• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Grustradgarden skrev 2021-02-08 17:09:11 följande:

Just det! :) Är inne här ibland och följer med. Vi vet inte kön eftersom vi ville att det skulle bli en överraskning, men oj vad sugen man är på att ta reda på det ändå! Det som oroar mig nu är olika typer av fel på barnet eftersom att jag inte vågade göra kub/nipt pga den långa, brokiga vägen hit... Fast å andra sidan ser man ju så ofantligt få sjukdomar via de testen och jag är övertygad om att jag kommer älska barnet oavsett om något skulle gå fel.

Hur går allt för dig? Kram

Åh så härligt att höra av dig! Redan v.26 tyckte ja jag läste :D

Det klia så i fingrarna på mig med första barnet,då tog vi reda på vem som låg i magen. Med andra barnet ville jag ha en överraskning:)

Och nu...ja nu vill jag bara att allt ska gå bra med allt,men bara allt fortgår som det ska nu så kanske nyfiken tar överhanden,vem vet ;) Stor kram till dig!
  • Dhalia
    Grustradgarden skrev 2021-02-08 17:09:11 följande:

Just det! :) Är inne här ibland och följer med. Vi vet inte kön eftersom vi ville att det skulle bli en överraskning, men oj vad sugen man är på att ta reda på det ändå! Det som oroar mig nu är olika typer av fel på barnet eftersom att jag inte vågade göra kub/nipt pga den långa, brokiga vägen hit... Fast å andra sidan ser man ju så ofantligt få sjukdomar via de testen och jag är övertygad om att jag kommer älska barnet oavsett om något skulle gå fel.

Hur går allt för dig? Kram

Just de, de sa du en gång kom ja på nu haha. Va spännande. Ja de förstår ja man blir men för dem flesta går de ju faktiskt bra och de kommer de säkert att göra också :) annars skulle dem sagt något på rutinultraljudet om något verkar riktigt tokigt.

Nu väntar vi tills mensen som kommer ca 25 februari så då startar vi och gör sista försöket på sahlgrenska så hoppas verkligen att någon blir bra :)
  • GlitterLina

Hej igen förlåt om ni kommer bli spammade med foton den senaste tiden. Kommer nog bli så med allra sista som jag ruvar.

Jag tog ett nytt test förut vid 18 tiden & då hade jag druckit en del 2 timmar innan så urinen va lite utspädd. Men det kom ändå upp ett svaagt streck ser ni oxå? Även om det e svårt att få mes på bild

• Grustradgarden
    Dhalia skrev 2021-02-08 19:11:33 följande:

Just de, de sa du en gång kom ja på nu haha. Va spännande. Ja de förstår ja man blir men för dem flesta går de ju faktiskt bra och de kommer de säkert att göra också :) annars skulle dem sagt något på rutinultraljudet om något verkar riktigt tokigt.

Nu väntar vi tills mensen som kommer ca 25 februari så då startar vi och gör sista försöket på sahlgrenska så hoppas verkligen att någon blir bra :)

Hoppas såååå att det går vägen! Har ni någon plan B eller orkar du inte tänka så långt? :)
  • Grustradgarden
    Dhalia skrev 2021-02-08 19:11:33 följande:

Hoppas såååå att det går vägen! Har ni någon plan B eller orkar du inte tänka så långt? :)
    Sussna85 skrev 2021-02-08 19:00:17 följande:

Åh så härligt att höra av dig! Redan v.26 tyckte ja jag läste :D

Det klia så i fingrarna på mig med första barnet,då tog vi reda på vem som låg i magen. Med andra barnet ville jag ha en överraskning:)

Och nu...ja nu vill jag bara att allt ska gå bra med allt,men bara allt fortgår som det ska nu så kanske nyfiken tar överhanden,vem vet ;) Stor kram till dig!

<3 i början gick tiden såååå långsamt, men efter typ v 16 har det bara rullat på.

Vi får verkligen tro att allt går bra nu. Vad är nästa steg i din graviditet? Behöver man tänka på något särskilt är det är ÄD? :)

Haha, man ska aldrig säga aldrig i den här svängen! Kram tillbaka. :)
  • Grustradgarden
    GlitterLina skrev 2021-02-08 19:44:18 följande:

Hej igen förlåt om ni kommer bli spammade med foton den senaste tiden. Kommer nog bli så med allra sista som jag ruvar.

Jag tog ett nytt test förut vid 18 tiden & då hade jag druckit en del 2 timmar innan så urinen va lite utspädd. Men det kom ändå upp ett svaagt streck ser ni oxå? Även om det e svårt att få mes på bild

Jag tycker mig absolut se ett streck! Hoppas! :)
  • Dhalia

Ja tycker ja ser ett svagt streck :) synd de inte va morgonurin. Vilken ruvardag är du på?
  • Dhalia
    Grustradgarden skrev 2021-02-08 20:01:43 följande:

Jo då ja måste ha en plan B haha :D vi har en i frysen hos Livio plus ett halvt försök kvar där. Vi betalade 2 ivf försök hos Livio. Så blir att fortsätta där om det blir misslyckat på Sahlgrenska. Känner att de borde bli 3 gången gilt där nu;)
  • GlitterLina
    Dhalia skrev 2021-02-08 20:35:37 följande:

Ja tycker ja ser ett svagt streck :) synd de inte va morgonurin. Vilken ruvardag är du på?

Jag är på ruvardag 6

Tog ett i morse, finns bild längre upp
  • Filly

Tycker mig se ett streck. GRATTIS!:D

Hoppas på starkare och starkare streck
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020