• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Always choklad
    Annna84 skrev 2021-02-09 08:14:06 följande:

Hej! Behöver bara skriva av mig, är så himla orolig. Jag fick Gravid 1-2veckor på digitalt test på BIM i lördags och jättesvagt på sticka. Testade två dagar senare (igår morse)på vanlig sticka och strecket är så svagt att det knappt går att se, det är nästan så att man måste lysa bakom. Och jag får för mig att det är något fel. Borde inte testet vara starkare två dagar efter BIM?

Ser tex att du glitterLina har jättestarkt streck. Kan det vara stora skillnader mellan personer och även typ av stickor?

Usch vad jag oroar mig, vet inte om jag ska testa igen imorgon eller vänta till på söndag när jag har testdag.

Känner lite i magen då och då men inget annat.

Hej mitt tips för din egen skull slappna av och testa på testdagen. Kan variera så mycket beroende på dag intag av dryck mat hur man varit på toaletten m.m.

Du blir tokig om du skall hålla på att testa då och då.
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-02-09 09:46:02 följande:

Förstår att du är orolig! Det går ju omöjligen att veta hur det är. Men absolut hcg-nivåer kan skilja sig mycket åt och även stickor. Jag tex får alltid svagare streck på RFSU-stickor. När jag plussade sist fick jag ett svagt streck på äggplock+16. Du är väl ungefär på äl+16 nu? Då fick jag också 1-2 på det digitala. En vecka senare fick jag +3 på Clearblue så mina nivåer steg konstigt. Sen fick jag ju missfall så det kan ju ha berott på det.

Testa inte varje dag...det skapar bara oro. Vänta tills söndag om du står ut. Annars stickor varannan var tredje dag. Håller tummar och tår för att det ska gå bra för dig!

Precis, jag är på ÄL+16 idag och jag har RFSU testa ofta-stickor. Hade jag inte fått utslag på det digitala så skulle jag nog inte tro att det blev ett plus, så svaga är strecken.. nästan så att man behöver lysa bakom dom för att se.

Jag ska försöka stålsätta mig och inte testa mer förrän på söndag nu. Vad blir nästa steg för dig nu, väntar du in nästa mens? Kram
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-02-09 11:01:10 följande:

Hej mitt tips för din egen skull slappna av och testa på testdagen. Kan variera så mycket beroende på dag intag av dryck mat hur man varit på toaletten m.m.

Du blir tokig om du skall hålla på att testa då och då.

Lunaymar skrev 2021-02-09 09:48:03 följande:

Hej!

Jag hade väntat i några dagar och testat igen. Du kanske också kan kolla upp om du kan få mäta dina hcg-nivåer ? Alternativt ring kliniken och hör med dem. Jag tror att det är därför de rekommenderar att man inte ska börja testa tidigt, just för att undvika förvirringen som kan uppstå.

Jag har ingen koll på om det kan skilja sig mellan stickor, kanske någon annan här som vet det? :)

Försök att inte oroa dig (även om jag förstår att det kan vara svårt). Du får helt enkelt bara vänta och se. Håller tummarna för dig!!

Nu är så gulliga som engagerar er! Tack!!

Jag ska försöka slappna av och tänka att jag faktiskt inte kan påverka.

Mäter man HCG med blodprov? Kan vissa ha lägre nivåer än andra? Kram på er
  • Grustradgarden
    GlitterLina skrev 2021-02-09 06:31:44 följande:

Ruvardag 7 idag

Det svaga igår blev detta idag :)

Härligt! Grattis!
  • Grustradgarden
    Annna84 skrev 2021-02-09 11:55:09 följande:

Precis, jag är på ÄL+16 idag och jag har RFSU testa ofta-stickor. Hade jag inte fått utslag på det digitala så skulle jag nog inte tro att det blev ett plus, så svaga är strecken.. nästan så att man behöver lysa bakom dom för att se.

Jag ska försöka stålsätta mig och inte testa mer förrän på söndag nu. Vad blir nästa steg för dig nu, väntar du in nästa mens? Kram

Jag fick väldigt svaga streck med RFSU även när jag var en bra bit över bim. Det testet jag ?litade? på var clearblue early (med ett streck, det som glitterlina testat med ovan). Hoppas att du kan försöka slappna av, även om jag vet att det nästan är omöjligt. Virka, eller något annat som tar ens fokus, är inte dumt! :)
  • Annna84
    Grustradgarden skrev 2021-02-09 12:07:54 följande:

Jag fick väldigt svaga streck med RFSU även när jag var en bra bit över bim. Det testet jag ?litade? på var clearblue early (med ett streck, det som glitterlina testat med ovan). Hoppas att du kan försöka slappna av, även om jag vet att det nästan är omöjligt. Virka, eller något annat som tar ens fokus, är inte dumt! :)

Tack söta du! Detta gjorde mig lite lugnare :) När jag startade med IVFen för 1år sedan så började jag sticka, väldigt rogivande och lätt att bli manisk -Haha
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-02-09 11:55:09 följande:

De testen har jag också använt och inte fått så tydliga resultat. De är väldigt känsliga för om man tex druckit mycket kvällen innan man testat. Jag håller tummarna för att du får starkare resultat nästa gång du testar! Hcg kan som sagt variera väldigt mycket i början och när nivåerna är låga kan det göra stor skillnad tex hur länge du hållit dig innan du testar eller vad du ätit/druckit dagen innan.

Jag väntar på nästa mens ja. Helst ska det dröja 3-4 veckor innan den kommer. Imorgon är cd14 men har inga tendenser till ägglossning än i alla fall och det är bra. :)
  • Sussna85

Det jag har fasat för och drömt mardrömmar om har hänt. Började blöda idag när jag skulle sluta jobbet. Har gått med en molande värk några dagar,,,Ringde sjukhusets gynavdelning i panik och de var så snälla och tog in mig på en gång.

Det fanns otroligt nog ett litet pyre därinne med ett tickande hjärta, så stort som de ska vara för min vecka.
    Men,det finns ju oftast ett men... Jag har så ont och jag blöder ännu...detta kommer att sluta i missfall och jag är så jäkla trött att mina farhågor verkar besannasGråter Jag tror inte på en solskenshistoria för oss...fan säger jag.

• Grustradgarden
    Sussna85 skrev 2021-02-09 16:47:49 följande:

Det jag har fasat för och drömt mardrömmar om har hänt. Började blöda idag när jag skulle sluta jobbet. Har gått med en molande värk några dagar,,,Ringde sjukhusets gynavdelning i panik och de var så snälla och tog in mig på en gång.

Det fanns otroligt nog ett litet pyre därinne med ett tickande hjärta, så stort som de ska vara för min vecka.

Men,det finns ju oftast ett men... Jag har så ont och jag blöder ännu...detta kommer att sluta i missfall och jag är så jäkla trött att mina farhågor verkar besannas Jag tror inte på en solskenshistoria för oss...fan säger jag.

Jag är inte religiös på något vis, men nu ska jag be till högre makter för din skull! KRAM
  • Filly
    GlitterLina skrev 2021-02-09 06:31:44 följande:

Ruvardag 7 idag

Det svaga igår blev detta idag :)

JÄTTEGRATTIIISSS!!:D :D
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020