• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Grustradgarden
    Annna84 skrev 2021-02-07 10:31:26 följande:

Jag fick ett plus igår, mitt första, helt overkligt och jag kan inte förstå det ännu. Det var suuupersvagt men på det digitala stod det gravid 1-2v :) Nu tänker jag bara ta en dag i taget, och testa varannan dag och se om det ökar, på söndag är det officiell testdag. Hur många veckor efter testdagen får man komma på första VUL hos ivf-kliniken?

Så fantastiskt roligt! Grattis! Jag gick på vul i v 8 på Sahlgrenska.

Säger som ovan: testa INTE stegringen på cb digital. Är du gravid, så är du. Herregud, så dåligt jag mådde över att aldrig(!) få 3+. Jag väntade på missfall, men är nu i v 26.
  • GlitterLina

Jag fick ett plus igår, mitt första, helt overkligt och jag kan inte förstå det ännu. Det var suuupersvagt men på det digitala stod det gravid 1-2v :) Nu tänker jag bara ta en dag i taget, och testa varannan dag och se om det ökar, på söndag är det officiell testdag. Hur många veckor efter testdagen får man komma på första VUL hos ivf-kliniken?

Åh såå roligt :) grattis! Så du har oxå TestDag på söndag ? Alla hjärtans dag? Jag har TestDag då oxå! 1 vecka kvar. Fick du oxå tillbaka en 5 dagars i tisdags??
  • Annna84
    GlitterLina skrev 2021-02-07 14:39:09 följande:

Åh såå roligt :) grattis! Så du har oxå TestDag på söndag ? Alla hjärtans dag? Jag har TestDag då oxå! 1 vecka kvar. Fick du oxå tillbaka en 5 dagars i tisdags??

TACK :) Jaaa, på alla hjärtansdag, det kändes nästan som ett tecken. Jag satte in en 5 (eller 6) dagars i fredags. Jag hejar så på dig och håller tummarna för att det blir världens bästa alla hjärtans dag. Ska du vänta till den dagen? Det skulle ju vara så fint!!
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-02-07 10:46:49 följande:

Åh vad roligt, vad glad jag blir. Stor grattis! Nu håller vi tummarna för att det fortsätter utvecklas bra. Första vul brukar vara i vecka 8 (dvs. 7 plus några dagar) så om ungefär 3-4 veckor borde det bli. <3

Tack fina du!! Jag har inte tagit in det ännu och är otroligt ödmjukt inställd. Nu gäller det att ta sig fram dag för dag här :)
  • Annna84
    Grustradgarden skrev 2021-02-07 10:56:29 följande:

Så fantastiskt roligt! Grattis! Jag gick på vul i v 8 på Sahlgrenska.

Säger som ovan: testa INTE stegringen på cb digital. Är du gravid, så är du. Herregud, så dåligt jag mådde över att aldrig(!) få 3+. Jag väntade på missfall, men är nu i v 26.

Åå, tack!! Och tack för era tips om de digitala stickorna, jag har förstått att de kan se knasiga utfall som bara innebär onödig panik. Vad kul att du redan har kommit till v26. Hur mår du?
  • GlitterLina
    Annna84 skrev 2021-02-07 17:18:45 följande:

TACK :) Jaaa, på alla hjärtansdag, det kändes nästan som ett tecken. Jag satte in en 5 (eller 6) dagars i fredags. Jag hejar så på dig och håller tummarna för att det blir världens bästa alla hjärtans dag. Ska du vänta till den dagen? Det skulle ju vara så fint!!

Jag ska försöka hålla mig om jag kan :)

Men va menar du att du satte in nu i fredags????? Alltså i förrgår??? Hur lyckades du få plus endast 2 dagar efter insättning jisses ! :)
  • Filly

Jag följer er och läser allas inlägg. Det är så otroligt starka kvinnor vi har här känner jag! Såna kämpe!

Det är med en sån styrka egentligen att vi alla orkar efter negativt, behandlingar efter behandlingar...

Ser att många ruvar och några är på gång med att på börja. O så är det ni som har fått det efterlängtade plusset - fantastiskt!:D grattis!man blir så glad av att läsa. Det ger hopp:)

Jag har varit frånvarande, har varit rädd, mer ängslig denna gång. Nu när vi fått gå över till privat. Pressen och stressen. Har testdag på lördag och jag känner absolut ingenting.

Så var det sist också när jag testade negativt. Noll symtom. Ovitrelle har gått ur kroppen så mina bröst är inte ömma längre. Och jag har ju aldrig varit gravid så jag vet inte hur det ska kännas eller om jag ens ska känna någonting.

Nu är jag bara rädd att ta det jäkla testet! Vill inte känna tomheten när det inte dyker upp det förväntade resultatet.

Testdag lördag och förväntad mens lördag - vilket jäkla race! Hoppas mensen förlorar hehe

Fick tillbaka ett 5 dagars blastocyst i färsk återföring.

Det som också är nytt är att jag fick cyclogest istället för Lutinus. Är det någon annan som använt detta?

• Annna84
    GlitterLina skrev 2021-02-07 18:10:05 följande:

Jag ska försöka hålla mig om jag kan :)

Men va menar du att du satte in nu i fredags????? Alltså i förrgår??? Hur lyckades du få plus endast 2 dagar efter insättning jisses ! :)

Haha!! Det var förra fredagen :)
  • GlitterLina
    Annna84 skrev 2021-02-07 18:57:13 följande:

Haha!! Det var förra fredagen :)

Hahah my good:) tur för mig för annars hade jag blivit orolig om inte min blastocyst får så tidigt plus. Men då har du väl testdag idag väl & inte nästa söndag?
  • Sussna85

Nämen så härligt att läsa! Mega stort grattis till dig! <3

På vår klinik i Finland så ingick det inget vul,men de ville att man skulle ta ett typ 2-3 veckor efter plus,som tur var blev jag beviljad det från allmänna vården här hemma. Skulle annars ha gått privat ändå men...
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020