AndraSladdis skrev 2021-02-04 13:03:17 följande:
Ja, graviditeten som jag avbröt i Sverige kom från IVF I Sverige. Eftersom det var en kromosomavvikelse och jag är 40+ så ville vi nu testa embryona och det kan man inte göra i Sverige (om man inte har en dokumenterad genetisk risk och det har inte vi).
Jag förstår, så klokt av dig. Fint att följas åt <3 håller alla tummar för dig.
Chajsa skrev 2021-02-04 10:30:18 följande:
Hej, jag var med i tråden i höstas. Blev gravid på första ivf- försöket med färsk blastocyst. Oförklarligt barnlös och försökt lite mer än ett år. Det visade sig att jag väntade tvillingar. Jag har nu tyvärr tvingats göra en sen abort då de drabbats av en aggressiv blodflödessjukdom och hade inget hopp om att överleva. Totalt mörker och ångest. Försöker nu se framåt. Väntar på att mens och ÄL ska komma igång så att jag kan sätta in den blastocyst jag har i frysen. Så rädd att det aldrig mer ska gå. Snälla ge mig lite hopp. Följs gärna åt, är detta tråden vi fortsätter i eller finns det en tråd för 2021?
[quote=80933608][quote-nick]Annna84 skrev 2021-02-04 13:54:17 följande:[/quote-nick]Jag förstår verkligen det <3 Alla planer som har byggts upp och som plötsligt raseras. Jag hoppas så att du snart får komma igång igen och får blocka framåt
Jag har gjort 3st IVF-behandlingar och ruvar nu på mitt 4e embryo. Tredje behandlingen fick vi till frysen, jag är så glad för det. Innan kändes det nästan nattsvart. Jag hoppas så att det ska bli plus på stickan den här gången.[/quote
Tack kära du. Åh vad skönt att du fick till frysen. Spännande att du ruvar, hoppas verkligen det är ett fint embryo som fäster nu! Tyckte dagarna gick såå långsamt fram till testdag :O som ?tur? är vågade jag inte hoppas att graviditeten skulle gå vägen så har sparat mina lutinus och stickor, blir till att damma av det igen...