
    Och jag håller mina tummar och tårHjärta
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-02-03 19:16:09 följande:
    Ja de va typ så jag testade RD 7 med 3 dagars och då va de negativt sedan blev de ett pluss på testdagen, svagt men det ökade senare. Tror den bästa möjliga indikationen är att vänta till äl+12 utan att riskera total besvikelse i onödan. För de är nog inte så många som plussar så tidigt. Men ja vågade inte testa mer förrän testdagen så vem vet när ja skulle sett som tidigast efteråt :D
    Ja precis{#emotions_dlg.flower} Men det är ju ack så svårt att väntaDrömmer Jag blev så jäkla förvånad när det kom fram två streck,och kunde ju verkilgen inte tro på det.Alls.
    Men sen är det ju som du skriver risk för total besvikelse ist, kan hända helt i onödan.
  • Chajsa
    AndraSladdis skrev 2021-02-04 13:03:17 följande:

Ja, graviditeten som jag avbröt i Sverige kom från IVF I Sverige. Eftersom det var en kromosomavvikelse och jag är 40+ så ville vi nu testa embryona och det kan man inte göra i Sverige (om man inte har en dokumenterad genetisk risk och det har inte vi).

Jag förstår, så klokt av dig. Fint att följas åt <3 håller alla tummar för dig.
  • Chajsa
    AndraSladdis skrev 2021-02-04 13:03:17 följande:

Ja, graviditeten som jag avbröt i Sverige kom från IVF I Sverige. Eftersom det var en kromosomavvikelse och jag är 40+ så ville vi nu testa embryona och det kan man inte göra i Sverige (om man inte har en dokumenterad genetisk risk och det har inte vi).

Jag förstår, så klokt av dig. Fint att följas åt <3 håller alla tummar för dig.

[quote=80933608][quote-nick]Annna84 skrev 2021-02-04 13:54:17 följande:[/quote-nick]Jag förstår verkligen det <3 Alla planer som har byggts upp och som plötsligt raseras. Jag hoppas så att du snart får komma igång igen och får blocka framåt

Jag har gjort 3st IVF-behandlingar och ruvar nu på mitt 4e embryo. Tredje behandlingen fick vi till frysen, jag är så glad för det. Innan kändes det nästan nattsvart. Jag hoppas så att det ska bli plus på stickan den här gången.[/quote

Tack kära du. Åh vad skönt att du fick till frysen. Spännande att du ruvar, hoppas verkligen det är ett fint embryo som fäster nu! Tyckte dagarna gick såå långsamt fram till testdag :O som ?tur? är vågade jag inte hoppas att graviditeten skulle gå vägen så har sparat mina lutinus och stickor, blir till att damma av det igen...
  • Chajsa
    Always choklad skrev 2021-02-04 16:44:18 följande:

Hej beklagar sorgen. Jag hoppas innerligt att det går hel vägen. när du är redo mentalt och fysiskt Nin doktor säger i alla fall att har man varit gravid en gång är chansen stor att man blir det igen. Kanske en lite tröst i alla fall.

Tack för pepp<3

Sån tur att jag har er i denna tråd. Pratar inte med någon om ivfen.
  • Chajsa
    Sussna85 skrev 2021-02-04 20:15:13 följande:

Åh mitt hjärta brister, så hemsk att behöva gå igenom. En stor kram till er

Vad starkt att kunna blicka framåt igen och se till en ny chans för en graviditet.För det kommer ni att få,du kommer att kunna bli gravid igen,du har ju kunnat ta emot och få äggen att fästa, så jag håller tummarna hårt för er och er blastocyst nu

Tack fina du. Avbrytande i vecka 20 var helt inhumant och fruktansvärt. Att behöva berätta för omgivningen, göra sig av med dubbletten av bebisgrejerna (även om vi inte köpt något stort), planera om från att jag skulle på föräldraledighet parallellt med sorg och total chock. Kommer ta lång tid att bearbeta samtidigt som jag ?måste? komma vidare.

Såg att du är gravid och blir helt varm i hjärtat, jättestort grattis! <3 ska bli spännande att följa. Jag ser så mycket fram emot att komma igång igen.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020